středa 17. října 2018

Kolem Mže

18. 8. 2018
Terén: Zpevněné cesty, silničky

Plzeň – po CT 37 Radčice – po zelené Malesice, Dolní Vlkýš, Komberk, Město Touškov, Bdeněves – po CT 37 U Chaloupků – po modré Myslinka, Tlučná, Vejprnice, Nová Hospoda –po CT 2151 Valcha, Litice, Radobyčice, Černice, Losiná – Andrejšky – Starý Plzenec – po NS Staroplzenecká Sedlec – Tymákov – Na Pohodnici – po zelené Švábiny – Božkov – Slovany – Bory

Domluvili jsme se na společný výlet s Markét, původně jsme chtěli někam až do Stříbra. Vyrazil jsem z Bor pod tyršův most, kde by měla být pěšina podél řeky. Aktuálně sice zarostlá, ale skutečně byla. Po nábřeží Radbuzy jsem dojel tedy až do centra, kde jsem vyzvedl Markét a společně jsme pokračovali podél Mže po CT 37 do Radčic. Do Malesic se staví nová cyklostezka, ale ta skvělá starší cesta po zelené, kterou jsme využili, tam snad zůstane. Do Dolního Vlkýše je to už po silnici. Je opět nebo spíš stále velké vedro, což bohužel moc nepomáhá Markét po dramatickém pádu do vymletého koryta ve sjezdu ke Komberku. O návratu ale nechce ani slyšet, tak jedeme dál do Touškova, kde se vzpamatováváme u vychlazené dvanáctky.

Stále po zelené přejíždíme do Bdeněvsi a směřujeme podél Mže k Bubnu. Stoupáme však následně po CT 37 k oblasti U Chaloupků, podjíždíme trať a pomalu se po modré vydáváme nazpět. Odtud vede táhlé stoupání, křižuje se silnice na Stříbro a znovu se začíná klesat do Myslinky. Mezi výrobními halami a poli, než se dostáváme k CT 2300, je cesta špatná, pak se jede lesem a není to takové drama. Z Tlučné se po modré jede přes kopec do Vejprnic, pak už je to jen kousíček na Novou Hospodu. My míříme do Losiné, takže přesedláváme na CT 2151 a po asfaltové cestě jedeme na Valchu. Do Litic pak musíme po silnici a vystoupat od přehrady. To už se před námi začínají černat mraky. 500 m před Radobyčicemi se spustil takový liják, že na nás nezůstal ani cíp suchý, než jsme se schovali ve vsi. V nejsušším létě historie jsem tak završil pátý týden za sebou, kdy jsem promokl.

Zatímco v Radobyčicích teče více vody po silnici, než v řece, po vystoupání do Černic zjišťujeme, že zde spadlo jen pár kapek. No lepší než jet v povodni po zbytek dne. Dojíždíme do Losiné po CT 2151, tedy po silnici, loučíme se a já pokračuji oklikou zpět do Plzně. Stoupám pod Radyni, k Andrejškám a vrstevnicově pokračuji na kraj Starého Plzence. Po NS Staroplzenecká sjíždím kolem Radoušovy skalky do Sedlce a od Tymákovského potoka stoupám zpočátku velmi prudce do Tymákova. V Tymákově si můžete vydechnout z kopce, pak se zas stoupá na Pohodnici. Projíždím kolem přivaděče a následně po zelené na Švabiny. Ze Švabin sjíždím do Božkova a přes Slovany kolem Škoda parku se vracím na Bory.

Škoda zranění v první čtvrtině výletu, jinak by to bylo bez závad. Nakonec celých 78 km, více než jsem si myslel, poměrně velikým převýšením a průměrnou rychlostí 17 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

V Radobyčích teklo víc vody po ulici, než v řece