sobota 29. září 2012

Radnice na kole

29.9. 2012
76 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Božkov-Kyšice-Nová Huť-Klabava-Rokycany-Volduchy-Březina-Bezděkov-Radnice-Břasy-Kříše-Sedlecko-Smědčice-Chrást-Bukovec-Doubravka-Bory

Ještě za čerstvých myšlenek dnešní výlet, přijel jsem před pár hodinama a nebylo to jen tak. Nemoh jsem se přemluvit, abych vyrazil, ale neustáé sezení u počítače se mi nezamlouvalo, tak nakonec vyhrálo kolo. Jenže to už bylo půl třetí a od čtyř mělo začít poprchávat intenzitou 0,2 mm srážek za hodinu. Ano, tak jsem vylez před barák a první kaky dosedly na můj stroj. Nicméně už jsem se nevracel, když jsem se tak odhodlával. Jel jsem přes Doudlevce, parkem na Homolce, ke Světovaru a sjel jsem do Božkova, odkud jsem se vydalo po stále rozestavěné ulici nahoru směr Tesco. odbočil jsem ale doprava, protože jsem chtěl jet lesem a vzpomněl jsem si, že jsem kdysi cestou z druhé strany našel zkratku. Tak timhle směrem jsem ji nenašel ani na dva pokusy, jeden končil špatnym směrem a nejetelnou cestičkou...prudkou a rozbahněnou a druhej taky nebyl on, ale aspoň jsem se dostal jakž takž kam jsem potřeboval. Musel jsem ale projet hřbitovem, o jehož existenci jsem dosud nevěděl, ale lidi tam chodili, díky tomu tam byla prošlapaná cestička. Která se taky nedala jet jak byla prudká a klikatá. šlo ale o pouhých pár desítek metrů. Pak jsem se ještě vydal směrem do lesa, protože jsem se nevyloup, kde jsem chtěl, ale celkem široká cesta brzo končila v mlází takovým paloučkem svědčícím o mnohých hříchách. Kousek jsem jel tady opět po silniční spojce Božkova a Rokycanský a pak odbočil na starou známou zelenou, pod přivaďečem, kousek lesem a na polní vyasfaltovanou cestu do Kyšic, kde jsem se napojil na cykloteasu vedoucí kolem velmi rozlehlého golfového hřiště do Nové Hutě. Celkem nová cyklostezka ovšem opět doznává změn. Nyní vede skrz skládku, tedy skládku materiálu nerostného, nikoliv odpadu, ale neznalý si myslim, že by cestu těžko hledal. A pak by ho navíc mohli obrat cikáni, kteří bydlí u trati za vsí. Sice jsem s nimi nikdy žádný problém neměl, ale vždycky mam docela strach tam projíždět. Tak jsem si objel golfový hřiště s miliony zákazů vstupů a vjezdů a vstupů na vlastní nebezpečí a pokračoval podél Ejpovickýho jezírka do Klabavy a dál podél řeky po zelené. Myslel jsem, že už jsem ji kdysi jel, ale vůbec, divil jsem se kudy to vede a zkrátka nikdy jsem se tam do těch končin nedostal. Trochu se motala, protože musela podjet dálnici. Jednalo se o malou cestičku, ale dobře jetelnou až na pár výjimek, kdy se přeskakoval betonový můstek. Dostal jsem se až na kraj Rokycan a po malém zaváhání kudy kam, jsem pokračoval po silnici na Osek, ale uhnul jsem na Volduchy. Celou cestu jsem jel za mírného deště, kolem 12 stupňů, ale na lehčí mikinu akorát. Nad Březinou pršeo slušně a silnice byla hodně mokrá. A stoupání výživné, ale aut jezdilo málo, takže pohodička. Přímo ve vsi pak parádní sjezd po novém povrchu (narozdíl od cesty z Volduch, kde leckterá pěšina s kořenama je pohodlnější než tento tankodrom), tak jsem do toho šlápnul, ale dole nějaká ženská ve fungl novym Bavoráku vycouvávala asi půl hodiny z vrat, tak jsem na mokru musel brzdit dřív, než bych chtěl a maximálka vystoupala "jen" na 73 km/h. Pak jsem se rozhodl ještě si trochu prodloužit vejlet a zajet až do Radnic, už ale po silnici, páč zelená před Rokycanama byla dost bahnitá a já neměl náladu na to se zřídit. Do Radnic krásnej sjezd, dlouho se klesalo a na závěr ještě padáček, zas jsem se držel jednoho auta, dobrej adrenalin. Tak tam jsem byl hned. V okolních vískách ale zřejmě začínala topná sezona a leckdo rozjížděl po dlouhé době svý kotle pneumatikama zřejmě. Někde se skutečně nedalo dejchat, k čemuž nepochybně přispělo i zachmuřené počasí, takové typické podzimní. Valil jsem dál na Břasy, tam jsem byl co by dup. Nebyl jsem si zrovna jistej, jestli kolem Korečnickýho mlýna nebude bláto, tak jsem chvíli bloumal, ale nakonec jsem se ještě projel k Berounce k nadrybskýmu přívozu. Cesta zvláště v druhé části  strašná, protože jinak by to bylo hodně slušnej sjezd, ale takhle přijede člověk dolu úplně vytřesenej. Bahno podél řeky ani nebylo, vystoupal jsem si zas do Sedlecka a jel po silnici do Chrástu, tam už zas hodně slušně pršelo. Aspoň jsem smysl trochu ten bordel z kola. V rámci zrychlení cesty a vyhnutí se rozježděné cesty, jsem na základě předchozích zkušeností vynechal část červený turistický a napojil se na ní až v půlce cesty do Plzně. To už se stmívalo. Teda ono bylo celej den zataženo, ale zkrátka ještě víc se šeřilo. Jel jsem tedy lesem, tak napůl poslepu, ale cesta byla opravená místama, někdo tam navozil bílej štěrčík, tak jsem si řikal, že tam snad nebude žádnej nečekanej šutr. Ten štěrk byl ale trochu moc jemnej. No to neva, jel jsem si a najednou prázdný zadní kolo. Super...sice vozim náhradní duši, ale do opravy toho zaprasenýho kola se mi fakt "chtělo". No pustil jsem se do toho, šlo to bez problémů, ani nevim, jak jsem se tim zdržel, ale zbytek cesty už jsem jel spíš úplně naslepo, než napůl naslepo. Jednak byl strašně vlhkej vzduch, takže se mi mlžily brejle, zadruhý teda samozřejmě byla tma a zatřetí jsem byl v lese, takže ještě větší tma. Cestu mam ale docela najetou, tak jsem vyjel v Bukovci, jak jsem měl a vydal se pod Chlumem na Doubravku, docela pěknej pohled na Plzeň se mi naskyt, i přes to počasí. Rudý nebe a zamlžená světla města. Jenže fotce z mobilu to nevyzní ani z desetiny, barvy, kontrasty, všechno jinak, jak by tam ten mobil ani nebyl. Přes město jsem už jel opravdu v noci. Aspoň že jsem měl zadní světlo...stějně to bylo nepříjemný, potkávat auta, který mě oslňovaly a za mnou jiný, který mě chtěly předjet. Jel jsem mkimo silnici, kde se dalo a šťastně jsem dojel. Celkem 76 km, průměrná 20,21. Skoro bych čekal vyšší vzhledem k tomu, že jsem jel z větší části po silnici a měl jsem pocit, že jsem i docela sjížděl, ale počítač nelže, takže takhle. Byl jsem ale z výletu hodně rozpačitej, nechtělo se mi a asi u toho mělo zůstat, neúměrně se totiž protáhnul, celej den jsem moknul a ještě jsem píchnul.


Jo a ještě jedna věc: opět velkej problém s mapama pro zdejší zvěřejnění, připravim na tohle téma samostatnej článek, protože to je obsáhlej problém s mnoha řešeními, kde ovšem žádné neni zdaleka ideální, řekl bych spíš sotva dostatečné. Mapa teda tentokrát z ručního měření na mapy.cz a profil z Turistických tras.



1 komentář: