neděle 22. září 2019

Červenský rybník (Mladoboleslavsko)

8. 8. 2019
53 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 400 m
Terén: Polní a lesní cesty

Mladá Boleslav - Štěpánka - Řepov - po CT 8148 Kolomuty, Březno, Matrovice, Dlouhá Lhota - Skašov - Svobodín - po NS Kolem Klenice Rohatsko, Dolní Bousov - po modré Červenský rybník - Horní Bousov - Ošťovice - Přepeře - Obruby - Všeborsko - Obrubce - Obora - ryb. Cendelín - Husí Lhota - Valy - Mladá Boleslav


Říkal jsem si, že bych mohl zkusit dojet do Sobotky, což se ovšem ukázalo nad moje časové možnosti, tak jsem si pořádně objel Červenský rybník u Dolního Bousova.

Vyrazil jsem obvyklou "cyklo západní výpadovkou" ze Staroměstského náměstí přes park Štěpánka a od silnice na Jemníky po polní cestě do Řepova. Pak se cesta shoduje z CT 8148, a sice přes Kolomuty do Března. Je to po rovině vyježděnou polní cestou, odsýpá to. Za Březnem se jen lehce odkláním od této CT, ale ještě před rybníkem Vražda se vracím zpět. Následuje Dlouhá Lhota, která je opravdu dost dlouhá.

U kaple, kde Lhota pomalu přechází v Petkovy, odbočuji mírně vlevo do kopce ke Skašovu. Za touhle částí Petkov, zemědělským areálem, odbočuji vlevo směrem na Svobodín. Cest je tu značených víc, uvidíme... Trefil jsem se, cesta je pěkná, v lese pokračuje a přijíždím k CT 8147, přesně jak jsem zamýšlel. Tudy sjíždím do Svobodína, CT se pak stáčí k Bousovu. Jedu ale jen kousek podél trati a pak zamířím do Rohatska, abych dojel po NS Kolem Klenice, mnohem hezčí cestou než po silnici, na kraj Bousova.

Po modré je to k Červenskému rybníku lehce přes kopec. Původně jsem chtěl spíš pokračovat na Sobotku, ale jednak mě zmátlo značení turistické značky a pak jsme byl zvědav na pěšinu kolem rybníka, která ani není značená v mapě. Projel jsem až k hrázi a po západní straně jsem musel pokračovat po silnici do Horního Bousova. Státní silnici bych se převelice rád vyhnul, ale není možno, musím sjet zpět k rybníku Šlejferna, který už je součástí Českého ráje, zde odbočit na Ošťovice a stoupat zpět konečně směrem na Boleslav.

V Ošťovicích už jsem jednou jel, nedopadlo to moc dobře a tentokrát to mělo naprosto stejný průběh, ba horší. Cesty neodpovídají tomu, co uvádí mapa, nikdy si nejsem jistý, přes čí pozemek se musít dostat k zamýšlené cestě, abych skončil uprostřed pole... Jenže vrátit se, to je zpět z kopce a daleko, to musí jít. No, tak nad Přepeře jsem se probojoval asi za půl hodiny, je to necelý kilometr. Pak už to musí frčet. sjíždím do Přepeř po CT 8147, pokračuji do Obrub, kde odbočuji vpravo přes takovou spíš osadu Všeborsko a velice nepřímou cestou do Obrubců. Když tedy překonám trať na jediném přejezdu široko daleko, můžu zas přes Oboru pokračovat k polygonu. V lese už je pěkná tma, cesty se tu dost změnily po těžbě a tak jsem netrefil přesně co jsem chtěl. Aspoň jsem viděl rybník Cendelín.

Kousek za Cendelínem vyjíždím z lesa, obrkoužím pole a vyjedu do Husí Lhoty. Tentokrát po silnici pokračuji do Val, jen překřižuji hlavní silnici a přes pole se vydávám k dálnici. A jako by to dnes bylo samé dejavu, skončil jsem někde v poli. Tam kolem Zalužan je to prostě nepřívětivé pro výlety. Nakonec je totiž navíc potřeba dojet na Průmyslovou ulici po dálničním sjezdu a čtyřproudové silnici (velmi bezpečné, palec nahoru pro ty, kdo rozdělili krajinu dálnicí a vynechali jakékoliv průchody z jedné strany na druhou). Objedu tedy areál Škody, de facto přes celou Boleslav, takže nějakých 5 km do cíle. Celkem jsem ujel ale 53 km, to je zkrátka po práci úctyhodný výsledek. Celkově nastoupáno 400m a průměrná rychlost 21,2 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Červenský rybník

Žádné komentáře:

Okomentovat