neděle 10. června 2012

Přeštice na kole

27. 5. 2012
78 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Nízká

Nýřany-Zieglerův důl-Hoříkovice-Týnec-Chotěšov-Mantov-Losina-Černotín-Dnešice-Žerovice-Přeštice-Příchovice-Kucíny-Plevňov-Řenče-Sv. Anna-Netunice-Čižice-Štěnovice-Útušice-Radobyčice


Pro jednou jsem nevěděl, kam se vydat a brácha povídá prej Přeštice, ať mu vyfotim čuníky. Vzal jsem ho za slovo a vyhledal cestu, kterou neznam, jak svý boty. Přes Borský pole jsem jel na Novou Hospodu, už v místě napojovacího pruhu na novou výpadovku jsem zajel do lesa a npojil se na modrou turistickou vedoucí přes Vejprnice do Tlučný, kde jsem podjel silnici, projel Nýřany a pokračoval skoro až k Blatnici, před kterou jsem odbočil na Zieglerův důl (Dioss Nýřany). Projel jsem osadou Větrná jáma, která jsem myslel, že je totální cikánov, ale tentokrát jsem neměl strach projíždět. Pořád jižním směrem po cyklostezce, která všaky byla jen na mapě, jsem dojel do Hoříkovic, za nimiž jsem odbočil vlevo na Týnec, a pak zpátky na silnici a do Chotěšova. Byl jsem sám překvapenej, ale silničkou přes Losinu a Černotín si nepamatuju, že bych kdy jel, je sice dost záplatovaná, ale pěkně se kroutí krajinou a dojede se po ní až do Dnešic. Dojel jsem do Přeštic-Zastávky, načež jsem si uvědomil, že cesta vede dál někam na Lukavici, kam jsem teda nechtěl, tak jsem se musel vrátit a pokračovat přes Žerovice do skutečných Přeštic. Tam jsem vyfotil známé komunistické boubelaté vepře, kteří zhatí plány revanšistů a dlouze hledal cestu do Příchovic, žlutá turistická odbočuje mezi domky úzkou cestou přibližně v půlce prudkého klesání u kostela. Za Příchovicema kolem Kucínů a Plevňova jsem koukal do mapy tak každejch 200 metrů, ale stejně jsem  skončil v poli, takže to chce ještě vypilovat, netrefil jsem pravděpovodběně zkratku od křížku u Kucínů. V Plevňově jsem zjistil, že není mnoho času na návrat a další zajížďku necestou do kopce na vrch Kožich, takže jsem se svez do Řenčí, kde jsem si dal jeden Birell na stojáka a pokračoval v (kraso)jízdě do slušnýho stoupáku k rozcestí Sv. Anna, ale aspoň po pěknym asfaltu. Tam jsem se vydal lesní turistickou červenou do Netunic. Jen střední asi kilometr a půl dlluhá část je na prd, jinak se jede slušně. V Netunicích jsem se vydal po cyklostezce do Čižic, odkud už jsem pokračoval po silnici přes Štěnovice, Útušice a Radobyčice na Bory.  Celkem 75km, průměrná rychlost pak 24,13.



Vepři v Přešticích

Žádné komentáře:

Okomentovat