sobota 27. června 2015

Bolevecký rybník, Memoriál Jaroslava Fichtla

14. 6. 2015
61 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Kalikovský mlýn-Zámeček-po zelené Košutka-Šídlovák-Bolevecký rybník-Bílá Hora-Újezd-Červený Hrádek-V Pytli-Letkov-Merfánka-St. Plzenec-Koterov-Bambousek-Losiná-Valík-Radobyčice-Hradiště-Doudlevce-Bory


Místo výletu bylo vlastně v plánu se jen dopravit na Memoriál Jaroslava Fichtla, jenž byl mistrovstvím ČR v dálkovém plavání. Nakonec ale zbyl čas, tak jsem projel zas pár nových stezek.

Cestou na Bolevák jsem to nijak zvlášť neprotahoval, ale nudnou klasiku jsem taky nedal. Vyrazil jsem kolem Kalikovského mlýna k Zámečku, odkud vede zelená turistická zpočátku krátce prudkým stoupáním. Pak už se pohodlně stoupá po lepší cestě kousek pod Sylvánskou rozhlednou až ke Globusu. Na hranici sídliště jsem se klikatě probojoval ke Gerské. jen jsem překonal silnici a pokračoval objížďkou Plzně stále více méně rovně kolem Šídlovského a Třemošenského rybníku. No objel jsem snad všechny rybníky, na hrázi Košináře jsem odbočil vlevo, za ní jsem se ale vydal doleva, abych dojel na pláž. Nově se tu v lese objevily krásné vinoucí se stezky, radost projíždět.

Střihnul jsem si dvousetmetrový závod pro veřejnost na Boleváku a pak pokračoval na Bílou Horu. Sjel jsem si ke sv. Jiří a zase začal stoupat do Újezda, zkusil jsem to kolem skautské základny, ale nevypaltilo se, zbytečně jsem ztratil výšku. Z Újezda jsem zvolil pěknou cestu bez aut do Hrádku. Chtěl jsem si zkrátit cestu k průchodu pod přivaděčem V Pytli, takže jsem zajel do slepý ulice, že ano (slepá jakože slepá i pro pěší). Tak jsem nakonec kajícně pokračoval klasicky po CT 3. Bohužel jsem to netrefil úplně ideálně, ale nevadí, jen jsem si trochu zajel. Co však bylo horší, V Pytli hned u přístřešku začínala krásná široká upravená cesta přesně mým směrem-no byla jasnou volbou. A jak to skončilo? Postupně se ztrácela a ztrácela, až nebyla vůbec. To už se mi ale nechtělo vracet tak daleko, tak jsem jel punkovým způsobem kupředu. Sem tam se objevila lepší cesta, ale převážně nejméně potřebným směrem. Nakonec mi cestu přehradil kaňonek, tak mi nezbylo než se vydat téměř na druhou stranu, než jsem potřeboval. Abych vyjel nad kanálem-nepochopitelné, zřetelná vyšlapaná cesta nevede nikam. No musel jsem to překrosit žejo. A to už jsem byl u Letkova. To mě nicméně nestačilo, tak jsem si ještě kus vystoupal, k horní odbočce do Letkova.

Bloudění však není zdaleka konec. Bohužel jse v cestě solární elektrárna a dálnice, tak se musí buď stoupat nebo ztratit výšku. Já se rozhod pro stoupání, takže jsem se připojil ke žluté turistické, které jsem se držel přes Merfánku až k rozcestí Ke Kocandě. Měl jsem zkušební den, tak jsem neuhnul doleva se žlutou, ale poslal to rovně, což dlouho vypadalo nadějně. Neměl jsem však mapu, jinak bych se dověděl, že tak jako tak musim dojet do Plzence. Žádné nábližky neexistují. Pěkně jsem si teda sjel a že vyzkoušim zkratku ze silnice na Letkov k silnici na Koterov podél údolíčka s potokem. Cedule o evropské dotaci mě ujistila, že tam cesta povede, tak jsem jel. Hm, chyba lávky, skončil jsem na poli se vzrostlým obilím, takže i když mi chybělo asi 200m k silnici, měl jsem prostě pešek. Tak zase zpátky, pěkně si vystoupat až k letišti po silnici a brutálním sešupem zas ke Koterovu (72 km/h :P).

V Koterově se podle mapy dá projet po levém břehu Úslavy-tak teď už vim, že ani to se nedá:D Takže jsem Koterov projel po silnici a že zkusim pěšinu k Ostré hůrce, jestli tam vůbec něco takového existuje po výstavbě těch překrásných hal, skvostů to architektury. A ani tentokrát jsem nebyl úspěšný. Naštěstí jsem aspoň uspěl v kině s mimoníma Tic Tacama a tak jsem si moh vesele vyšlapovat něco přes kilometr po žluté a pak neznačenou cestou k Bambousku a do Losiné.

Do Plzně zpět jsem zvolil cestu přes Černý les, nad tunelem na Valík, sjet do Radobyčic, přes Úhlavu do Hradiště, podél řeky k Vokounově lávce a přes Tyršův most na Bory. Průměrná rychlost 17,4 km/h dost slabý. Ale hodně jsem bloudil a hledal, tak se to někde muselo projevit. Jinak pěkný v nejbližším okolí Plzně s nespočtem možností k občerstvení a různých zkrácení. Já najel 61 km zcela spokojen. Převýšení kolem 1100 m je spíš méně a žádné náročné úseky vás na této trase nečekají.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Úroda mimoňů

Takovou pohodu mají kocouři v Losiné

Žádné komentáře:

Okomentovat