neděle 3. srpna 2025

Krušné hory - Rolava

47 km
20. 4. 2025
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Polní a lesní cesty, asfaltky
 
Abertamy - po červené Pernink - Šupenberská cesta - po Bučinské cestě Korce, Jelení - Jelení vrch - po červené Rolava, Přebuzské vřesoviště - po CT 2000 Chaloupecké parkoviště, Nové Hamry, Sejfy, Oldřichov-Chaloupky, Pernink, Abertamy
 
 
Sešli jsme se na Velikonoce v Krušných horách s Martinem a Petrym a naplánovali společný výjezd na Přebuz. Vezmeme to po červené kolem Perninského rašeliniště do Perninku. Louky jsou ještě podmáčené, ale je to hezká cesta. Za Perninkem k Šupenberské cestě je to trochu horší hlavně kvůli těžšímu stoupání. Podle mě tu dřív bývala zelená turistická trasa, ale nějak ji asi změnili, KAždopádně jak se vyškrabete k Šupenberské, kopec je v podstatě za vámi. Když se vydáte vpravo, dojedete z kopce k silnici a za dvěma serpentinami odbočíte k rozcestí Vlčí hor. Bučinskou cestou po CT 23 vlevo se vydáváme po hrubém asfaltu táhlými kopci nahoru i dolů. Nejvyšší bod na Korcích je téměř v 1000 m n. m., tak už se převážně klesá do Jelení. Vyjíždíme na silnici od Hamrů u Černé vody. Pár set metrů dál však sjíždíme ze silnice vlevo a začínáme stoupat k Jelenímu vrchu po polní cestě. Na stejnojmenném rozcestí odbočujeme vpravo po červené. Hezkou nezpevněnou cestou se přes Jelení potok a kolem Rolavského vrchu dostaneme k pomníku u Rolavy.
 
Chystáme se objet kopec Milíře po červené. Vede po krásných horských loukách i lesem. Po napojení na CT 2044 se začínáme vracet údolím Rolavy. U rozcestí Vřesoviště cesta ústí na silnici a tak pokračujeme po silnici směrem na Přebuz podél PP Přebuzské vřesoviště. Než bychom ale dojeli do vsi, odbočujeme po CT 2000, kde díky bohu zachovali neasfaltovou cestu i po rekonstrukci mostku přes Rolavu. Až za ním ale začíná ta nejhezčí část cesty. Protože je prodloužený víkend a krásné počasí, odpovídá tomu i počet turistů - je jich hodně. Sjíždíme a sjíždíme přes bývalé Chaloupky a pak pěkně chladným údolím k Chaloupeckému parkovišti. Poté už cyklotrasa vede do Nových Hamrů po silnici. Dnes poprvé jsem si všiml, že vede nějaká pěšinka na druhém břehu, to vyzkouším, až pojedu sám. Na kraji Nových Hamrů jsou v lyžařském areálu ještě zbytky sněhu, tak chvíli blbneme a pak se vydáme na závěrečnou část cesty - nekonečné stoupání Sejfskou cestou po CT 2000 (a asi nejaký další) nad Tisovou buď po štěrku nebo po starším asfaltu. Kolem bývalého nádraží Sejfy se jede podél trati, takže stoupání je minimální, k pár domkům v (dalších) Chaloupkách, které patří k Oldřichovu u Nejdku, se ale ještě nějaká výška nabere. Odtud se jede po silnici, až za dalším přejezdem železniční trati silnice začíná klesat do Perninku. To je taky pořádný sjezd, ale po tom stoupání velice zasloužený.
 
Opravdu poslední úsek do Abertam pak jedeme podél silnice po stezce podél. Celkem jsme si dali 47 km s více než 750 nastoupanými metry. 
 
 
Údolí Rolavy pod Přebuzí

Údolí Rolavy pod Přebuzí

Údolí Rolavy pod Přebuzí



Žádné komentáře:

Okomentovat