pondělí 10. prosince 2018

26. 9. 2018
Náročnost: Malá
Převýšení: 450 m
Terén: Zpevněné cesty, asfaltky, místy náročné pěšiny

Mladá Boleslav - po červené Podlázky - Michalovice - Na Kokoříně - Rokytovec - Pětikozly - Krásná Ves - Dolní Cetno - Strenice - Krnsko - Zámostí - Bezděčín - Mladá Boleslav

Vzhledem k tomu, jak brzo se stmívá, uvidíme, co dnes vůbec stihnu. Vyjíždím ze Staroměstského náměstí po červené podél Jizery do Podlázek. Intenzivně stoupám do Michalovic ke golfu a hned za skládkou odbočuji vlevo mezi pole. Ve skutečnosti tu moc cesta není, ačkoliv by podle mapy měla být. Projíždím nicméně k silnici, vydávám se asi půl kilometru směrem na Bukovno a prudce se stáčím vlevo, tentokrát skutečně po cestě. Křižuji železniční trať a asi za další kilometr a půl se dostávám k CT 8157. Zde opět odbočuji vpravo a jednou z prvních možností, kdy sjet, se vydávám na pospas džungli Goliášovy rokle. Jsou tu různá koryta vypadající jako cesty, chce to zkrátka nějakou risknout. Už je celkem šero a tak přes listí, klacky, kameny a na písčitém podloží se nejede zrovna dobře. Tento úsek je ale krátký, zanedlouho jsem na dně rokle a hned, jak je to možné, odbočuji vpravo do prudkého kopce, abych se dostal do Rokytovce.

Z Rokytovce jedu po silničce do Pětikozel, za nimi pak křížím větší silnici a pokračuji po polní cestě do Krásné Vsi. Už se fakt musím začít vracet, tak házim skoro zpátečku a vydávám se do Cetna. Musíte vyjet do polí a pak zase celkem špatnou cestou k silnici a CT 143 na kraj Dolního Cetna. Do Stranic jsem se rozhodl použít nedávno objevenou cestu nad pravým břehem Cetenského potoka. Ve Strenicích zas přejíždím na druhou stranu údolí a stoupám po cestě k Řehnici. Na křižovatce ale odbočuji opačným směrem, protože chci vyzkoušet spojku do Krnska-dnes potřetí sjezd do údolí pochybnou cestou, už opravdu za tmy, naštěstí se světlem. Po silnici jsem jet nechtěl, ač osvětlen, jel jsem tedy přes Zámostí do Bezděčína, po cyklostezce kolem letiště a posledním stoupáním do centra Boleslavi.

34 km, z toho tak třetina skoro za tmy a taky už v pěkné zimě. Všechno ve známém okolí Boleslavi, přesto i po nových (zajímavých a náročnějších) cestách

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati