středa 29. května 2019

Luštěnice (Mladoboleslavsko)

21. 5. 2019
41 km
Náročnost: Malá
Převýšení: 300 m
Terén: Polní cesty, asfaltky

Mladá Boleslav - Štěpánka - Pod Chlumem - po NS PP Chlum Nepřevázka - Strašnov - Brodce - Luštěnice - po CT 8147 Kosořice - Dobrovice - Úherce - Ctiměřice - Holé Vrchy - Kolomuty - po žluté Řepov - Štěpánka - Staroměstské náměstí


Chtěl jsem vyjet směrem na Klokočku, ale směrem od Bezdězu se šířil Mordor v podobě intenzivního deště. Vyrazit na kolo jsem ale chtěl, tak jsem změnil směr na přesně opačný, na jihovýchod. Přes park Štěpánka jsem se vydal po cyklostezce bez čísla a následně po NS PP Chlum do Nepřevázky. Odtud musím pokračovat přes hlavní tah na Nymburk po silnici a do kopce do Strašnova. Docela krátký, ale hezký, je průjezd lesem k benzinové pumpě za dálnicí. Pár metrů směrem na Brodce po silnici a na kraji lesa hurá na vymletou cestu dolu k říční nivě - pěkné koryto. Po výjezdu z lesa se vydávám vlevo k Brodcům, kde se rozhoduji pro úprk před přibližujícím se deště na východ, zpět přes dálnici. Za areálem servisu odbočuji na polní cestu vpravo a jedu do Luštěnic.

V Luštěnicích jsem byl celkem nedávno, mají tu hezký zámek. zakrátko odbočuji vlevo na Rejšice, k nádraží a hned za kolejemi znovu vlevo na CT 8147. Vede tu velmi rozbitá cesta do Kosořic.  Posledních pár metrů musím přímo polem, cesta je zcela zničená budováním závlahy. Dále jsem chtěl po polní cestě k Pěčicím, ale špatně jsem trefil odbočku a jel jsem k rybníku Mrštín. Než jsem si uvědomil, že to není ono, už jsem byl tak daleko, že jsem odmítl se vracet a pokračoval přes pole-je to přece na dohled cestě u Dobrovic.. No samozřejmě, že se mi jízda v poli zajídala, ale asi teda méně než se vracet... Dorazil jsem tedy k červené turistické značce, takže jsem na správné cestě. Po značce nicméně nepokračuji, jedu kolem cukrovaru do Úherec. Téměř na konci vsi je nenápadná ulice, kterou lze projet a přes kopec se dostat do Ctiměřic. Už se smráká, protože jsem vyrazil až po sedmé hodině večerní. Jedu tedy po silnici, to bude rychlejší. Trochu se stoupá, ale přes Holé Vrchy a do Kolomut se pěkně sjíždí, to je rychlé. Pak už jedu známou prašnou cestou po CT 8148 a žluté turistické značce k malé pěší lávce u Olympie a do centra opět přes Štěpánku.

41 km jsem zdolal nakonec téměř bez kapky deště. Ale bylo to těsné, znatelně se cestou i ochladilo a hodně foukalo. Náročnost poměrně malá, bylo jen pár trošku technicky zajímavých úseků a stoupání. Průměrná rychlost 19,9 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati


Jungbunzlauer Sonnenuntergang

Žádné komentáře:

Okomentovat