neděle 17. ledna 2021

Zámek Křimice, zřícenina Komberk, Malesická skála

20. 10. 2020
37 km
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 400m
Terén: Polní cesty, pěšiny
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Kalikovský mlýn - Slovanské údolí - zámek Křimice - Malesice - Červený mlýn  - Město Touškov - zřícenina Komberk - Dolní Vlkýš - Stráž - Chotíkov - Kyjovský les - Malesice - po zelené Radčice - Sylván - Vinice - Plzeň
 
 
Dnes je pěkná zima, říjen je letos ledový, tak jen krátký výlet. Ze Záhorska vyrážím ke Kilometrovce (ulicí Ke Slonům) a pak po cyklotrase přes Jíkalku do Slovanského údolí. Chtěl bych projet přímo kolem trati ke Brůdku, bohužel od bývalého fotbalového hřiště je začátek cesty označen jako soukromý, se zákazem vstupu. Přímo pod Regensburskou to vypadalo nadějně, že se k trati dostanu za soukromými pozemky, ale ani tudy přes potok cesta nevede. Projel jsem tedy loukou k Brůdku a zkusil to z druhé strany a teď už je mi jasné, že tam prostě žádná pěšina neni.
 
Od Brůdku stoupám po CT 2151. V místě zatáčky, kde CT odbočuje, pokračuji rovně do údolíčka potůčku, kde by měla být rovněž pěšinka. No, nic moc jsem nenašel, ale prodral jsem se bývalým sadem a dostal jsem se na kraj Křimic. Projel jsem až k zámku Křimice a zároveň objevil cestu pod hradbami podél náhonu Mže. Je tu dokonce jakási naučná stezka a evidentně nový mostek přes Vochovský potok a vyspravená cesta mezi náhonem a polem😮
 
Po polní cestě tedy projíždím až na kraj Malesic, kde se stáčím vlevo a pokračuji stále podél řeky k Červenému mlýnu. Po delší době jsem využil pochybnou lávku nedaleko onoho mlýna a mohl tak pokračovat po levém břehu do Touškova. Jedu po cestách na samém východě městečka a dostávám se k silnici na Malesice. Zde nad silnicí je masivní výstavba, kterou projíždím a odbočuji na cestu ke křížku, o které jsem pojal podezření, že už není neprůjezdná jako před několika lety, kdy jsem ji zkoušel naposledy. Déle než dva roky tu není, jsem překvapen, že skutečně projíždím až na silničku do Čemín. Odbočuji vlevo, překonám po ní Čemínský potok a hned za ním odbočuji vpravo na polní cestu za závorou směřující do Dolního Vlkýše. Stoupám ještě ke zřícenině Komberk, kterou jsem stejně jako před lety nemohl nalézt, protože ani pěšinky k ní nevypadají nijak zvlášť vyšlapané. Během zajížďky jsem nicméně zjistil, že cesta dál nevede, protože jsou tu opět soukromé pozemky, kterých se nesmí ani dotknout noha obyčejného smrtelníka.
 
Od zříceniny se tedy vracím zpět dolů na zelenou turistickou značku, po které stoupám do Vlkýše, odkud pokračuji ve stoupání na kopeček Stráž. Následuje sjezd do Chotíkova, průjezd vsí k obecnímu úřadu, kde odbočuji doprava a od čističky začínám stoupat jednou z četných cest lesíkem k Plzni. Vyjíždím na polích, kde se dá projet na žlutou turistickou značku, po které pokračuji přes Kyjovský les kolem Malesické skály a Kyjova do Malesic. 
 
Po pěkném singlu následuje další po zelené do Radčic. No a konečně z ulice Ke Kovářce se průjezdem skrz stavbu obchvatu dostávám do lesa za Sylvánem. Po rozbahněné pěšince pod posledními baráky projíždím k zoologické zahradě a vracím se do Záhorska. 37 km za dvě hodinky, spousta bahna a jeden zmrzlý jezdec...
 

 

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Křimice

Zřícenina hradu Komberk

Malesická skála

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat