pondělí 1. října 2018

Dvůr Gigant

4. 8. 2018
Terén: Zpevněné cesty, pole

Plzeň-Bory – Nová Hospoda – Vejprnice – po modré Tlučná – Nýřany – Pankrác – po CT 2301 Kamenný Újezd – po CT 2258 Blatnice – Rochlov – Přehýšov – Záluží (dvůr Gigant) – Nový – Husí rybník – Úherce – Nýřany – Tlučná – Vochov, po CT 2259 Malesice – po zelené Radčice – po CT 2151 Sylván, Košutka – Šídlovský rybník – Senecký rybník – Košinář – Bílá Hora – u sv. Jiří – Doubravka – Špitálský les – Švábiny – Božkov – Slovany – Bory

Letos už podruhé jsme se rozhodli s bráchou pro společný výlet a že vlastně uvidíme, kam dojedeme. Vyrazili jsme z Bor na Borská Pole a kolem útulku pro psy jsme jeli po CT 2151 na Novou Hospodu. Do Vejprnic jsme zvolili CT 2258, velkou štěrkovou cestu. Až cestou do Tlučné jsme jeli terénem po modré. Do Nýřan jsme zkusili nevýraznou pěšinku z ulice Pankrácká a podařilo se nám projetJ Chtěli jsme více méně ve směru pokračovat až do Kamenného Újezdu, ale tuhle cestu jsme nenašli, pokračovali jsme tedy přes Pankrác.

Z Kamenného Újezdu vede pěkná cesta, CT 2258 do Blatnice. Zbývá asi kilometr do Rochlova, kde odbočujeme k Rochlovu, železniční stanici. Dál vede prašná cesta k dálnici, tu přejíždíme a hned za mostem odbočujeme prudce vlevo a stáčíme se k Přehýšovskému rybníku, Chvíli je zde cesta podivná, zarostlá, kolem nepořádek, ale jsme už blízko Přehýšovu. Bohužel zde občerstvení otvírá později, tak se jen zchladíme u studny na návsi.

Mapa pro následující kilometry je trochu nejistá, ale měli bychom projet do Záluží. To se bohužel tak úplně nepotvrdilo, kolem samoty U Cihelny jsme projížděli po poli, což naštěstí bylo možné, už bylo sklizeno. Zbývá asi 1,5 km ke dvoru Gigant, kde nás za týden čeká svatba, nicméně občerstvení tam není a my pokračujeme do vsi Nový a za ni po slušné polní cestě k Hoříkovicím, přesněji k Husímu rybníku. Kolem něj nejedeme na sever, ale odbočujeme vpravo, na severozápad, po dvou kilometrech viaduktem pod tratí a do Úherec.

Chceme se vracet přes Doubravku, tak pokračujeme na sever do Nýřan, kolem hřbitova, pěšinou přes hlavní silnici a přes „Torovku“ do Tlučné. Z ulice Pod Křimicemi prudce stoupáme kolem oploceného areálu a projíždíme lesem ke křižovatce neznačených cest, kde se dá jet do Vochova, Kozolup nebo Myslinky. My jedem do Vochova, odkud po CT 2259 pokračujeme do Malesic. Už se blížíme Plzni,  po zelené stoupáme nad Malesice, stavíme se ještě na pár ostružin, pak bohužel musíme sjet do Radčic. Říkam bohužel, protože poté zas stoupáme po CT 2151 na Sylván a dokonce ještě nad Globus k modré turistické značce. Dá se říct, že po ní jedeme na Košutku, pak už pokračujeme příměstským lesem kolem Šídlovského rybníku na Bolevec, kolem Seneckého rybníku na CT 2151, po které se dostáváme přes Bílou Horu až ke sv. Jiří. Na Dlouhých na Doubravce mě Martin opouští a já ještě projíždím Špitálským lesem k Inveltu a na Švabiny. Pak sjíždím do Božkova, oblíbeným stoupáním ze Sládkovy ulice pod tratí na Slovany a pak už překonat jen poslední údolí, údolí Radbuzy a zpět na Bory.

Vzhledem k velkým a trvalým nepřesnostem aplikace Endomondo, jsem začal používat i Stravu, která ukazuje smysluplnější hodnoty, dnes 74 km, téměř 1000 m převýšení, což není taková darda, a rychlostní průměr 19,6 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati