pondělí 2. září 2019

Nová lávka na Pňovanském mostě, Hracholusky

20. 7. 2019
80 km
Náročnost: Velká
Převýšení: 1050 m
Terén: Asfalt, polní cesty

Plzeň-Bory - Techmania - CAN - po NS Údolím Mže Radčice - Malesice - Stráž - Kůští - po červené Čemíny - po modré Košetice - Líšťany - Náklov - Chrástov - po zelené Žebrácký mlýn, Pernarec, Krukanice, Most u Trpíst - Trpísty - Erpužice - po CT 2214 Malovice - Pňovanský most - po CT 37 Pňovany žst. - po žluté Beraní dvůr - po červené Pňovany, Jezná - Nová Jezná - U Chaloupků - po modré Myslinka - Vochov - po CT 2259 Vejprnice - po modré Nová Hospoda - Plzeň-Bory


Už je to nějaký ten pátek, kdy byl zprovozněn nový železniční most přes Hracholusky mezi Pňovany a Trpísty, nyní i s oficiální lávkou pro pěší. Těším se na nová místa...

Jako obvykle na výlety podél Mže vyrážím z Bor přes Hvězdu k Techmanii a k autobusovému nádraží. Pak už do luk v říční nivě po NS Údolím Mže do Radčic. Do Malesic je možné jet nejméně třemi způsoby mimo silnici, já tentokrát zvolil asfaltovou cyklostezku. Z Malesic pokračuji do kopce na Vlkýš, v půli cesty ale odbočuji na polní cestu vzhůru k nevýraznému vrcholu Stráž, který se nachází nad Chotíkovem. Odtud se sjíždí pod spalovnu k červené turistické značce. Po ní na západ sjíždím do Kůští. Přes kopec pak pokračuji do Čemín, stále po červené.

Z Čemín vede hezká lesní cesta podél potoka, je tam i modrá turistická značka. Z Košetic se dá jet dále podél potoka, ale bývá to tu špatné, zkouším jet tedy trochu severněji směrem na Hunčice a pak sjet k cestě na Líšťany-mnohem lepší:) Za Líšťany spojenými s Náklovem jedu asi 2 km ke křižovatce s kapličkou, kde prudce odbočuji vlevo do Chrástova. Odtud začíná zajímavý úsek po zelené k Žebráckému mlýnu. Trochu se to motá po cestách necestách, lesem a podobně, ale je to převážně z kopce. U Žebráckého potoka se jede přímo přes pozemek mlýna, jsou tu psi, ale jinak mě místní nechali projet:) Potok je poměrně zaříznutý v údolí, takže jak prudce se sjíždí, tak je potom třeba se vyšvihnout k Pernarci. Ten projíždím po zelené, stejně jako Krukanice. Za nimi zelená sjíždí vlevo ze silnice a následuje technicky náročnější sjezd k Úterskému potoku. Stoupat do Trpíst se musí bohužel po silnici. Nakopnul jsem to kvůli Stravě, ale proti silničkářům mam pešek no.

Zámek Trpísty si nechám jako nějaký další cíl výletu, pokračuji po malé silničce na Kšice, abych nejel do Erpužic celou cestu po asfaltu. Na křižovatce od Sviňomaz odbočuji vlevo na polní cestu-přes trať, kolem rybníku a do kopce a vyjíždím v zanedbané vísce Erpužice. Do Malovic se to celkem táhne, ale aspoň si stihnu dát svačinku za jízdy před sjezdem po CT 2214A. K Pňovanskému mostu je to nedaleko, v pozdním odpoledni je pěkně nasvícený a ještě ke všemu se blíží vlak:) Lávka kopíruje mostní oblouky, takže je pěkné se po ní zhoupnout. Voštinový plech jako pochozí vrstva umožňuje se do sytosti vynadívat na vodní hladinu hluboko pod sebou. Je to také jediné místo, kde dnes potkávám nějaké lidi, tato nová atrakce tedy láká.

CT 37 vede po velké štěrkové cestě k železniční zastávce Pňovany. Zde odbočuji vpravo po žluté turistické značce a stoupám k Beranímu dvoru. Ze stejnojmenného rozcestí pokračuji po červené do Pňovan. Následuje silniční přesun do Jezné a Nové Jezné. Po CT 37 podél trati pokračuji k chatové oblasti U Chaloupků, kde odbočuji na modrou značku do Myslinky. Cestou se křižuje hlavní silnice z Plzně na Stříbro a jede se přes kopec. Z Myslinky vede lesní cesta do Vochova, dříve zcela neznačená, nyní CT 2301. Dlouho jsem nejel do Vejprnic po CT 2259, kousek po silnici, kousek mezi poli. Na Novou Hospodu pak jedu po modré. Nedalo mi to a chtěl jsem ještě vyzkoušet pěšinku podél lesa z Borských Polí k univerzitě. Dříve běžná cesta je nyní zavezené nepořádkem, přesto se místy objevuje stezička, která dává falešnou naději na úspěšný průjezd. Nakonec jsem se s obtížemi probojoval a nakonec rád pokračoval po silnici.

Pěkně ten Pňovanský most vyměnili, taková propojení bariér v přírodě jsou třeba a ne jako na právě stavěné výpadovce na Kaznějov nebo západní obchvat, kde zanikne pár desítek skvělých singlů. Celkem 80 km, pěkně to tentokrát odsýpalo, pod 4 hodiny, s převýšením lehce přes 1000 m.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Pňovanský most

Pňovanský most

Pňovanský most

Žádné komentáře:

Okomentovat