pátek 30. listopadu 2018

Přeštice na kole

16. 9. 2018
62 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 900 m
Terén: Polní cesty, asfaltky

Plzeň-Bory - Tyršův most - po žluté Vokounova lávka - Hradiště - po NS Údolím Úhlavy Radobyčice - V Lahošti - Útušice - po červené Čižice - Nový mlýn - Předenice - po červené a žluté Hájsko - po červené Krasavce - Vodokrty - Kucíny - Příchovice - Přeštice - Žerovice - Zastávka - keramička - Vstiš - Vodní Újezd - Nová Ves - Valcha - po žluté Borský park - Plzeň-Bory


Vytipoval jsem si zajímavou cestu kolem Žerovic u Přeštic a jsem zvědav, jak to se mnou dopadne. Mířím tedy na jih, a sice přes Tyršův most obligátně po žluté turistické k Vokounově lávce. Hned na jejím konci nenápadným průchodem v křoví vjíždím na pěšinku vedoucí až do Hradiště. Z Hradiště musím po "dálnici" (NS Údolím Úhlavy) do Radobyčic. Odtud přímo nad řekou oblastí V Lahošti, kde chtějí představitelé města umístit lávku z Borských polí (jakože cože, kam?), projíždím pod dálniční most. Právě v Lahošti se musí jet přes soukromý pozemek, tak jsem ho zkusil objet a nebylo to nic moc po poli. Za dálnicí už jsem skoro na kraji Útušic. Zjistil jsem, že skutečně existuje mostek přes Útušický potok v místech, kde se vlévá do Úhlavy. Ačkoliv jsem přesně takovou zkratku už léta hledal, až teď jsem ji poprvé projel:) Není tak třeba projíždět ves po silnici. Zbývá už jen pár metrů do Štěnovic, projíždím kruhový objezd a pokračuji po červené, po pěšině proti proudu Úhlavy do Čižic.

Za Čižicemi se zas dá jet po druhém břehu řeky, snad až k Novému mlýnu. Nebo minimálně značnou část-mnohem lepší než po úzké silnici. Kolem Úhlavy se dá dojet až do Předenic, ačkoliv je to horší, než si pamatuju z historie. Z Předenic jedu po červené, těsně nad Snopoušovami ale odbočuji vlevo, protože si tím ušetřím nepříjemné stoupání. Dostávám se tak na žlutou. Na rozcestí Hájsko tedy jedu po vrstevnici místo abych prudce stoupal po louce.

Do Krasavec dojíždím po červené, to je z kopce. Ve vsi odbočuji vlevo, do Vodokrt. Následuje novinka, překvapivě velká cesta pod kopcem Střížov. V jednom místě se dost stoupá, ale jinak klasická lesní cesta. Nejdřív se připojuji k červené a hned na to k silnici, kde odbočuji vpravo, do Příchovic a následně přes louku do Přeštic. Prohlédl jsem si kostel Nanebevzetí Panny Marie, můžu tedy pokračovat přes město do ulice k Cihelně. Odtud co by kamenem dohodil, je značená motokrosová dráha a cesta napříč směre, který bych rád. Tak úplně bez problému se mi nepodařilo projet, kopec je tam tak prudký, že se dal jedině vytlačit. Ani nadále do Žerovic cesta moc nepokračovala, ale nakonec jsem pole překonal a severním směrem kolem bývalého statku mohl pokračovat pod tratí kolem Zastávky. Cesty jsem vybíral náhodně, stejně nemá moc cenu špekulovat, mapa je zde nepřesná. Podařilo se mi nicméně projet až k rybníku Šavlice, což byl ten hlavní úkol. Tady už vede známá pěkná cesta ke keramičce. Projíždím a upaluju po polní cestě do Vstiše. Už se stalo klasikou, že ze Vstiše jezdím na Vodní Újezd a pak stoupám k letišti a projíždím jeho areálem do Nové Vsi. Přes most, který je uzavřený pro auta mířím k druhému letišti v okolí této vesničky, projíždím kolem paintballu k motokárám a po letištní ploše se přibližuji Valše. Jednou z cest v lese zbývá asi kilometr...

Z Valchy stoupám jako obvykle po CT 2151, ale neodbočuji po ní na Novou Hospodu, sjíždím k přehradě, kde se připojuje žlutá turistická značka. Té se držím i ve stoupání k Borskému parku a výlet je u svého konce po 62 km s průměrnou rychlostí 20 km/h.


 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Přešticích

Žádné komentáře:

Okomentovat