úterý 19. listopadu 2019

Zámek Březno (Mladoboleslavsko)

19. 9. 2019
Terén: Lesní a polní cesty

Mladá Boleslav - Štěpánka - po modré Karlův vrch - po červené Chlum, Švédské šance - Bojetice - po žluté Holé Vrchy - U Křížku - Dolánky - zámek Březno - po CT 8148 Kolomuty - Holé Vrchy - po modré Boží voda - Jemníky - park Štěpánka - Staré Město

Tak už máme podzim na krku, docela se ochladilo, na dlouhé výlety to není. Přes Březno sice jezdím poměrně často, ale místní zámek jsem si za cíl dosud nikdy nestanovil. Z boleslavského Starého Města sjíždím do parku Štěpánka a proti proudu stejnojmenného potoka projíždím skoro až k Olympii. Chatovou osadou vyjedu k silnici, abych překonal dálnici a hned za ní prudce vpravo po modré, která vede kousek mezi poli a pak začíná stoupat.

Na rozcestí Karlův vrch vjíždím do PP Chlum a odbočuji vpravo na červenou, která objede rybníček a prudce stoupá na vrchol Chlumu. Ještě pár výškových metrů nahoru ke Švédským šancím, pak už po panelové cestě směrem na východ po hřebeni. Projíždím lesem po větší cestě, připojuji se na silnici a na kraji Bojetic v zatáčce odbočuji vlevo nahoru. Přes vršek U Doubku jedu po žluté, pak klesám k nenápadnému rozcestí Nad Zákoutím, kde odbočuji vpravo a už je to jen přes pole do Holých Vrchů. Za vsí pokračuji asi kilometr ke křižovatce po CT 8155, pak se vydávám vlevo po polní cestě ke Křížku, kde se cesta stáčí opět na východ. Kupodivu se tu dá dobře projet až na hranici PP Chlum, kudy vede příčně větší cesta. Po té se vydávám prudce vlevo. Buď se za chvíli připojíte k modré turistické značce nebo zkusíte neznačenou cestu jako já. Ta je ovšem hodně nevyužívaná, takže se spíš jede lesem, naštěstí prostupným listnatým.

Do Dolánek se dost sjíždí. Silnička do Března je pro mě taky premiéra, dost tu fouká, táhne se to. V Březnu stíhám posledními paprsky slunce osvícený zámek a než vychladnu, musím pokračovat po CT 8148 do Kolomut. Nechce se mi jet notoricky známou cestou do Řepova, tak ještě vyjíždím do Holých vrchů a po modré se vracím kolem Boží vody zpět pod hřeben Chlumu, i tak je to ale místy pěkně strmé, navíc už skoro za tmy. Nevracím se na Karlův vrch, ale aniž bych něco viděl, sjíždím úvozem do Jemníků. Z Jemníků už je to po CT 143 kousek na kraj Boleslavi a tak je návrat přes Štěpánku rychlý, tak akorát s tmou.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati