pondělí 25. května 2020

Trailpark Klínovec

18. 4. 2020
65 km

Náročnost: Velká
Převýšení: 1800 m
Terén: Lesní cesty a traily

Ostrov n. Ohří - Vykmanov - po žluté Plavno, Suchá-Horní hřiště - po CT 2011 Pytlácká rokle, Dámská sjezdovka - po červené Klínovec - singltrek Azur - Moser - po žluté Jahodová louka - Neklid - po červené Klínovec - singltrek Rubin - po lesní cestě louka nad Suchou - Pašerácká stezka - Klínovecké sedlo - Klínovec - singltrek Baron - býv. důl Bratrství - Jáchymov - po CT 2005 Horní Žďár


Dnes mi vyšel plán s tím, že si vyjedu třikrát Klínovec a zkusím místní trailpark. Lepší termín jsem si ani nemohl přát, bylo pěkně, ale před sezónou, takže jsem potkal skutečně málo lidí přes den. Vyrážím z Ostrova nad Ohří, nebo vlastně spíš z Horního Žďáru a to proto, že se chci podívat na neustále inzerovanou Věž smrti. Asi třikrát jsem to objel, autem i na kole, až jsem zjistil, že se k ní vůbec nedá dostat ani na oční kontakt a prohlídky jsou jen na objednání 👌  No nic, pokračuji do Vykmanova a po CT 2011 mířím po louce vzhůru, hned mi ten kopec pěkně zatápí, ale to není nic proti tomu, když si vyberu, že pojedu po žluté místo toho, abych si zpříjemnil stoupání zatáčkou navíc-ale po asfaltu.

Takže když potkávám cyklistu u Vrbového potoka, který mi řiká, jak za zatáčkou to bude nejhorší, nemůžu jeho slova potvrdit, já už mám nejhorší za sebou😁 Na Plavně se jedu podívat na vyhlídku na nížinu, ale už je to zarostlé, tak se vracím do kopce k Hornímu hřišti nad Suchou. Zde se jede dobře, ale nad Horním hřištěm už je to to zase výživné. Stál po CT 2011, na rozcestí Nad Suchou znovu doprava a pomalu se dostáváme k hranici 1000 m n. m. Asi po dvou kilometrech se dostávám ke skimagistrále, odbočuji na ní prudce vlevo, tedy do kopce, a hurá za dalšími nastoupanými metry. Objevuje se první poslední sníh ve stínu, nohám dávám odpočinout na Traverzu a protože se mi nechce objíždět celou horu, pojedu po "červené", tedy Dámské sjezdovce, nahoru. No - tak nepojedu, je tu ještě půl metru sněhu a i když je zmrzlý, stoupat se na tom nedá, jen pěšky. Dávám si tedy cvičení na lýtka a jsem dnes poprvé na vrcholu Klínovce.

Začínám Azurem, je to můj první trail úplně, když nepočítám takové ty neoficiální kolem Plzně. Jede se pěkně, nikdo nikde, místy nahoře zpestření závějí, místy ovšem také ještě neodklizenými stromy. Dole jsem překvapen, že celý singl má 10 km. Je ale moc pěkně vyspádovaný a žádná nemilá překvapení mě nečekala. Dole nicméně na nic nečekám a začínám stoupat dříve překrásným údolím potoka Veseřice, dnes necitlivě zplundrovaným kvůli sjezdovce. Vyjíždím ke spodní stanici sedačkové lanovky Moser, odkud už vede ve stráni žlutá turistická trasa, prudce stoupající k běžkařskému areálu a samotné Jahodové louce. Na Neklidu už roztál skutečně všechen sníh, tak ani v parku nikdo není. Pěknou a náročnou cestou po červené stoupám na Klínovec, rozcestí. Dříve odtud vedla zajímavá cesta na vrchol. Prudké stoupání zůstalo, ale už je tu štěrková dálnice. A! Vrchol podruhé pokořen...

Rovnou zapínám kameru a pouštím se přes sněhové pole na Rubin. Tady už to frčí o poznání rychleji, i zde jsou ještě místy přejezdy po sněhu😊 a i zde musím zhruba uprostřed dlouhý kus přenášet kolo přes popadaný les. Traily vedou zajímavými místy, kam se dříve nedalo dostat a tak obdivuji nové výhledy, jelikož jinak to tu znám dobře. Tu a tam je menší skokánek nebo kameny, ale všechno v pohodě na pevném rámu a vidlici s poměrně malým zdvihem. Nejvíce mě trápí těžíště, které mám příliš vpředu, ale to je u XC kola pro maratonce zcela v pořádku.

Nooo a naposled se tedy pouštím nahoru na Klínovec. Tentokrát cestou začínající kousek nad ústím trailů a vede mimo ně (ještě že tak), relativně lehce stoupá a objíždí hřebínek Kamenné hory nad mýtinu nad Suchou. Kousíček jedu po zelené turistické, ale dále pokračuji k CT 2005, tedy Pašeráckou cestu. Po té se dostanete k silnici od Neklidu na Klínovecké sedlo. Tentokrát vyjídžím na vrchol Klínovce po asfaltu, ať si dám všechny verze. Na závěr dne si nechávám trail Baron, který už není po celé trasy flowtrail. Nahoře ještě fotím a točím a pak se pouštím no znatelně náročnějšího terénu, který se v druhé polovině ještě připravuje a tuní na novou sezónu. Na mém kole nic moc, na dropech padám kvůli těžišti na hubu, zdvih není ideální, asi bych musel i víc najezdit na trailech. Čtvrtý "trail", downhill, je pro ty bez pudu sebezáchovy.

Od spodní stanice lanovky (dnes nejezdí, proto tu nejsou lidi), sjíždím kolem dolu Bratrství do Jáchymova a pak po trase bývalé trati, kudy dnes vede cyklotrasa 2005, bez námahy dojíždím zpět k autu do Horního Žďáru.

Celkem sice "jen" 65 km, ale zato 1800 m nastoupáno. Mám radost, bylo i pěkné počasí a užil jsme si to.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Trailpark Klínovec

Trail Baron

Trail Baron Klínovec

Rozhledna na vrcholu Klínovce


Žádné komentáře:

Okomentovat