pondělí 14. června 2021

Vejprnice, Předenice-Nový mlýn

29. 5. 2021
61 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem – Lochotínský park – Sylván – Radčice – Křimice – Vochov – Vejprnice – po CT 2258 U Fulínů – částečně po NS Líňská okružní trasa Líňský rybník – Nová Ves – po zelené Martinská stěna – Dobřany – Horní Kotynka – FVE Chlumčany – Hujáb – skládka Vysoká – předenice – Nový mlýn – PP Pod Smutným koutem – po červené Čižice, Štěnovice – Radobyčice – po NS Údolím Úhlavy Hradiště – Vokounova lávka – Doudlevce – Depo 2015 – centrum Plzně – Lochotínská lávka – Pod Záhorskem 
 
 
Celkem nečekaně jsem dnes získal příležitost se vypravit na výlet s cílem na ostrůvku mezi řekou a náhonem v chatové osadě u Nového mlýna v Předenicích. Cestou tam to vezmu oklikou, zpátky krátkou variantou podél řeky. Vyjíždím ze Záhorska k Lochotínskému parku, stoupám za Sylván a nad Čertovou kazatelnou sjíždím ke stavbě západního okruhu. Projíždím bez problémů, nikde nikdo. Překonám Mži a zpevněnou cestou pokračuji do Křimic. Chtěl bych se vyhnout asfaltkám, takže projíždím podchodem pod tratí a stoupám ke hřbitovu v aleji vedoucí do Vochova.

Hned za druhým vochovským domkem po nenápadné štěrkové cestě odbočuji do polí a kolem zarostlého rybníčku projíždím do Vejprnic. Zde se nachází jeden z dnešních cílů, krytá lávka z kostela sv. Vojtěcha na Staročeské návsi. Světlo bohužel svítí proti, tak na fotce poněkud zaniká. Přes Vejprnice pokračuji na jih přes údolí Vejprnického potoka. Po CT 2258 dojedu kolem Fulínů až do Sulkova. Následuje průjezd k průmyslové zóně a parádní lesní stezka po místní červené značce kolem koupaliště k silnici ze Lhoty na dohled Líním. To však jen křižuji a pokračuji na neznačenou polní cestu podél lesa a Líňského rybníku, stáčející se před Volským rybníkem na severovýchod a ústící na CT 2259 před Novou Vsí.

Po zelené mířím kolem letiště Líně skrz les a pole k Martinské stěně. Není dnes jasno ani horko a tak tu nejsou žádní lidé, projíždím to až do Dobřánek. Přes historický kamenný most pak vede cyklotrasa na dobřanské náměstí. Až na cestě ke kaolince podél léčebny jsem si uvědomil, že jsem chtěl jet na Chlumčany, objíždím tedy celý areál k nové rezidenční čtvrti za Kotynkou a za Horní Kotynkou vyjíždím na silnici, po níž se dostanu za tratí na úrovni fotovoltaické elektrárny k už bohužel vyasfaltované cestě na Hujáb. Takto jsem objel Chlumčany a dostávám se k silnici na Vysokou. Musím překonat frekventovanou státní silnici a hurá do táhlého stoupání nedaleko skládky Vysoká. Ale nebýt zakreslená v mapě, ani bych o ní nevěděl. Od bodu záchrany PJ027 bohužel mapa moc neodpovídá skutečnosti, zkouším se tedy dostat přes hřeben jednou z mnoha cesty zbylých po těžbě. Nové cesty jsou tu v podstatě všude a masivně se tu asfaltovalo, tak bych se měl brzo dostat na nějakou „dálnici“. Taky že ano, u přístřešku Ve Štolínku. A čeká mě rychlý sjezd a pak chvilka stoupání, dokud nenarazím na zelenou turistickou značku. Chtěl jsem je trochu jinudy, ale žádná cesta se mi nezdála v tu chvíli správným směrem. Tak jsem sjel až k chatám nad Předenicemi. Zelená se mi ztratila ani nevím kde, protože zrovna v místě, kde jsem z ní sjel, jsem hledal nejkratší možný průjezd-a evidentně stačilo držet se značení, jestli tam bylo. Takhle jsem si to objel po příjezdové cestě.

Před mostem přes Úhlavu jsem odbočil vlevo na červenou, shora nad chatkami se prosmýknul podezřelou pěšinkou mezi chatkami k bývalé klasické cestě k Novému mlýnu, trochu přebrodil zbytky povodně a dojel až na ostrov. Chvíli jsem se zde zdržel na pivo, takže do intenzivního kopce za Novým mlýnem k červené turistické se nohám vůbec nechtělo. Po rozbahněné a rozježděné červené projíždím přes kořeny a údolí do Čižic, je to ale hezká cesta. V Čižicích je třeba vystoupat od řeky a do Štěnovic k jezu se jede rychle po asfaltce. Ke kruhovému objezdu ve Štěnovicích vede krásná pěšina. Hned za rybníčkem před Útušicem pak odbočuje cestička doprava s přemostěním Útušického potoka. Za ním se musí vystoupat na cestu vedoucí pod dálniční most. Nechci se zdržovat případným objížděním soukromého pozemku u řeky, takže jedu polní cestou kolem požární nádrže do chatové oblasti v Lahošti, jež navazuje na Radobyčice. Opět po asfaltce, protože už nezbyla žádná jiná možnost, pokračuji po NS Údolím Úhlavy do Hradiště. Po pěšince nad řekou se protáhnu k Vokounově lávce, pak po CT 3 přes Doudlevce, na levý břeh Radbuzy a pak po nábřeží až do centra.

Do Záhorska pak jedu přes Lochotínskou lávku a podél Karlovarské. Lehce jsem sice zmoknul, ale jezdí se mi v takovém počasí dobře. Hlavně že není horko. Nakonec jsem překonal metu 60 km. Průměrná rychlost na Stravě dnes neodpovídá, jel jsem poměrně rychle, určitě průměrně přes 20 km/h, ale aplikace říká jen 15,8. Tedy údajně pomaleji, než když jsem se před týdnem „trápil“ v potocích vody.


Kostel sv. Vojtěcha s krytou lávkou, Vejprnice


Žádné komentáře:

Okomentovat