úterý 31. května 2016

Týnec (Mladoboleslavsko)

12. 5. 2016
35 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

MB-Štěpánka-po modré Pod Chlumem, studánka Boží Voda, Holé Vrchy, Dolánky-Semčice-Pěčice-po červené Dobrovice-Úherce-Týnec-Bojetice-Vinařice-Chloumek-Chlum-po žluté Jemníky-MB


Dnešním cílem byla vlastně modrá turistická ve směru od Boleslavi, kterou jsem dlouho nejel. Projel jsem tedy Štěpánkou, odkud mě z města už vyvede právě modrá. Hned za dálnicí se sjíždí ze silnice a pokračuje se pod Chlum. Vypadá to nevinně, ale často za zatáčkou překvapí strmý kopec, špatný povrch nebo odbočka. Jede se ale příjemně ve stínu. I když je sucho, dokázal jsem natrefit na pár bahenních lázní, na které se pak vše skvěle lepilo. Rozdíl mezi vyčištěným a zadělaným kolem s vysušeným řetězem je asi 20 minut. Jak se to povedlo, nevím, ale na chvilku jsem ztratil u Boží Vody modrou. O dvě zatáčky po silnici dále jsem se na ní vrátil a tak už zbývají 2 km do Holých Vrchů. Ještě si užívám houpavého trailu. Do Dolánek se převážně klesá po kamenité cestě. Bohužel je nutné ztratit výšku a pak opět stoupat po modré ke Kladěrubům. Na delší okruh se už nevydávám a tak když se modrá připojuje na větší prašnou cestu, jedu na doprava a dojíždím do Semčic. Pak ještě kousek po silnici proti větru do Pěčic, odkud pokračuji po červené mezi poli až na kraj Dobrovice. Kolem cukrovaru v doprovodu zajíců avšak samotné městečko míjím a jedu radši přes Úherce. Do Týnce mě čeká ještě ostré stoupání, ale také výběh s převelice rohatým skotem. Týnec je vlastně jedna ves s Bojeticemi. Podle mapy by se mělo dát dojet na Chlum i mimo silnici, cesta je ale zarostlá, takže mě to hodilo do Vinařic. Nevadí, mají hezký zámek:) Po poklidné asfaltové cestě přes Chloumek a po panelové na rozcestí Švédské šance, pak už sjezd lesem po zbytkách nějaké žluté značky, křižuji modrou a vyloupnul jsem se v Jemníkách. Boleslav už je na dohled, navíc po luxusní cyklostezce. Zpět ještě přes nákup, škoda, že podél dálnice nevede nějaká zkratka.

35 km je víc, než jsem si představoval, jenže když se jelo tak dobře... Minimálně první půlka výletu je relativně náročná, pak se sjíždí k placce kolem Dobrovice, ale návrat je opět přes Chlum.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Co čumíš voe!

Žádné komentáře:

Okomentovat