pondělí 5. května 2014

Blatenský vrch

4. 5. 2014
42 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Suchá-Karásek-Jahodová louka-Abertamská zatáčka-po CT 2198 Rýžovna-Blatenský vrch-po žluté Luhy-Rýžovna-Myslivny-Boží Dar-Neklid-Suchá


V neděli jsem se jal provokovat horské podnebí, času nebylo mnoho, přesto jsem vyrazil po poněkud ztrácející se lesní cestě zpočátku prudce do kopce, poté však do údolí přímo k nástupu na novou sedačku "Jáchymovská" na Klínovec. A zas se začalo stoupat...ke spodní stanici neklidských vleků, tzv. Karáskovi. I dál se však jede strání prudce do kopce a sice až na Jahodovou louku. Vzal jsem to pak kus po silnici, odbočil na Abertamy a krátce nato znovu doprava, už po CT 2198, kolem Mrtvého rybníku směrem na Hřebečnou. Na silnici jsem se vydal doprava přes hřebínek na Rýžovnu. Vítr dul, takže jsem se nakonec moc z kopce nesvez a ještě k tomu jsem trochu promrz. Rozhodnutí kam dál tak padlo velice rychle - na Blatenský vrch. I když se silnička vlní krajinou, v tempu jsem se docela zahřál a za čtvrt hodinky jsem tam byl.

Chtěl jsem v rychlosti navštívit Vlčí jámy, ale sjel jsem špatným směrem hodně dolu a vracet se bahništěm opět zpátky se mi nechtělo. Pokračoval jsem proto po žluté a pak po Horské NS na Luhy, což jsou asi tři chatičky u říčky Černá. Podél ní jsem zamířil zpátky na Rýžovnu. Údolí je nádherné, s meandrujícím tmavým rašelinným tokem. A jednou se ukázalo sluníčko, to jsem pak měl skoro jarní pocit tepla. Mnohem víc však zahřálo stoupání k Rýžovně a následný sprint na Boží Dar. Vítr jsem měl v zádech:) Na Neklidu byly jen tak úplně bez skrupulí zmrzlé stromy, tak jsem se navlíknul na závěrečný sjezd a za deset minut už jsem se mohl hřát u kamen:)

42 km jako nic, jen mi mrzí ty Vlčí jámy, holt příště... Průměrná rychlost 18,67 km/h je výsledkem prudkých stoupání v terénu a delších rychlých úseků po (nekvalitních) silnicích. Minimálně pro tuhle oblast Krušných hor je typické, že jak se vyjede mimo cyklotrasy a silnice, dostane se člověk do technicky velmi náročných pasáží a to mě baví:))


http://app.endomondo.com/workouts/487288627/20482649

Blatenský vrch s rozhlednou

Květen či leden?
Mrtvý rybník

Žádné komentáře:

Okomentovat