úterý 26. ledna 2021

Šlovický vrch, Vysoká, Ostrá hůrka

24. 10. 2020
56 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Lesní a polní cesty a pěšinky, asfaltky
 
Plzeň-Pod Záhorskem - ZOO - Pod Vinicemi - CT - Skvrňany - Slovanské údolí - Zátiší - Ke Karlovu - Borská pole - Valcha - Černý Most - Lhota - Měsíční stráň - Dobřany - Šlovický vrch - přivaděč Šlovice - Vysoká - Čižice - Nebílovský Borek - Losiná - Pod Radyní - Městský les - Ostrá hůrka - Koterov - po NS Údolím Úslavy Božkov - Sušická ulice - Jiráskovo náměstí - U Ježíška - centrum Plzně - Pod Záhorskem
 
 
Letos už mě asi moc vyjížděk nečeká, ale dnes se i přes předchozí období deště vydám na jižní Plzeňsko prozkoumat pár cest. Ze Záhorska vyrážím nahoru přes Vinice kolem zoo a u poslednch vilek po cestě, která se stáčí vlevo do sjezdu skrz bývalý Pecháčkův statek. Prudce klesám k silnici na Radčice, trochu se vracím k lávce přes Mži. Následuje cesta v polích, tu si zpestřuji nepřímo objížďkou k ulici Na Okraji a vracím se zpět k CT 37. Hned ale zase odbočuji vlevo k řadě chatek/domků z ulice Plzeňské. Je to tu nějaké pofidérní, ale projet na kole se dá až k hlavní silnici na Křimice. Mířím přes ni do ulice Zemské. Tenhle kout vůbec neznám, je to tu zvláštní-nové domky, ale také neupravené prostředí, polní cesta, zaparkované vraky a po menších peripetiích jsem se dostal k podjezdu trati, kde to zavání i bezdomovci. Lábkovou ulicí projíždím do Slovanského údolí, odkud rovnou stoupám k průchodu pod domažlickou tratí a tím se dostávám do Kreuzmannovy ulice v Zátiší. Je to tu celkem děsivé i ve dne...
 
Ulicemi Na Úhoru a Chotěšovskou se dá dostat na schovanou lávku přes trať kdysi obsluhující průmyslovou zónu Škodových závodů. Oploceným koridorem se dostávám do ulice Ke Karlovu a přes Borská pole dojedu až k ploché dráze. Hledám cestičku, která by měla vést asi za garážemi do lesa u Borské přehrady. Ano! Je tam... Tedy v mapě není, ale existuje. Bohužel je tu z jedné strany taková trochu skládka odpadu z garáží, ale jinak se jedná o hezký technický klesající singl. Ten ústí u viaduktu u žluté turistické značky. Na Valchu však pokračuji přes kopec po štěrkové cestě, na kterou se připojí CT 2151 zprava. Mířím k vyrovnávací nádrži a nad ní v pešuňku pod tratí vidím stoupající pěšinku. Tu chci zkusit. Je to tu tak podmáčené, že je to jako na ledu 😮 No, proklouzal jsem se k ulici U Hájovny a přes osadu Černý Most jsem projel do bahenních lázní na levém břehu Radbuzy.
 
Moc rychle jsem tedy do Lhoty nejel, spíš jsem hledal, kudy se dá projet. Aha, tak jsem asi ve čtvrtině výletu, asi třikrát jsem zabloudil a tady je to už dlouhá slohovka...😃 Přes Měsíční stráň jsem vyjel na (uzavřenou) silnici do Dobřan, kteoru jsem tentokrát využil. Další bahno jsem risknul až ve stoupání na Šlovický vrch. Je karanténa, takže je tu hodně lidí. Na vrcholu se tedy nezastavuji a pokračuji trochu s obavami do lesů ke Šlovicím. Bahno tu je, ale jak to tu všechno hodně zpevnili, tak se tu jede až moc pohodlně😇
 
U betonárky vjíždím na silničku ze Šlovic, pokračuji po ní ke sjezdu z přivaděče, který podjíždím na druhou stranu a naproti sjezdu ze směru na Plzeň odbočuji na polní cestu vedoucí do kopce k lesu na Vysokou. Přímo na vrchol tentokrát nevyjedu, vybral jsem si "vrstevnicovou" cestu kolem bývalé hájovny, za níž se na chvíli připojím k zelené turistické značce, na její nejnáročnější úsek. Když však vyjedu na větší cestu na východním svahu Vysoké, zelená míří po ní doleva, já zkusím rovně dolů do Čižic. Trochu se tu cesta ztrácí na mýtině, ale nakonec se tudy opravdu dostanu až do vsi.
 
Z Čižic stoupám po silnici přes Štěnovický Borek do Nebílovského Borku. V ostré pravotočivé zatáčce na návsi jedu rovně na polní cestu podél Čižického potoka a poté stoupám přes vršek s několika odlehlými chatami nad Losinou. Do ní se už sjíždí polní cestou. Skrz ves to vezmu po červené, na kraji lesa však odbočuji vlevo a projíždím po polní cestě k chatové/rezidenční oblasti Pod Radyní. Hezkou lesní cestou se pak dá sjet na rozcestí Městský les. Po žluté tentokrát nepojedu. Nedávno jsem tudy mířil opačným směrem a dnes bych to chtěl zkusit takto, a sice na louku, podél níž vede nevýrazná cesta, která se po vjezdu do lesa zvětší a vede k plzenecké silnici. Tu jen přejedu a po pěšince jsem za pár mestrů u Ostré hůrky. Už mám vyzkoušeno, že se dá projet pod dálnici. Má to ale nevýhodu, tahle cesta je plná koryt a tůní i za největšího sucha. A dnes je extrémně mokro. Takže se chvíli kloužu bahnnem, pak objíždím hluboké vyjeté koleje a pořádně zašpiněný nakonec vyjíždím u mostu přes trať kousek pod sjezdem 73. Kolem hal jezdím po mezi nad tratí. Od kruhového objezdu sjíždím do Koterova a poté po NS Údolím Úslavy k Božkovskému ostrovu.
 
Abych nejezdil pořád po Jateční, projedu dnes podchodem pod tratí ve Sládkově ulici a pak zamířím podél trati Velenickou ulicí do Sušické a mezi školami do Částkovy. Ulicí Stanka Vodičky se blížím k bazénu a Habrmannovou se dostanu až na Jiráskovo náměstí. Pak už jen u papírny sjedu k řece a přes centrum na Roudnou a do Záhorska. Celý den jsem krásně míjel značené cesty, tak nám tu ještě nějaké technické úseky kolem Plzně zbývají😊 Celkem 56 km průměrnou rychlostí 19,5 km/h. 

 

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati  

 

Ostrá hůrka za svitu měsíce

 

Žádné komentáře:

Okomentovat