úterý 5. června 2012

Chrást na kole

28. 4. 2012
66 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Bory-Bolevecký rybník-Třemošná-po žluté Česká Bříza-Hromnice-Chotiná-Nynice-Kostelec-Nadryby-Dolany-Chrást-Smědčice-Bušovice-Nová Huť-Kyšice-Božkov-Slovany-Doudlevce-Bory


Proved jsem několik změn v popisu tras. Zaprvé jsem začal uvádět technickou náročnost a obtížnost (spíše subjektivní potřeba fyzické zdatnosti), jelikož mi jedno hodnocení nepřišlo dostatečné a relevantně vypovídající. Pořád ale platí, že záleží na každém jednotlivci, jeho zdatnosti, dále pak na počasí, tempu, kvalitě vybavení, počtu zastávek, znalost terénu a okolí a tak dále, takže co pro jednoho může být náročné, pro druhého je výlet na odpoledne. Dále už několik příspěvků v minulosti jsem zaved stručný popis trasy v prvním odstavci pro ty, kteří nejsou zvědaví na kecy a nechtěj zdlouhavě studovat cestu na mapě.

Ale už k cestě, tentokrát jsme se vydali s klukama ve třech na výlet lesem nelesem po pěšinkách, který máme proježděný, což se ukázalo jako dobrej nápad, páč každej má najetý trochu jiný cesty a jak je vidět, pořád je v okolí Plzně co objevovat. Do Třemošný klasika kolem Boleváku a podél trati tou hezkou klikatou asfaltečkou s nízkym podjezdem pod tratí, v Třemošný pak už jako znalec na žlutou doprava a podél potoka Třemošná k chatový oblasti za Českou Břízou, kde je pěknej brod ovšem s hlubokym mastnym bahnem, takže se vůbec nevyplatí ho jet. Pokračuje se do kopce, kousek po silnici a doprava zas kolem Starého pivovaru. Ještě než se dojede do Hromnice je další brod, tentokrát pěknej, ale je kousek mimo značenou trasu, kterou je nutné pečlivě sledovat zvlášť právě u brodu na konci louky, kde se ztrácí téměř neviditelnou pěšinkou do lesa. Na půli cesty do Chotiný pak ještě jednou žlutá sjíždí za nějakym statkem doprava z asfaltky na polní, čehož jsem si v minulosti nevšim a v tom úseku jsem trochu bloudil. Jinak parádní cesta lesem a loukama. V Chotiný jsme se rozhodli jet na blind lesem, chtěli jsme na jih, ale cesty nevedly tak přímo podle našich představ a omylem jsme se stočili, kam jsme nechtěli. Nakonec to však bylo celkem jedno, dorazili jsme do Nynic po tom, co jsme vyzkoušeli pár odboček a slepejch cest, který končily na poli. Z Nynic pak po silnici do Nadryb, kde jsme ještě jeli asi kilometr doprava po silnici, než jsme odbočili na sjezd k Berounce lesní cestou takovou roztroušenou chatovou oblastí. Chtěli jsme se dostat k Dolanskému mostu podél řeky, ale jak jsme se dověděli od místních a potvrdilo se to i našimi zkušenostmi, není to možné, možná tak pěšky se prodírat houštím a bahnem podél řeky. Takže jsme si museli zas pěkně vystoupat do Dolan a zase sjet k Dolanskému mostu, kde jsme se občerstvili a pokračovali pro mě ostudně dosud neznámou turistickou přísně prudkou cestou mimo silnici do Chrástu a pak přišel opravdu highlight dne...zkrácení cesty pěšinou podél trati a přejezd železničního mostu nad Klabavou, čímž jsme si i ušetřili kopec, zanedlouho jsme se napojili na silnici do Sedlecka a odbočili doprava na Bušovice, kde jsme jeli pořád rovně, až jsme opustili silnici a jeli polni docela slušny sjezdem do Nové Hutě. Tam pak skrz golfový hřiště, který se neustále rozrůstá a za chvíli asi bude důležitější než všechny místní komunikace, a kolem vechtru obývaného černou svoločí rychle pryč kolem bávalejch lomů na Kyšice, Božkov a přes Slovany na Bory. Vzhledem k poměrně náročnému profilu, velkému horku a velkému podílu nezpevněných cest průměrná rychlost 19,67. Chuť na pivo udělala velkou:)


Železniční most u Chrástu přes Klabavu

Žádné komentáře:

Okomentovat