sobota 5. prosince 2020

Výpusť Klabavského tunelu, Trnovský rybník

14. 9. 2020 

64 km


Náročnost: Střední
Převýšení: 900 m 
Terén: Lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Jateční - Pecihrádek - U sv. Jiří - Újezd - Červený Hrádek - Kyšice - Horomyslice - MVE Dýšina (říční tunel Klabava) - Nová Huť - po modré Čertův kámen - Kokotské rybníky - Hudlice - Osek - Volduchy - Niva u Volduch - Horní haberský rybník - Trnovský rybník - Sloupek - Habr - Pod Plecháčem - po žluté Osek - Labutinka - Vitinka - Hudlice - Hůrka - CT 2159 - Kyšice - po CT 3 Holý vrch - fořtovna - Ústřední hřbitov - Doubravka - Jateční - Štruncovy sady - Roudná - Pod Záhorskem
 
 
Původně jsem chtěl jet hlavně za Nivou u Volduch, ale ukázalo se, že to není až tak výjimečně zajímavé území. Nicméně oblast za Volduchy je celkově moc pěkná celá, takže si tam projezdím pár cest. vyjíždím tedy na východ z Luční ulice po NS Údolím Berounky k Jateční ulici, ale tentokrát oklikou kolem areálu vodárny stoupám na Pecihrádek, sjíždím k lávce a trochu se vlastně vracím ke sv. Jiří. Poté stoupám pod trať a kolem skautské základny do Újezdu. Ulicí Na Dražkách zkouším projet do polí. Sice to vede přes nějaký poloopuštěný soukromý pozemek, ale lidé tudy evidentně chodí, a tak i nadále nabírám výšku po pěkné polní cestě nad Červený Hrádek. Ten nakonec vlastně skoro minu. projíždím alejí mezi statkem a obcí a přes chrásteckou silnici pokračuji do pole nad Ejpovickým tunelem. Když okolnosti hrají do karet, dá se tudy projet k silnici přes Kyšice😉 
 
Následuje sjezd po CT 3, hned za podjezdem trati však odbočuji vlevo a právě podél kolejí nad chatami, následně přes bývalou skládku a kolem díky bohu už zlikvidovaného srážního domu projíždím do Horomyslic, obklíčen golfovým hřištěm. Podél Klabavy nicméně vede nenápadná cesta, kam jsem se beztrestně dostal a která vede k výpusti Klabavských tunelů. Tedy spíše už jen jednoho, druhý je obestavěn malou vodní elektrárnou. Asi dobrý nápad, jen se trochu ztratilo kouzlo této výjimečné stavby. Jsem ale rád, že se sem dá vůbec dostat😊
 
Vracím se na CT 2159, po níž se dostanu hezkou lesní cestou na kraj Nové Huti, kde se vydávám doprava do prodkého stoupání po modré turistické značce. Je to skutečně výživný kopec, prudký, technický a poměrně dlouhý. Projíždím kolem Čertova kamenu, který už se jmenuje Ostrý. Tohle univerzální zaměnitelné jméno mi nějak nesedlo. Zábavnou cestou lesem pokračuji ke Kokotským rybníkům. Tentokrát po NS a po zelené z východní strany Dolního rybníku. Křižuji silnici a vydávám se po modré přes Hudlice do Oseka. Chvíli je to docela špatná stezka, postupně se zlepšuje. 
 
Do Volduch vede stezka podél silnice, pro mě je to novinka, takže je super, že se nemusí po silnici. Po 2 km po asfaltu už mě to zas táhlo někam do terénu, takže jsem se pustil po polní cestě na levém břehu Voldušského potoka. Ta samozřejmě brzy skončila, ale co bych se vracel, když je pole sklizené, že...😀 Překonal jsem tedy pole, na hranici lesa, která je zároveň okrajem PP Radeč, jsem už našel cestu a dojel tak k Nivě u Volduch. Po modré po silnici se dostávám k hrázi Trnovského rybníka a pokračuji do stále intenzivnějšího kopce až na rozcestí Sloupek. Zde se vydávám do prudkého sjezdu po lesní pěšině, znečeného zelenou turistickou značkou. Hezký úsek končí u autokempu Habr. Ale je to jen kousek k silnici, kterou překonám a následuje opět lesní neznačená cesta k rozcestí Pod Plecháčem. K silnici jedou současně s červenou turistickou značkou, poté ale pokračuji ve směru i za silnicí, abych se dostal nevýraznou pěšinkou k žluté turistické značce, po které sjíždím do Oseka.
 
Objevil jsem v mapě cestu kolem rybníka Labutinka, díky kteé nebudu muset do Vitinky tak dlouho po silnici. Hned toho využívám, na kraj Vitinky zbývá asi kilometr stoupání, poté odbočuji vlevo na polní cestu, která se trochu vrací za Hudlice. A protože po modré už jsem dnes jel, na kraji lesa se vydávám vlevo z kopce do údolí Litohlavského potoka. Skutečně tu cesta pokračuje, stoupám na druhé straně, vyjíždím z lesa a otevírá se mi nádherný výhled do krajiny směrem na Brdy. Znovu přejíždím silnici a kupodivu se dá pokračovat skrz les k pár chatkám pod Hůrkou. Teď už jedu trochu naslepo, ale směr se mi nezdá podezřelý. Za chvíli cesta ústí v místech, která jsou mi povědomá a objevuje se zelená značka. Sjíždím ještě kus po kořenech a dostávám se k větší cestě. Odbočuji vpravo, snad se vydávám správným směrem, když chci k Horomyslicím. Pár rozcestí jsem projel, ale cesta mě vlastně sama dovedla k CT 2159. Sjíždím k Klabavě a chtěl bych projet skrz půmyslový areál. Bohužel to nejde.
 
Pokračuji tedy po CT 3 do Kyšic a do lesa kolem Holého vrchu. Zde si vybírám klasickou pěknou lesní cestu přímo na západ vedoucí napříč silnicí K Fořtovně a k ústřednímu hřbitovu. Do Doubravky klesám skrz Špitálský les a pak Mohylovou ulicí. Po rekonstrukci nikdy nevím, kde jet, obvykle jsem rychlejší než auta, o to víc nepříjemná by byla jízda po cyklostezce, kde je třeba dát přednost u každé ulice. Za řekou je pak poměrně velká intenzita chodců, kteří moc nerozlišují, která část je určena pro ně... Tak když je menší provoz, je to lepší po silnici.
 
Domů se vracím opět po NS Údolím Berounky a přes Roudnou. Celkem 64 km s průměrnou rychlostí 18,9 km/h a více jak 900 nastoupanými metry. 
 
 
Výpusť Klabavského říčního tunelu

Trnovský rybník-PP Radeč

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat