úterý 4. září 2012

Holýšov a Všekary

15. 7. 2012
85 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Litice-Dobřany-Vstiš-Mantov-Stod-Hradec-Holýšov-Kvíčovice-Všekary-Hradišťany-Honezovice-Mířovice-Ves Touškov-Kotovice-Hoříkovice-Zieglerův důl-Nýřany-Tlučná-Vejprnice-Nová Hospoda-Bory

Dnes jsem se rozhodl vyrazit do Všekar, kde bydlí moje babi, takže směr jsem měl a teď už jen vyhledat pěkné cesty. Vydal jsem se přes Litice kolem Radbuzy k chatový oblasti u Lhoty a do Dobřan, odkud jsem jel kolem výborný (ale zrovna zavřený) zmrzliny do Vstiše a po cyklostezce přes louky do Mantova, promotal jsem se vesničkou a dojel do Stoda, z náměstí jsem pokračoval po cyklostezce 2268. Po té jsem vlastně dojel až do Holýšova, většinou mimo silnice, jen kousek před Hradcem byl po menší silnici. Pak ale následoval hezkej úsek lesem po dobré polní a lesní cestě. V Holýšově jsem musel pár set metrů po hlavní, což i na takovej kousíček bylo velmi nepříjemný, ale co nevidět jsem odbočil na Kvíčovice, vyhoup jsem se nahoru a vidim, jak se na mě opět od západu valí černej mrak, ujel jsem asi dvě stě metrů a začalo lejt jako z konve, naštěstí to bylo přímo u zastávky u Neuměře, tak jsem se schoval a dal si Tatranku. Vyšlo to akorát, naštěstí to byla jen krátká přeháňka a moh jsem pokračovat dál, za půl kilometru už byla zas suchá silnice. Ale vítr foukal i nadále a to dost silně. Ve Všekarech jsem se chvíli zdržel, ale musel jsem jet dál, abych  omezil možnost zmoknutí, nebe bylo těžké a podmračené. Vydal jsem se do kopce a proti větru...no výborný zkrátka. jen co jsem viděl za horizont, bylo mi jasný, že zmoknu, jen kousek přede mnou za lánem evidentní slejvák mířící mym směrem. šlápnul jsme do toho, páč jsem se měl co nevidět stočit směrem zpátky. Nervózně jsem sledoval mračna, ale opravdu cesta uhla víc na sever, takže už jsem nejel proti větru...navíc jsem byl i skrytý v lese a jel jsem mírně z kopce. Pak i po větru a to to teda svištělo, slušnejch 40 bez nějaký námahy:) Tak jsem dojel do Hradišťan, kde mi zpomalilo stoupání. Začalo poprchávat a déšť mi stále hnal před sebou jak štvanou zvěř, ale nedal jsem se, silnice se narovnala a já do toho zas dupnul, jen jsem proletěl Honezovicema a Mířovicema do Vsi Touškov, jenže tou dobou mizačal svírat i mrak zleva. Jel jsem tedy co nejrychleji do Kotovic, kde jsem měl už z předchozích výletů vyhlídnutou krytou zastávku busu. Posledních pár metrů jsem jel v dešti, ale největší liják jsem přečkal pod střechou. Sice mi začla bejt zima, ale musim říct, že se na mě usmálo štěstí-jednak, že jsem nezmok a zadruhý, že liják netrval nikterak dlouho, asi 25 minut a já pak moh pokračovat trochu bahnitou cestou do Hoříkovic. Nechtělo se mi přímou cestou do Plzně, protože jsem ji jel den předem a tak jsem vyrazil na Nýřany, kde navíc bylo sluníčko. Hezká cesta lesem a pak už víceméně silnice přes Tlučnou, Vejprnice, Novou Hospodu a na Bory. Průměrná tentokrát slušná...to odpovídá kvalitě cest, a sice 24,21.



Žádné komentáře:

Okomentovat