úterý 27. května 2014

Radnický potok, Bujesily

25. 5. 2014
98 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká


Konečně se sešel dostatek času s letním počasím a tak jsem vyrazil k Liblínu na červenou turistickou s údajnými asi deseti brody, jak to dopadlo? Vydal jsem se přes Doubravku, kde mě kousek přes Hrádek doprovodil Tomáš na koloběžce. Do Dolan jsem se vydal po oblíbeném singletracku nad Berounkou po zelené, jenže letní hice vytáhly půlku Plzně od televize, takže tam bylo jaksi narváno. A přestože byl parný den, v lesích, jak jsem se celý den přesvědčoval, bylo neobvykle hodně bahna.

Z Dolan jsem pokračoval přes hřebínek stále po zelené do Hromnic, kde jsem se napojil klasicky na žlutou a dojel až do údolí dutých hlav (foto). Pokračoval jsem po silnici do Jarova a do Dobříče. Zde však převládla moje lenost, nepodíval jsem se do mapy a sjel do Kaceřova. Za trest jsem se do kopce vrátil a už správně jel do Koryt. Po žluté k Piplovu mlýnu to znam, zkusil jsem tedy sjezd po silnici. Ten mě ale nepotěšil, silnice rozbitá, štěrk v zatáčkách a zelená turistická, po které jsem pokračoval, nevedla při řece, nýbrž jsem si musel opět vystoupat až do Dolního Hradiště. No možná se to dá někudy zkrátit, neznam to tam... Podél Střely (zelená turistická, CT Baroko III) celkem pohoda, až za Piplovo mlýnem je pár krátkých úseků, které se nadají projet. Už zde u soutoku Střely a Berounky mě potkal první brod.

Liblín už byl v dohledu, projel jsem jen kolem chatek a moh začít stoupat po červené do Bujesil. Jen co se vyjede ze zástavby, cestička uhýbá do ještě prudšího kopce a později na louce nepříliš vyšlapanou stezičkou přímo proti spádnici. Jelo se špatně, vítr se nehnul, slunce žhnulo do zad, bylo přes 30°C, musel jsem si na chvíli i zastavit. Zakrátko jsem se dostal na silničku, po které jsem sjel do Bujesil, a opět se vydal po červené, chvíli stoupá, pak se ovšem sjíždí vymletou cestou k Radnickému potoku a hned na mě vykouknul první brod, točim to a jedu překvapivě dobře značenou cestou, navíc naštěstí vyšlapanou, proti proudu potoka. A další brod...no zkrátim to, napočítal jsem jich 16 (vybrané na videu). Přitom se cestička neztrácí, jen sem tam spadlej kmen nebo náplava po velké vodě. Jednoduše skvělý úsek, kde se každý vyblbne, když mu nevadí 20 cm hluboká voda (v létě asi znatelně míň) a náročný terén O:-)

Od Nového mlýna jsem myslel, že už to bude v klídku, ale i tam bylo ještě dost brodů a snad i horší cesta, ale dala se projet až do Kamence. Z Kamence jsem jel po silnici do Radnic, kde jsem se rychle občerstvil. Následovaly Přívětice, polní cestou do Břas a přes Baštu do Stupna. Ve Stupně jsem si obešel Šternberskou kapli a po zelené dojel do Všenic. Ze Všenic pak přes Střapole do Sedlecka, přes kopec do Bušovic a přes další do Nové Hutě. Projel jsem Dýšinu i Kyšice a klasicky podjezdem pod přivaděčem jsem se dostal nad Božkov. Přes Slovany jsem pak dorazil na Bory.

Trošku náročnější výlet tentokrát, 98 km, plus ráno ještě 10 km z Losiné, takže ten den v nohách 108 km. Průměrná rychlost 18,41 km/h taky velká spokojenost, stejně jako údajných cca 2400 m nastoupáno.


http://app.endomondo.com/workouts/487511849/20482649



Tak tací bydlí u Chotiné...
Most přes Berounku v Liblíně

Nový mlýn u Bujesil

Šternberská hrobka ve Stupně

Korečnický potok pod Stupnem

Žádné komentáře:

Okomentovat