neděle 26. června 2022

6. 5. 2022

Náročnost: Malá
Terén: Polní a lesní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Kopeckého pramen - Sylvánský vrch - Košutka - Sytná - po modré Pod Krkavcem - Chotíkov - po žluté Malesická skála, Malesice - po CT 2259 Vochov - Vejprnice - U Fulínů - podél Lučního potoka Valcha - Nová Hospoda - Skvrňany - Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem

Dnes jen kratší páteční výlet k Malesické skále. Ze Záhorska stoupám pod Privamedem k pěšince vedoucí po kraji pole kolem Kopeckého pramenu, mezi zahrádkami po pěkné polní cestě k Sylvánskému vrchu a kousek zpět na Košutku. Následovat totiž bude stoupání na Sytnou a po modré lesem nad Chotíkovem k rozcestí Pod Krkavcem. Původně jsem chtěl do Chotíkova sjet po žluté, ale nějak jsem to netrefil, tak jedu po červené.

V Chotíkově chybí most přes frekventovanou silnici, který ještě do loňska sloužil aspoň pro pěší. Musím to tedy objet k podjezdu u Chotíkovského rybníku. Poté vyjíždím po žluté na pole nad Radčicemi, turistická trasa se však stáčí k Malesicím a já ji náslleduji. Opět vjíždím do lesa, Kyjovského lesa. Skvělou cestou nad Chotíkovským potokem jsem brzy u Malesické skály a poté projíždím i kolem zříceniny hradu Kyjov. Prudkým, ale krátým technickým sjezdem se dostávám nad rybník Dravý a pak po louce mířím do Malesic. Od malesickémo mlýnu vyrážím po CT 2259 po polní cestě do Vochova, tam pak musím projet viaduktem pod tratí a vystoupat k pomníku A. Švehly. Odtud se dá pokračovat na jih do Vejprnic. Lepší jet na konci prvního pole odbočit vpravo a využít tak zpevněnou cestu, já se ale rozhodl pro pěšinku vedoucí rovně a tak vyjíždím ve Skupově ulici. Sjíždím na náves a tak mě čeká stoupání po CT 2259 k radaru.

Po CT 2259 po nějaké cestě plné stavební suti a podobného odpadu dojedu nejen k Fulínům, ale i kolem Sulkovského potoka k solární elektrárně. Zde odboočuji vlevo, mírně stoupám a znovu měním směr až když narazím na zelenou, která mě dovede až na Valchu po pěkných nezpevněných cestách. I úsek na Novou Hospodu je po zelené moc pěkný, jeden z mála, který ještě zůstal. Tentokrát z Nové Hospody sjíždím k Vejprnickému potoku, kde v louce vede moc hezká pěšina, ale jen pod Regensburskou, kde už začíná asfaltka. Té se lze vyhnout asň v části Slovanského údolí. Přes Jíkalku, kolem Kalikovského mlýna a Rondelu se pak vracím do Záhorska.

Celkem 37 km, necelé dvě hodinky na cestě, necelých 400 m převýšení, žádný extrém, takže taková pohodová projížďka😊