pondělí 28. července 2014

Zámek Stránov

24. 7. 2014
37 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Nízká

MB-Neuberk-Zámostí-Krnsko-Stránov-Podhrušov-po červené Písková Lhota-Nepřevázka-po CT 143 Pod Chlumem-Štěpánka-MB


Jeden odpolední výlet s jasnym highlightem-zámkem Stránov. Vyrazil jsem podél Jizery rovnou od Česany, přes železniční most jsem si netrouf, ač tam lidi chodívají, tak jsem to vzal přes řeku až směrem na Čejetice, ale hned se vydal podél tratě k hlavnímu nádraží, které je tedy polohou to nejnepoužitelnější nádraží, co znam. Do Krnska jsem chtěl zkusit silničku, značenou jako malou okresní, ale provoz je na ní velký, takže od příště jedině po červené.

Znovu jsem si prohlédl jediněčný viadukt (i s motoráčkem) a vydal se ke Stránovu naivně po cyklostezce, mimo hlavní tah na Mělník. Marná snaha hledat CT 8145, nenašel jsem ji cestou nahoru ani zpátky ani cestou na Stránov a z něj, takže nakonec mi nezbylo než jet po žluté, ale to taky nebylo špatné. Samotný zámek samozřejmě takhle v podvečer otevřený není, ale dá se aspoň obejít a je opravdu krásný, i v hezké lokalitě:)

Sjel jsem opět k Jizeře a vydal se po pravém břehu, cesta velmi rozježděná a bahnitá, ač zrovna moc nepršelo, takže spíš slabota. Překvapení mi připravila ovšem nutrie, která se rozhodla přebíhat skrz moje kolo...nabila si kebuli o výplet a pak zdrhla. Zanedlouho jsem dojel k mostku (Podhrušov) a po druhém břehu se vydal lukami zase zpět po červené do Pískové Lhoty. Stoupal jsem nivou a užíval si výhled na viadukt, který měl v pozadí Stránov. Přes ves a ještě pod dálnici byla dobře zančená CT 8160, pak byla značka zase až 200m za křižotvatkou, ale to už mi bylo jedno, já jel do Nepřevázky, kde to docela nečekaně stoupalo a pak jsem se houpavě přibližoval pod Chlumem Boleslavi docela pěknou štěrkovou cestou lesem. Přes Štěpánku a vždy nekonečné motání městem jsem pak dojel ke stadionu.

Jsem rozčarovaný z toho místního značení, ale už si zvykam, jezdit si podle svého je stejně lepší. Taky mi přijde, že je tu celkem málo kam jezdit, ale snad ještě něco objevim a možnosti se rozšíří, taky za ty dvě tři hodinky k večeru se nedá dojet na ta nejhezčí místa regionu. Av=21,07 km/h.


http://app.endomondo.com/workouts/474421935/20482649

Zámek Stránov

Viadukt Krnsko

Žádné komentáře:

Okomentovat