čtvrtek 28. května 2015

Všeruby

24. 5. 2015
65 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Skvrňany-po CT 2151 Křimice-po CT 37 Vochov, Kozolupy-Touškov-po zelené Komberk-Čemíny-po modré Košetice, Všeruby, Kunějovice, Lhotka-Brod-Tlucná-Krašovice-Trnová-po NS Horní Bříza-Dubský mlýn-Ledce-Pod Krkavcem-po modré Košutka-Košutecké jezírko-Lochotínský park-Kilometrovkou Kalikovský mlýn-Hvězda-Bory


Rozhodnout, kam vyrazit, mi trvalo asi déle než samotný výlet. Nakonec jsem zvolil Všeruby, že tím směrem jsem nejel déle než kam jinam.

Na Skvrňany jsem to vzal přes Hvězdu, kolem Techmanie a Slovanským údolím podél Vejprnického potoka. Od něj jsem si vystoupal do polí k cyklotrase 2151 a rázem jsem byl v Křimicích. DO Vochova je to co by kamenem dohodil. A do Kozolup vlastně taky, po pěkné polní cestě, navíc celkem slušně značeno po CT 37. Po silnici se mi mi moc nechtělo, tak jsem z Touškova zamířil do Čemín přes Komberk po zelené.

Z Čemín vede pěkná lesní cesta, značena modrou turistickou, do Košetic. Ty se rychle projedou a už je třeba vydat se do stoupání k Červené Punčoše. V rychlosti ještě přejet hlavní tah na Karlovy Vary a zbývá poslední kousek do Všerub. Ten zvláště z jara stojí za nic, na louce málo znatelná pěšinka, křoví rozbujelé a s trny-no aspoň že jsem nepíchnul. Ve Všerubech se zrovna konala pouť, já si však všímal především dominanty-kostelíku. Vyjel jsem k němu, o nic zázračného se však nejedná. O pár metrů dál údajně kdysi stával i hrádek, ale nezbylo po něm zhola nic:(

Za dobrodružtvím jsem pokračoval po modré, do Kunějovic vedoucí po silnici. Dále cestou na kraji lesa kolem chatek, bezproblémová, trochu pes kopec. Asi nejhorší úsek mi čekal za Lhotou na Brod. V mapě čárkovaná cesta byla skutečně nepoužívaná a ještě v ní byly zarostlé sutiny a hluboké výmoly. Naštěstí se ale dala projet a netrvalo dlouho, co jsem se ocitnul v Brodu, osadě o pár chatkách. Odtamtud vedla pěkná polní cesta do Tlucné. Tam jsem trochu váhal kudy do Krašovic. Myslel jsem, že cesta vede trochu ve svahu, ale ukázalo se, že naopak vede více méně při Brodském potoce a jedná se o parádní singl. Z Krašovic jsem jel jen kousek po silnici do Trnové, ale provoz a rychlost aut na těch pár metrech odpovídala spíše dálnici.

Za Trnovou jsem se vydal po hrázi Habru po NS Horní Bříza až do Břízy. Cestu využívají i chataři, takže je to rychlovka:) Dále ve směru jsem pokračoval k Dubskému mlýnu, měl jsem trochu obavu, jak bude vypadat čárkovaná cestička. Ale v tomhle mapy často klamou, tentokrát dobře pro mě, úplně luxusně jsem dojel přesna kam jsem měl a tak jsem byl v Ledcích raz dva. Projel jsem k hřišti, kde jsem se vydal doleva do kopce pod Krkavec, kde vím, že je cesta, kterou mapa nezná, ale přitom je solidní nábližkou. Platí na ní pravidlo "u stohu doleva", naštěstí tam stoh stále stojí:D

Z rozcestí Pod Krkavcem není třeba experimentovat, jak jsem to zkoušel já, a snadno dojedete nad Chotíkovem po modré na Košutku. Já si ještě objel Košutecké jezírko a vyloupnul se přímo na Karlovarské, což byla zásadní chyba, páč jsem chytil červenou snad na každym semaforu. Příště radši opět pokoušet sedmdesátku v Kotíkovské;P Taky jsem se stavěl v nově opraveném Lochotínském parku. Že to ale trvalo, než to dodělali...no unešen z toho nejsem, ale prokouklo to:) Pro ilustraci toho zázraku postuju fotku "Artušova stolu". Pak už jen klasicky Kilometrovkou ke Kalikováku a přes Hvězdu na Bory.

Pěkný výlet na tři hodinky, 65 km, 21, 35 km/h. Spíše cestou, než necestou, převýšení přiměřené, takže na pohodu.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Všeruby

Artušův stůl v Lochotínském parku

Žádné komentáře:

Okomentovat