pondělí 18. června 2012

Adamov u Brna

4. 6. 2012
57 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Nízká

Brno Královo Pole-Soběšice-Útěchov-Adamov-Kateřinský most-Šebrov-Lipůvka-Nuzířov-Malhostovice-Čebín-Kuřim-Jinačovice-Kníničky-Brno Bystrc-Královo Pole


Takže jsem se rozhod zajezdit si ve volnějších časech na konci zkouškovýho v okolí Brna. Hned pro úvod mi uvítalo špatný počasí a pro jistotu i nedostatek času (minimálně přes den). Takže výjezd v 18:30 po celodenním dešti, který se zdál, že ustává. Neustával, ale nelilo jako zh konve aspoň. Vyrazil jsem narychlo bez předchozího zdlouhavýho zkoumání trasy, jen jsem si určil základní okruh. A ejhle, stoupam, stoupam, až mam Brno jako na dlani, a stoupam dál a kilometry přibejvaj, no zkrátka Prvních 10 km až do Útěchova pěkně do kopce z nějakých 250 m.n.m. až do pěti set... ale pak dolu krásnou zatáčkovitou cestou do Adamova, ani nebyla moc frekventovaná, jen byla pořád strašná vlhkost vzduchu a poprchávalo až pršelo. Ale bylo teplo, takže klídek a navíc díky tomu vznikly dramatický mraky nad údolíma, takhle v "nížině" ne zas tak často vídaná věc. Nejhezčí úsek cesty z Adamova ke Kateřineskému mostu jsem jen zíral, jak vysoký jsou kopce kolem, že se Svitava zařezává opravdu hluboko do údolí. Pak jsem musel kus po hlavní na Blansko, což mi nečinilo radost, ba naopak, ale nebylo zbytí, když jsem nechtěl někde zapadnout po řidítka v bahně v neznámejch lesích. Minul jsem tedy Svatou Kateřinu a z Šebrova už vedla vedlekší cesta přes Svinošice do Lipůvky. Tam jsem nevěděl, jak nejsnadněji mimo hlavní a turistickou do Kuřimi, vydal jsem se na Nuzířov a nakonec jsem se rozhod na kopci v polovině cesty neodbočit na vedlejší cestu, páč podle mapy nebylo možný určit, jestli bude asfaltová...různé mapy nebyly zajedno, tak jsem pokračoval do Nuzířova, před ktermy mě čekal brutální sjezd...bohužel do osmdesátky mi chybělo půl km/h:( Nicméně jsem pokračoval pěknou nefrekventovanou cestou do Malhostovic, kde jsem odbočil vlevo na Kuřim, ale možná ne tolik vlevo, jak jsem chtěl, páč jsem pak z Čebína musel 4 km po hlavní do Kuřimi, kde jsem naštěstí zas uhnul na Jinačovice, Kníničky, Komín a zpátky na Krpole. To už bylo devět hodin a byl jsem trochu nervózní, že  budu dojíždět za tmy, páč jsem neměl přední světlo. Ale naštěstí se vyjasňovalo a při západu bylo dokonce vidět slunce, takže to krásně vyšlo, dál, než jsem chtěl, ale nevadí, nakonec 57 km, průměrná 23,95. Technicky celkem nenáročná trať, fyzicky náročnější, než jsem čekal, kde se kolem Brna vzaly kopce?:D Jde hlavně o to, jakym tempem člověk jede, pokud jede na pohodu, má na to celej den, tak žádnej problém, pokud je však člověk něčim limitovanej (časově), pak i taková trasa dá zabrat, obzvláště pak pokud si člověk v táhlých kopcích udrží tempo.



Brno nebo Alpy?


Alexandrova rozhledna

Žádné komentáře:

Okomentovat