čtvrtek 17. července 2014

Sylvánská rozhledna

12. 7. 2014
56 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Kalikovský mlýn-Zámeček-po zelené Sylvánská rozhledna-po modré Pod Krkavcem-Příšov-po zelené Kokořov, Krašovice, U Mezníku-po červené Horní Bříza, Záluží-po modré Orlík-po žluté Senecký rybník-Mikulka-Roudná-Bory


Parádní počasí přímo vyzývalo k výletu, chtěl jsem si projet zelenou turistickou do Kaznějova. Jel jsem kolem Kalikovského mlýna k Zámečku, kde jsem odbočil na lesní pěšinu a ta mě dovedla na zelenou. Ještě chvíli jsem stoupal na Sylvánský vrch a nakonec jsem dojel i k rozhledně. Počasí slibovalo ideální podmínky rozhledu a tak jsem za dvacku vyběhnul nahoru. I tahle rozhledna (jako např. Kotel a Kožich) nabízí mírně adrenalinový zážitek, kdy stojíte na roštu 23 m nad zemí. A výhled na Plzeň skutečně stojí za to:)

Přes konečnou autobusů jsem pokračoval na modrou pod Krkavcem směr Chotíkov, na rozcestí Pod Krkavcem jsem se vydal podél lesa a přes pole směrem na Příšov. Nějakou náhodou jsem skutečně dojel, kam jsem chtěl, i když v mapě nejsou cesty tímto směrem značené a ve skutečnosti jich je zas v luzích a hájích prošlapáno až příliš. V Příšově jsem se zastavil na příjemné posezení u Deni, abych nabral síly na další postup.

Kousek nad Příšovem jsem se vydal po zelené na Kokořov a už jsem si vybavil, co je to za cestu, dlouho jsem tudy nejel. Před Kokořovem je lepší poslední úsek vedoucí podél pole objet lesem po neznačené cestě, což jsem samozřejmě neudělal. Za vsí se pak stále pokračuje přes vršek hezkou lesní cestou až do Krašovic, odkud se stoupá k rozcestí U Mezníku. To už bylo po sedmé večerní a 30 km na krku, tak jsem nedojel do Kaznějova, nýbrž jsem se vracel po červené do Horní Břízy a dál vlastně až do Záluží. Po modré jsem pak dojel k Orlíku a podél trati po cyklostezce k Senečáku. Pak jsem se netradičně vydal po jeho hrázi k Ostende, abych mohl vystoupat na Mikulku, kde jsem, já ostudník, snad ještě nikdy nebyl. Přes Roudnou, náměstí a podél Radbuzy jsem se pak vrátil na Bory.

To mam zase radost z výletu, ani jsem neplánoval tu rozhlednu. Pěkných 56 km, průměrná rychlost 20 km/h po mokrých lesních cestách bez lidí-pohodička:)

http://app.endomondo.com/workouts/474421519/20482649

Sylvánská rozhledna

Panorama Plzně ze Sylvánu

Krkavec ze Sylvánu

Žádné komentáře:

Okomentovat