úterý 2. října 2018

Dědek a Baba u Mladé Boleslavi

9. 8. 2018
38 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 400 m
Terén: Lesní cesty, místy náročné

Mladá Boleslav – Štěpánka – po žluté Vodice – průmyslová zóna Plazy – Plazy – Valy – Chaloupky – Horní Stakory – po modré Dědek, Baba, Brejlov, Bakov nad Jizerou – Dolánky – U Obrázku – po modré PP Paterovské stráně – Čistá-Stránka – Důl – po červené Debř, Podlázky, MB

 
Po delší době jsem se rozhodl navštívit vrcholy Dědek a Baba nad Kosmonosy. Vydal jsem se přes park Štěpánka po žluté turistické značce k Řepovu a vyzkoušel cestu kolem hřbitova, přes hlavní silnici, kolem průmyslové zóny k Plazům. Neúspěšně jsem se je pokusil objet, cesta do Valů polem zanikla, musel jsem po CT 8155.

Pokračoval jsem do Chaloupek a táhlým stoupáním do Horních Stakor. Po modré jsem chtěl stoupat k Dědkovi, ale opět jsem nedokázal kvůli horšímu značení trefit tu správnou cestu. No, hlavně že jsem se na ni dokázal vrátit poté, co jsem přejel v obrovské výhni louku nad sadem.

Krátery Dědek a Baba, které jsou zároveň výraznými vrcholy, jsou zajímavé skalní útvary, kde se nachází i skalní okno. Jízda na kole je tu však dosti složitá, či spíše místy nemožná. Zakrátko se naštěstí pokračuje z kopce přes Brejlov už skutečnou jízdou. Po modré pokračuji přes celý Bakov nad Jizerou. Následně se vydávám podél trati přes Jizeru a pod dvěma viadukty směrem na Zvířetice. Mám trochu obavy, jaká cesta mě čeká po odbočení vpravo nad Dolánky, ale stejně jako následující úsek lesem kolem Malého Řečkova je kupodivu dobře sjízdný. Na rozcestí U Obrázku se vydávám vpravo po modré turistické. Až u Paterovských strání z ní sjíždím a pokračuji polem přes hlavní silnici na Českou Lípu do Čisté Stránky (:D). Zde je mnoho možností, kudy se vracet do Boleslavi, já zkusil údolím jet přímo do Dolu, kde se mi podařilo prorazit duši takovým způsobem, že žádná záplata nepomohla.

Zbytek cesty jsem tedy musel pěšky a aby toho nebylo málo v pátém týdnu za sebou jsem v nejsušším létě historie popáté zmoknul v bouřce. To už bylo někde za Hrdlořezy na červené turistické, než jsem se dostal do Podlázek. Vrátil jsem se už za tmy, 30 km na kolem, 8 pěšky… povětšinou po lesních cestách. Když jsem byl v roce 2014 na vrchu Baba, taky jsem šel hodinu pěšky domů, tak to si příště musím dát velký pozor!

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

...a pak přišla bouřka

Kráter Dědek


Žádné komentáře:

Okomentovat