středa 22. května 2019

Bezno (Mladoboleslavsko)

25. 4. 2019
40 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 500 m
Terén: Asfaltky, lesní cesty

Mladá Boleslav - Chrást - Zámostí - Hrušov - Bezno - Sovínky - Doubravička - Kovanec - Kováň - Dolní Cetno - Niměřice - Strenice - Krnsko - po červené Vinec, Mladá Boleslav


Tak i v Boleslavi jsem se dostal na kolo. Už je tu málo co k objevování, zkusil jsem něco kolem Bezna. Vyjíždím z náměstí kolem letiště na Chrást a pokračuji pěšinou dolů pod viadukt na hlavní silnici. Snad poprvé touto cestou nestoupám. Do Zámostí je to kousek, pokračuji po pravém břehu Jizery do míst, kde se odklání trať. Jen o kousek dál stoupám prudce z údolí do Hrušova i já. Pokračuji starou asfaltkou napříč tratí, okreskou i (momentálně uzavřenou) státní silnici na Mělník. I tak ovšem raději jedu do Bezna oklikou po polní cestě (směr Niměřice, po 0,5 km prudce vlevo).

V Beznu mají docela hezké památky, ačkoliv nejsou v nejlepším stavu, tentokrát mě zaujal kostel sv. Petra a Pavla. Na konci spojené vsi, Sovínky, po sjezdu k občasnému potoku, odbočuji na cestu do Doubravičky. Vede zalesněným údolím s loukami-tyhle cesty mám v této oblasti obzvlášť rád. Do Doubravičky se stoupá po naučné stezce. Před obecním úřadem pak odbočuji vlevo na polní cestu. Kupodivu dobře se dá projet až do Kovance. zde prudce klesám ke Strenickému potoku a zřejmě po trase bývalé trati pokračuji horší lesní cestou do Dolního Cetna. Pod niměřickým zámkem projíždím téměř vrstevnicově do Strenic. Míjeli jsme se tu několikrát s dalším bikerem. Na silnici do Krnska (CT 143) mě sice předjíždí, ale pak zas tak rychle nejede, tak se odstupem držím bez problémů jeho tempa, naše cesty se rozdělují až pod viaduktem v Krnsku, já odbočuji vlevo po červené podél řeky a notoricky známou, ale hezkou cestou, jedu přes Vinec do Čejetiček, což už je vlastně okraj Mladé Boleslavi.

Celkem jsem urazil 40 km, přesně jak jsem si na ty dvě hodinky představoval. Nastoupané metry prý 500, to asi odpovídá, pár nepříjemných stoupání tam bylo. Cesty polní a lesní, chvílemi nefrekventované okresní silnice. Průměrná rychlost 21,54 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Bezno - kostel sv. Petra a Pavla



Žádné komentáře:

Okomentovat