sobota 20. července 2013

Žichlice

17. 7. 2013
52 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Nízká

Doubravka-Bolevecký rybník-Zruč-Česká Bříza-po žluté Žichlice-Dolany-po modré Chrást-po červené Smědčice-Nová Huť-Dýšina-Kyšice-Božkov-Bory

Co vymyslet, když máte na výlet jenom necelý tři hodinky? Jet pokud možno po pěknejch cestách za nosem, nezdržovat se nad mapou. Já vyrazil přes město kolem Boleváku, pokračoval lesem do Zruče, maje po levici trať. Dál po silnici pproti větru do Český Břízy, za níž jsem se vydal podél potoku Třemošná po žlutý turistický do Žichlic. To byl víceméně jedinej náročnější úsek, nad potokem mezi křovím, ale celej jsem ho projel a jako bonus jsem si dopřál brod. Turistická stezka se ztrácí v zarostlý stráni vlevo od něj, ale je možný jet do Žichlic i cestou přes brod (loukou, vyježděná od aut).

Z Žichlic jsem jel do Dolan po silnici, aby mi to rychlejš odsejpalo, ale dá se i po zelený turistický. Od Dolanskýho mostu jsem pak stoupal do Chrástu po modrý tusristický, kde je slušnej stoupáček, ale lepší, než jet mezi autama po hlavní. Z Chrástu jsem se vydal po čefvený turistický do Smědčic. Chtěl jsem si zkrátit cestu a tak jsem se vydal lesíkem směrem na Bušovice. Opět se mi tenhle pokus krutě vymstil. Cestička se zmenšovala a zmenšovala, až se po ní skoro nedalo projet. Byla navíc lemována trním a skončila-kde jinde, než v poli, tak jsem kousek projel na cestu vyježděnou od traktorů. Naštěstí nekončila uprostřed ničeho, ale dovedla mi do Smědčic, takže jsem ji jenom zajel. Pak už jsem po silnici mířil na Litohlavy. Než jsem ale vjel do lesa, ve stoupání jsem odbočil na polní cestu (značena naučná stezka) vedoucí do Nové Hutě. Tou jsem projel do Dýšiny a do Kyšic, kde už jsme nevymejšlel nic novýho, projel skrz les nad Červenym Hrádkem (Švábiny), pod přivaděčem a napojil se na kousek na zelenou a sjel do Božkova. Přes Slovany jsem pak dojel na Bory.

Celkem tedy 52 km, průměrná rychlost odpovídá vyššímu podílu asfaltek, takže 21,61 km/h, nastoupáno 806 m, což mi ani nepřišlo, jelo se mi dobře až na vedro kolem 30°C.



Žádné komentáře:

Okomentovat