úterý 9. října 2018

Lví stopa a zámek Luštěnice (Mladoboleslavsko)

16. 8. 2018
43 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 450 m
Terén: Slušné cesty, v PP Chlum nesjízdné

Mladá Boleslav – Škoda muzeumVinec – po červené Krnsko – po CT 17 Hrušov, Horky n. Jiz., Dražice – Zelená – Luštěnice – Voděrady – DobroviceVinařicePP Chlum – Řepov – po CT 8148 Štěpánka – Staroměstské náměstí


Přes Luštěnice jsem už kolikrát jel, ale doposud nebyly cílem výletu. I když ani tentokrát to nebylo to jediné, zúčastnil jsem se projektu Lví stopa. K výročí 100 let republiky byla vytvořena trasa ve tvaru českého lva rozdělená na zhruba patnáctikilometrové úseky. Zapojením do projektu si člověk připomene historii, objeví českou krajinu a zapojí se do soutěže.

Z tohoto důvodu jsem nejprve vyrazil ke Škoda muzeu, tam začínají úseky kolem Mladé Boleslavi. Vybírám ten směrem na jih. Vede podél Jizery, do Vince po silnici. Pak po pravém břehu po červené do Krnska, pak po CT 17 přes Hrušov (musí se vystoupat od řeky) do Horek n. Jiz. a následně přes Velkou Homolku do Dražic. Právě zde končí „můj“ úsek, pokračuji po modré až pod dálnici a vjíždí do lesa po CT 0038. Ta mě dobře nasměrovala na Zelenou, pak ovšem odbočuje do Struh, kam nechci. Projíždím tedy Zelenou, velmi zvláštní ves vzniklá snad z nějakého původního vojenského areálu. Po CT 8147 dojíždím do Luštěnic, zastavuji se u zámku a pak pokračuji do Voděrad.

Dále jsem si zvolil cestu kolem Svárovského rybníku, kolem dobrovického nádraží, mezi poli na kraj Dobrovice a pak stoupáním přes Vinařice. Údajně má existovat cesta na sever k silnici z Bojetic, bohužel asi čtvrtkilometrový úsek chybí, musí se po poli, docela nepříjemné. Nakonec se ale skutečně dostávám až k silnici s CT 143. Podle mapy jednoduše jsem se měl dostat i k Řepovu, sjezdem od Boží vody. Věděl jsem, že to tam není tak růžové, tak jsem si dával pozor, kudy jedu. Bohužel ani tak jsem se nevyhnul velké chybě, sjel jsem až k lomu, který je skutečně aktivní a musel jsem ho obejít hustým neudržovaným lesem se zbytky těžební činnosti-tedy svislými stěnami, kde je vskutku náročné jít, natož táhnout kolo. Asi za půl hodiny jsem se prodral konečně k náznaku stezky a dostal se kolem hřiště k silnici do Řepova.

Pak už jsem žádné experimenty neprováděl, po CT 8148 jsem projel kolem Olympie do Štěpánky. Celkem 43 kilometrů po převážně velmi pohodových cestách, až v závěru se to pokazilo polem a lomem v cestě. Průměrná rychlost tak klesla až na 17 km/h.

Zámek Luštěnice



Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Žádné komentáře:

Okomentovat