pondělí 5. června 2023

Ejpovický železniční tunel - razící štít Viktorie

37 km
12. 4. 2023
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 550 m
Terén: Polní a štěrkové cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Senecký ryb. - Bílá Hora - Pecihrádek - razící hlava Viktorie u ejpovického železničního tunelu - Chlum - po červené Bukovec, Horní Zábělá, Chrást - Horomyslice - Červený Hrádek - Újezd - u sv. Jiří - po NS Údolím Berounky Luční ul. - Roudná - Pod Záhorskem


Dnes jen krátký večerní výlet kousek za město. Cíl žádný významný, cílem je cesta. Přecijen jsem si ale našel kousek razícího štítu použitého k ražbě železničního tunelu na cestě do Chrástu, takže jsem ze Záhorska vyjel na Mikulku, projel do Malého Bolevce a přes pole k Prokopávce. U Seneckého rybníku zkouším projet kolem chatek, ale na konci jsou zamčená vrátka, takže se zas vracím k lesní školce a pak stoupám lesní cestou k "menhiru". Od něj cesta míří na jihovýchod k Bílé Hoře. Pokračuji Zručskou cestou a po žluté sjíždím přes Pecihrádek k Berounce. Některé mapy ukazují pěšinku nad řekou v Psovském údolí, ale končí u skalek a nejde ji využít pro cestu do Bukovce. Vracím se tedy trochu zpátky, právě k razícímu štítu Viktorie u západního konce ejpovického železničního tunelu.

Ještě kousek pokračuji směrem na Újezd, ale mezi poli odbočuji vlevo k úpatí Chlumu. Stoupám pak prudce klikatou cestou k vrcholu, dokud nenarazím na odbočku k červené turistické trase do Bukovce. Za Bukovcem prudce stoupám k Holému vrchu. Štěrkovou lesní cestou pak kolem hájovny v Horní Zábělé stále mírně stoupám až k zadní hájovně, odkud už cesta převážně klesá stále po červené Do Chrástu. Východně od trati pak mířím až ke golfovému hřišti v Horomyslicích. Jen na kousek podjíždím trať a podél haly jedu k dalšímu podjezdu, pak už je to zase podél trati po polní cestě. S malou odbočkou k (zavřenému) občerstvení v areálu golfového hříště jedu až k chatám pod Kyšicemi. Abych si pak zpestřil cestu, jedu po obslužné cestě nad tratí k silnici na Dýšinu. Zkusím pokračovat až k východnímu vstupu do tunelu. Jde to, za vstupem je to už horší, ale po louce jde jet, není vzrostlá, jen podmáčená. K asfaltce na Hrádek mi zbývá asi 50 m přes pole. Nevypadá nijak podmáčeně, ale stačí tři otáčky kola a už mám kilo bahna na řetězu, výborné. Tak to mi za to fakt stálo... Další dva kilometry do Hrádku to ze mě lítá na všechny strany. Pak nemůžu najít cestu k nové cyklostezce do Újezdu. Po asfaltu jsem tedy sjel do další obce, díky bohu že bylo celkem pozdě a nebyli tu žádní lidé, tak jsem mohl jet podle svého gusta. Z Újezdu jedu přes sv. Jíří na Jateční a pak si po NS Údolím Berounky rád užiju průjezd po parádní cestě do Luční ulice, než ji zas zalejou asfaltem a nadobro ji tím zničí.

Když vystoupám z Roudné do Záhorska, vidím, že tam padlo dnes jen necelých 37 km. Víc jsem nicméně ani nečekal, už bude brzo tma. Vyzkoušel jsem pár cest, které nikam nevedou a pár, které možná trochu někam vedou-ale jen v daný čas a za daných podmínek.


 
Razící štít Viktorie - ejpovický železniční tunel
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat