pondělí 16. září 2019

Kaolinový lom Kaznějov

27. 7. 2019
59 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 850 m
Terén: Lesní cesty, asfaltky

Plzeň-Bory - Depo 2015 - Prazdroj - Boleveký ryb. - Nad Kamenným ryb. - Orlík - po modré Záluží, U Záluží - po místní zel. a žl. Ledecká silnice - po místní červené Horní Bříza - kaolinový lom Trnová, kaolinový lom Kaznějov - Krašovice - Trnová - Hamr - Žilov - Příšov - Pod Krkavcem - Chotíkov - po žluté Malesice - po zelené Radčice - Skvrňany - Slovanské údolí - Techmania - Na Hvězdě - Plzeň-Bory


Je večer, ale já prostě ještě ten výlet stihnu! Vyrážím na severní Plzeňsko, poslední dobou jsem tam moc nejezdil. Z Bor mířím za nemocnicí k zimnímu stadionu, k Radbuze, k Ježíškovi, po Šumavské k Prazdroji a pak si tak říkám, že jsem se nějak zamyslel, že jsem chtěl jinam-k Boleváku. Tak pokračuji Jateční ulicí k Masarykovu mostu a kolem Boleveckých rybníků arboretu Sofronka.

Po žluté kolem výpadovky na most, která se právě rozšiřuje, pokračuji k podjezdu a tu si říkám, že za ním zkusím jet vlevo, tam jsem to nikdy neprozkoumal. A bylo by bývalo asi lepší, aby to tak zůstalo. Protože jsem zjistil, že je tam vlastně zajímavá cesta, která ovšem křižuje státní silnici na Třemošnou. Až bude za chvíli čtyřproudá, přeběhnout těžko půjde. A takhle systematicky přicházíme o svobodu pohybu, jsme jak zajíci uvěznění ve svých výbězích ohraničených dálnicemi.

No nic, tak poprvé a naposledy touto pěšinou k rozcestí Nad Kamenným rybníkem a pak jednou z mnoha cest směrem k Orlíku. Za ním pokračuji po modré turistické prudkým sjezdem do Ledec a za nimi zas stoupám do lesa k místním turistickým značkám, žluté a následně zelené, kudy se zas dá sjezdem dostat k Ledecké silnici. Směrem na Horní Břízu je třeba jet kousek po silnici, ale v zatáčce pokračujte rovně ke strážnímu domku, kudy vede pěšinka přes trať a stoupá po místní červené turistické značce ke hřbitovu, kde zároveň křižuje silnici na Třemošnou.

Tato, jedna z mnoha, cest, vás vyplivne u nádraží, já po ní pokračuji dál do mírného stoupání kolem lomu Trnová nejdřív hezkou lesní cestou, později širokou štěrkovou cestou pro nákladní vozy. po pravé straně jsou nedaleko odklizy po bývalé těžbě. Na rozcestí Modrý kříž pokračuji mírně vlevo. Cesty jsou kdysi zpevněné, ale je fajn, že se nejede po uhlazeném asfaltu. Chvíli se sjíždí, chvíli se stoupá, křižuji zelenou turistickou značku, objevují se tu podezřele nové cesty a zanedlouho dojíždím k masivně rozšířenému lomu Kaznějov. je to vlastně takový nečekaný cíl cesty. Celé polesí a vedení cest se změnilo a tak podél lomu odjíždím dolu do Krašovic.

Po levém břehu Bělé lesní cestou mířím k Trnové. Přejíždím na břeh pravý a kolem fotbalového hřiště zkouším projet k rybníku Hamr. Jde to, to mám radost, cesta tu není značená. Projíždím po hrázi a nedá mi to, abych nezkusil stoupat do lesa směrem k Žilovu. A i tentokrát mám šťastnou ruku a skutečně se dostávám bez obtíží tam, kam očekávám a potřebuji:) Tak teď přes Žilov, před zemědělským družstvem vlevo na Příšov po prašné cestě přes kopeček.

Z Příšova mám najetou lesní pěšinu pod pískovnou, krásně se vyhne všem silnicím a dostanu se tudy pod Krkavec. Tentokrát sjíždím po červené do Chotíkova a poté přes kopec a poté singlem kolem Kyjova po žluté do Malesic. Tady se napojuji na zelenou turistickou značku, která mě hravou formou dovede do Radčic. Z Radčic už bych rád domů, ale vidím černé mraky s deštěm nad Plzní a chci se jim vyhnout, proto ještě mířím kousek na jih, kde se to zdá lepší. Z Křimic přes Zadní Skvrňany sjíždím do Slovanského údolí, objíždím areál bývalé Škody a stoupám přes Hvězdu na Bory.

Celkem 59 km s průměrnou rychlostí 20,9 km/h. S tím jsem velmi spokojený i s ohledem na převýšení 850 m.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Rozšíření kaolinového lomu Kaznějov

Žádné komentáře:

Okomentovat