čtvrtek 24. července 2014

Zámek Mnichovo Hradiště

22. 7. 2014
50 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední

MB-Bradlec-po červené Bakov n. Jiz.-Čihátka-Mnichovo Hradiště-Bílá Hlína-(po červené) Habr-Maníkovice-Klokočka-po zelené Páterov, Bělá p. Bezdězem-po červené Čistá, Debř, Radouč-MB

Dalším mým cílem na Mladoboleslavsku byl zámek Mnichovo Hradiště. Hned pro začátek mě zdržel vadný ventilek u duše, ale nakonec se mi podařilo dohustit. Vyrazil jsem přes Kosmonosy a někudy se dostal až na modrou turistickou, která si uhejbala kam chtěla, značka rovně znamená asi tady v tom kraji doprava a tak podobně. V Bradleci jsem ji opustil a zkusil najít červenou podél řeky. To se kupodivu povedlo prostou snahou jet pořád dolů. A pak jsem se vez hezkym singlem vlastně až do Bakova, tím jsem projel a vydal se po vedlejší silničce kolem Čihátek do Mnichova Hradiště přes Klášter Hradiště n. Jiz., což je vlastně jen takovej bonusovej kopeček.

Zámek Mnichovo Hradiště je moc hezkej, všem doporučuju návštěvu:) Posléze jsem se rozhod, že pojedu do Bílé Hlíny a podél potoka lesem ke Klokočce. Jenže to by si nesměl někdo oplotit půl kraje a mít z toho slušnou zahradu s názvem Obora a přísnym zákazem vstupu. Tak jsem si zas vystoupal do Habru a pokračoval po červené (která vedla po silnici :-|) přes Maníkovice na Klokočku. Kousek na to jsem odbočil prudce vpravo na zpevněnou asfalto-štěrkovou lesní cestu, která táhle stoupala k Bílému kříži. Míjel jsem jednu alej za druhou, mnoho příležitostí k projíždění ze po Přírodním parku Valcha, a překřižoval poměrně hluboké údolí. U Bílého kamene jsem se vydal po špatné rozbité cestě stále po zelené a sjel do Páterova, odkud už to bylo kousek k železniční stanici Bělá. A opět jsem se vydal po červené turistické a opět byla značená prasecky. Nicméně jsem si vystoupal k Čisté ještě s jednou zajížďkou lesem a polem a pak už více méně sjížděl pěknym korýtkem až do Debře.

Stále po červené jsem dojel až k Michalovicím, odkud jsem klasicky po žluté dojel do města zpátky po dřevěném chodníčku, který mi hrozně baví vyjíždět:D Spokojenost s výletem, nespokojenost se značením a oborou u Klokočky (co to sakra má znamenat, oplotit si les?!). Takže se mi to nakonec protáhlo do večera. Průměrná rychlost 21,2 km/h.


http://app.endomondo.com/workouts/474421778/20482649

Zámek Mnichovo Hradiště

Zámek Mnichovo Hradiště

Žádné komentáře:

Okomentovat