úterý 1. srpna 2017

Harabaska z Plzně na kole

10. 6. 2017
58 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Plzeň-Borská Pole-po CT 2258 Vejprnice-po modré Tlučná, Myslinka-Doubrava-U Červeného kříže-po žluté Harabaska, Chotěšovičky-Pňovany-Burda-Nová Jezná-Plešnice-po CT 37 Bdeněves-Kozolupy-Červený mlýn-Malesice-po NS Údolím Mže Křimice-Zadní Skvrňany-nám. Emila Škody-Techmania-Na Hvězdě-Bory


Pustil jsem se do lesů jižně od Hracholusek, to je jistota malého množství lidí a velkého množství terénu. Z Plzně unikám přes Borská Pole kolem univerzity, na Novou Hospodu a po CT 2258 do Vejprnic. Z Vejprnic stoupám po modré a už tlumím první přejeté kořeny. Do Tlučné se zase sjíždí, projede se vsí a pokračuje se dlouhým stoupáním kolem koupaliště směrem na Myslinku. Párkrát to tam nenápadně odbočuje, tak pozor na značku. Jede se pěkným lesem převážně po slušné cestě, kromě posledního kilometru, ten je velmi kořenitý, rozbitý a nakonec mezi průmyslovými halami také zarostlý. Z Myslinky už netřeba řešit turistickou modrou, jede se po vedlejší asfaltové silnici do Doubravy.

Pokračovat jsem chtěl cestou, kterou už jsem je v opačném směru. Bohužel jsem ji netrefil napoprvé. Myslím ale, ačkoliv v mapě to není nijak zakresleno, že tam je aktuálně nově vyznačená zelená značka a nově položený asfalt na konec vsi. Pak už se snažíte držet směru po lesní cestě a dostanete se na žlutou turistickou, která přes podmáčený úsek za Červeným křížem vede na velkou zpevněnou cestu z Rochlova a na Harabasku. Po více jak kilometru za Harabaskou žlutá odbočuje vpravo a já s ní. Jede se dobře, i když se podle mapy mělo jet po rozbité pěšině. Přejedu silnici na Stříbro, stoupání do Chotěšoviček a hurá zkratkou do Pňovan. Vjel jsem zezadu do areálu zámku, přičemž jsem se octl za plotem. Branka naštěstí byla otevřená, tak mohu po krátké pauze pokračovat k lomu, odkud vede cesta přes kopec Burda k silničce do Nové Jezné. Měl jsem strach, kde skončím, ale nakonec to byla hezká cesta, i když poněkud náročnější stoupáním i kamenitým povrchem. Jen ten lom jsem teda jaksi neviděl, respektive jezírko.

Už z Nové jezné jsem jel po CT 37 nad Bubnem do Bdeněvsi/Kozolup. Dále jsem pokračoval k Červenému mlýnu a ne zrovna přímou cestou přes pole do Malesic (Nedá se i při řece?). Po NS Údolím Mže už se vracím do Křimic, přes Zadní Skvrňany. Podél trati vede pěkná cyklostezka, ale to už jsem ve městě. Na Bory jak jinak než kolem Techmanie a přes Hvězdu... 21,47 km/h. Relativně málo kopcovitá trasa s hezkým novým úsekem kolem Pňovan.



Nebe nad Harabaskou

Žádné komentáře:

Okomentovat