úterý 2. června 2015

Benátky nad Jizerou, Dražice (MB)

27. 5. 2015
43 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

MB-po červené Vinec, Krnsko-po CT 17 Podhrušov-po červené Horky n. Jiz., Dražice, Benátky n. Jiz.-po CT 17 Dražice, Horky n. Jiz.-po CT 8151 a 8160 Strašnov-Nepřevázka-PP Chlum-MB


Poslední výlet z Boleslavi do Benátek jsem měl za lubem snad tři týdny. Série nehod a náhod ho absurdně odsouvala do poslední chvíle, nakonec se však zadařilo. Jedním směrem jsem to měl jasné, podél Jizery, kudy se jede pěkně. Vyrazil jsem tedy k nádraží od Česany. Dále pak po červené mně už celkem známou cestou do Vince a Krnska. Celou cestu se jede slušně až na vyjeté hluboké koleje, polní cestou. Po červené je možné pokračovat, V Podhrušově se cesty z obou břehů opět spojí, já však pokračoval po CT 17 po pravém břehu řeky. Do Horek n. Jiz. jsem tedy dojel opět po červené.

Před Dražicemi se cesta trochu zhoršila, ale pořád se dalo jet po vyšlapané stezce na krajíčku řeky, sem tam s nečekanými výšlapy a být po deštích asi i s brodem u Dražického mlýna. Vystoupal jsem si i ke zřícenině Dražice, ale to bylo celkem zklamání. Ani bych nepoznal, že se jedná o hrad, a jak tak koukám tak i např. oproti roku 2007 zcela zpustošené místo, no posuďte sami...

Do Benátek už zbýval jen kousek, k zámku se však znatelně stoupá. Odměnou je krásný opravený areál, přístupný i ve večerních hodinách všedního dne, s upraveným parkem:) Obešel jsem si celou stavbu a vydal se zpět po CT 17 nad údolím Jizery opět do Dražic a mlázím mezi poli do Horek. Tam jsem sjel k řece a pokračoval do Brodců po CT 8151. Tato cyklotrasa mě dovedla přes dálnici až ke křižovatce, na níž jsem se dal vlevo, stále do táhlého stoupání proti větru. Projel jsem Strašnov a sjel nastoupané metry až do Nepřevázky.

Známou cestou před Přírodní park Chlum jsem dojel do Štěpánky a přes Boleslav jsem se vrátil domů. Šťastně jsem tedy zakončil svoje působení ve zdejších luzích a hájích s průměrnou rychlostí 20,1 km/h. Bohužel tedy krapet zmrzlý, neb 43 km v 11 °C zrovna nezahřeje. O den později byla opalovačka, jak jinak...


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Benátky nad Jizerou

Zámek Benátky nad Jizerou

Zámek Benátky nad Jizerou
Dražický mlýn

Zřícenina Dražice

Zřícenina Dražice

Zřícenina Dražice



Žádné komentáře:

Okomentovat