29.9. 2012
76 km
Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední
Božkov-Kyšice-Nová
Huť-Klabava-Rokycany-Volduchy-Březina-Bezděkov-Radnice-Břasy-Kříše-Sedlecko-Smědčice-Chrást-Bukovec-Doubravka-Bory
Ještě
za čerstvých myšlenek dnešní výlet, přijel jsem před pár hodinama a
nebylo to jen tak. Nemoh jsem se přemluvit, abych vyrazil, ale neustáé
sezení u počítače se mi nezamlouvalo, tak nakonec vyhrálo kolo. Jenže to
už bylo půl třetí a od čtyř mělo začít poprchávat intenzitou 0,2 mm
srážek za hodinu. Ano, tak jsem vylez před barák a první kaky dosedly na
můj stroj. Nicméně už jsem se nevracel, když jsem se tak odhodlával.
Jel jsem přes Doudlevce, parkem na Homolce, ke Světovaru a sjel jsem do
Božkova, odkud jsem se vydalo po stále rozestavěné ulici nahoru směr
Tesco. odbočil jsem ale doprava, protože jsem chtěl jet lesem a vzpomněl
jsem si, že jsem kdysi cestou z druhé strany našel zkratku. Tak timhle
směrem jsem ji nenašel ani na dva pokusy, jeden končil špatnym směrem a
nejetelnou cestičkou...prudkou a rozbahněnou a druhej taky nebyl on, ale
aspoň jsem se dostal jakž takž kam jsem potřeboval. Musel jsem ale
projet hřbitovem, o jehož existenci jsem dosud nevěděl, ale lidi tam
chodili, díky tomu tam byla prošlapaná cestička. Která se taky nedala
jet jak byla prudká a klikatá. šlo ale o pouhých pár desítek metrů. Pak
jsem se ještě vydal směrem do lesa, protože jsem se nevyloup, kde jsem
chtěl, ale celkem široká cesta brzo končila v mlází takovým paloučkem
svědčícím o mnohých hříchách. Kousek jsem jel tady opět po silniční
spojce Božkova a Rokycanský a pak odbočil na starou známou zelenou, pod
přivaďečem, kousek lesem a na polní vyasfaltovanou cestu do Kyšic, kde
jsem se napojil na cykloteasu vedoucí kolem velmi rozlehlého golfového
hřiště do Nové Hutě. Celkem nová cyklostezka ovšem opět doznává změn.
Nyní vede skrz skládku, tedy skládku materiálu nerostného, nikoliv
odpadu, ale neznalý si myslim, že by cestu těžko hledal. A pak by ho
navíc mohli obrat cikáni, kteří bydlí u trati za vsí. Sice jsem s nimi
nikdy žádný problém neměl, ale vždycky mam docela strach tam projíždět.
Tak jsem si objel golfový hřiště s miliony zákazů vstupů a vjezdů a
vstupů na vlastní nebezpečí a pokračoval podél Ejpovickýho jezírka do
Klabavy a dál podél řeky po zelené. Myslel jsem, že už jsem ji kdysi
jel, ale vůbec, divil jsem se kudy to vede a zkrátka nikdy jsem se tam
do těch končin nedostal. Trochu se motala, protože musela podjet
dálnici. Jednalo se o malou cestičku, ale dobře jetelnou až na pár
výjimek, kdy se přeskakoval betonový můstek. Dostal jsem se až na kraj
Rokycan a po malém zaváhání kudy kam, jsem pokračoval po silnici na
Osek, ale uhnul jsem na Volduchy. Celou cestu jsem jel za mírného deště,
kolem 12 stupňů, ale na lehčí mikinu akorát. Nad Březinou pršeo slušně a
silnice byla hodně mokrá. A stoupání výživné, ale aut jezdilo málo,
takže pohodička. Přímo ve vsi pak parádní sjezd po novém povrchu
(narozdíl od cesty z Volduch, kde leckterá pěšina s kořenama je
pohodlnější než tento tankodrom), tak jsem do toho šlápnul, ale dole
nějaká ženská ve fungl novym Bavoráku vycouvávala asi půl hodiny z vrat,
tak jsem na mokru musel brzdit dřív, než bych chtěl a maximálka
vystoupala "jen" na 73 km/h. Pak jsem se rozhodl ještě si trochu
prodloužit vejlet a zajet až do Radnic, už ale po silnici, páč zelená
před Rokycanama byla dost bahnitá a já neměl náladu na to se zřídit. Do
Radnic krásnej sjezd, dlouho se klesalo a na závěr ještě padáček, zas
jsem se držel jednoho auta, dobrej adrenalin. Tak tam jsem byl hned. V
okolních vískách ale zřejmě začínala topná sezona a leckdo rozjížděl po
dlouhé době svý kotle pneumatikama zřejmě. Někde se skutečně nedalo
dejchat, k čemuž nepochybně přispělo i zachmuřené počasí, takové typické
podzimní. Valil jsem dál na Břasy, tam jsem byl co by dup. Nebyl jsem
si zrovna jistej, jestli kolem Korečnickýho mlýna nebude bláto, tak jsem
chvíli bloumal, ale nakonec jsem se ještě projel k Berounce k
nadrybskýmu přívozu. Cesta zvláště v druhé části strašná, protože jinak
by to bylo hodně slušnej sjezd, ale takhle přijede člověk dolu úplně
vytřesenej. Bahno podél řeky ani nebylo, vystoupal jsem si zas do
Sedlecka a jel po silnici do Chrástu, tam už zas hodně slušně pršelo.
Aspoň jsem smysl trochu ten bordel z kola. V rámci zrychlení cesty a
vyhnutí se rozježděné cesty, jsem na základě předchozích zkušeností
vynechal část červený turistický a napojil se na ní až v půlce cesty do
Plzně. To už se stmívalo. Teda ono bylo celej den zataženo, ale zkrátka
ještě víc se šeřilo. Jel jsem tedy lesem, tak napůl poslepu, ale cesta
byla opravená místama, někdo tam navozil bílej štěrčík, tak jsem si
řikal, že tam snad nebude žádnej nečekanej šutr. Ten štěrk byl ale
trochu moc jemnej. No to neva, jel jsem si a najednou prázdný zadní
kolo. Super...sice vozim náhradní duši, ale do opravy toho zaprasenýho
kola se mi fakt "chtělo". No pustil jsem se do toho, šlo to bez
problémů, ani nevim, jak jsem se tim zdržel, ale zbytek cesty už jsem
jel spíš úplně naslepo, než napůl naslepo. Jednak byl strašně vlhkej
vzduch, takže se mi mlžily brejle, zadruhý teda samozřejmě byla tma a
zatřetí jsem byl v lese, takže ještě větší tma. Cestu mam ale docela
najetou, tak jsem vyjel v Bukovci, jak jsem měl a vydal se pod Chlumem
na Doubravku, docela pěknej pohled na Plzeň se mi naskyt, i přes to
počasí. Rudý nebe a zamlžená světla města. Jenže fotce z mobilu to
nevyzní ani z desetiny, barvy, kontrasty, všechno jinak, jak by tam ten
mobil ani nebyl. Přes město jsem už jel opravdu v noci. Aspoň že jsem
měl zadní světlo...stějně to bylo nepříjemný, potkávat auta, který mě
oslňovaly a za mnou jiný, který mě chtěly předjet. Jel jsem mkimo
silnici, kde se dalo a šťastně jsem dojel. Celkem 76 km, průměrná 20,21.
Skoro bych čekal vyšší vzhledem k tomu, že jsem jel z větší části po
silnici a měl jsem pocit, že jsem i docela sjížděl, ale počítač nelže,
takže takhle. Byl jsem ale z výletu hodně rozpačitej, nechtělo se mi a
asi u toho mělo zůstat, neúměrně se totiž protáhnul, celej den jsem
moknul a ještě jsem píchnul.
Jo a ještě
jedna věc: opět velkej problém s mapama pro zdejší zvěřejnění, připravim
na tohle téma samostatnej článek, protože to je obsáhlej problém s
mnoha řešeními, kde ovšem žádné neni zdaleka ideální, řekl bych spíš
sotva dostatečné. Mapa teda tentokrát z ručního měření na mapy.cz a
profil z Turistických tras.
Eur M Clin Nutr, 2002; 56: 181-191. https://imgur.com/a/xzNZDCe https://imgur.com/a/9dbAmmZ https://imgur.com/a/GhZu1Bz https://imgur.com/a/IKaAPnl https://imgur.com/a/p8uYoLi https://imgur.com/a/r4KBDSN https://imgur.com/a/xwvX62F
OdpovědětVymazat