neděle 24. června 2012

Moravský kras, Kalečník

8. 6. 2012
75 km

Technická náročnost: Střední
Obtížnost: Vysoká


Brno, Královo Pole-Divišova čtvrť-Lesná-Obřany-Bílovice-Kopaniny-Líšeň-Horákovská myslivna-Mokerská myslivna-Mokrá-Hoštěnice-Kalečník-U Tří Javorů-Říčky-Bukovinka-Lhotka-Malý lesík-Kanice-Řícmanice-Bílovice-Obřany-Maloměřice-Královo Pole


Nehodlal jsem ztrácet hodiny motáním se po Brně, tak jsem vyrazil na jisotu podél silnic, a vyplatilo se, aspoň tedy časově. Takže jsem se vcelku rychle dostal do Obřan, odkud jsem s eopět vydal po parádní cyklostezce, hladké jako dětská prdelka. A nedbočil jsem do Těsnohlídkova údolí jako dva dny před tím, ale pokračoval až do Bílovic, naštěstí ještě před tim, než po týhle cestě začly proudit miliony lidí. Těsnohlídkovo údolí jsem objel po lepší, štěrkové cestě, která stoupala plynuleji (přes Resselovu hájovnu), ale ústila na stejném místě nad Brnem u odbočky na Líšeň. Tam jsem sjížděl do Mariánského údolí k Horákovské myslivně pohodovou cestou proti proudu potoka. Původně jsem se chtěl napojit na silnici, ale nakonec mi zlákala červená turistická. Byla pohodová, jetelná...slušná lesní cesta, ale s celkem velkym převýšením. Dojel jsem k Mokerské hájovně a tam už se dal doprava po silnici do vsi Mokrá. D8l pak k Hoštěnické myslivně  apak jsem stoupal k odbočce na Kalečník, trochu jsem se motal lesem, ale vyjel jsem správně, jak jsem chtěl. Cesta byla pořád íc než dobrá...bez aut, převážně asfaltová a po žluté turistické dokonce s novým povrchem. Krásnej pojezd lesem mi čekal ještě značnou dobu...kolem Tří Javorů, dá se říct pořád stoupání, ale následoval velice slušnej sjezd k silnici. Původnim plánem bylo dojet k Macoše, ale jak se ukázalo v nejbližší vesnici Bukovinka, nebyl to vůbec reálnej odhad. Už teď jsem měl najeto 45 a  k Macoše zbývalo minimálně 20km, tak jsem to vzdal, dal si pivo jako křen pro nabrání síly a vyrazil směr Brno. Pořád po červené, která pak uhla, takže později po modré. Chvílema horší polní cesta, chvílema asfaltka, ale pořád se dal držet slušnej průměr. I z modré jsem nakonec uhnul, páč bych sjel do údolí Říčky, kde nejen že jsem jel pár dní před tim, ale taky tam cesta vůbec neodsejpá kvůli bahnu, vodě a terénu. Napojil jsem se tedy na silnici, celkem hlavní, z Křtin na Ochoz. Jezdilo na ní dost aut, tak jsem odbočil na Kanice a Řícmanice. Velkou výhodou je, že pokud se vracíte do Brna z tohoto směru, vždy sjíždíte a to ne málo, co si vystoupáte, to si sjedete na konci, což je naprosto super, síly nakonec tedy tolik nepotřebuete a návrat je rychlej. Dojel jsem opět do Bílovic a poslední úsek (kolem 15km), jsem jel stejnou cestou jako na začátku. Ale v pátek v podvěčer a už se to všude hemžilo cyklisty, in-linisty, pejskaři a procházkáři, takže to nebyl takovej pošmak. Celkem najeto 75km. Bohužel se nevydařil možná trochu extrémní plán na odpoledne dojet až k Macoše, ale i tak to byl pěknej výlet, Moravskej kras je totiž opravdu překrásné místo, zvlášť se sedla;)



Žádné komentáře:

Okomentovat