12. 6. 2020
60 kmNáročnost: Střední
Převýšení: 850 m
Terén: Lesní cesty
Plzeň-Bory - Depo 2015 - Anglicé nábřeží - Štruncovy sady - Mikulka -
Třemošenský, Šídlovský rybník a Kamenný ryb. - po místní zelené Orlík - po
místní žluté Záluží - po místní červené Horní Bříza, Modrý kříž,
lom Trnová, U Mezníku - po zelené Krašovice, Kokořov - rozc. U
Stýskal - po zelené Ledce, U Křížku - rozc. Pod Krkavcem - Krkavec -
po žluté rozc. Zálužská silnice - po CT 2151 Štuperk - po modré Bolevec -
alej Svobody - Plzeň-centrum - Bory
Domluvili jsme se s Adamem, že vyrazíme společně na výlet po severním
Plzeňsku, na "jeho" okruh. Vyrážím z Bor a tak musím přes celé město. Vybral
jsem tedy klasiku za nemocnicí k zimnímu stadionu a pak po nábřeží přes
centrum až ke Štruncovým sadům. Odtud jsem to vzal polní cestou pod
(lochotínskou) nemocnici a pak jednou z mnoha cest na Mikulku.
Máme sraz na Lidické a vyrážíme dlouhou rovinkou po Plaské ulici. Až na
konci Plzně u železniční stanice Bolevec odbočujeme vlevo na cestu kolem
Třemošenského rybníku. Naštěstí tu ještě kolem třetí není tolik lidí a tak
se dá projet kolem Šídlováku ke Kameňáku. Následuje úsek po místní zelené
značce vedoucí podél výpadovky a ústící u křižovatky u Orlíku. Po místní
žluté se pak přehoupneme do Záluží, projedeme Vlnitou uličkou k místní
červené turistické značce a po té upalujeme k viaduktu pod železnicí.
Následuje stoupání na kopec Na Horách a pak pěkný průjezd lesem od hřbitova
ke keramičce v
Horní Bříze.
Za Horní Břízou se projíždí těžební oblastí mezi starými a novými lomy po
místní červené táhlým stoupáním k Modrému kříži po kaolinovém štěrku. Pokud
by nesprchlo, tak se jede v prachu. Na rozcestí Modrý kříž se cesta stáčí do
lesa kolem lomu Trnová a křižuje novější příjezdovou silnici, která
pokračuje ve výseku pro vysoké napětí na sever. Nahlédl jsem do polozarostlé
části lomu, kde by měl být rybníček (foto), ale tak fotogenické místo jako
aktivní lom to není.
Po rychlé, štěrkem zpevněné cestě se přesouváme k zelené značce, po které
sjíždíme do Krašovic. Objíždíme Krašovický rybník a pokračujeme stoupáním na
rozcestí Doubrava. Protože pršelo, potýkáme se obzvláště v následujícím lese
s bahanem. Jinak je to zde ale na ježdění pěkné. My jsme ještě vyzkoušeli
neznačenou cestu blíže k
Nekmíři, ale to nebyl dobrý nápad. Za silnicí z Nekmíře do Tatiné se začíná klesat
do Kokořova, kde je to dnes obzvláště bažinaté. Z Kokořova se moc nevyplatí
jet po zelené, protože vede takovou podivnou sotva sjízdnou pěšinkou podél
pole, tak jsme to vzali lesní cestou bez značky až k rozcestí U Stýskal.
Odtud už to zas pálíme po zelené a to až do Ledec. Adam tu chce urvat nějaké
prvenství na segmentu, ale nejsou ideální podmínky.
Když jsme tedy hodně sjeli, logicky nás teď čeká stoupání. Kousek po
zelené, ale na kraji lesa, kde cesta rozdvojuje, odbočujeme vpravo a
objíždíme
Krkavec
ze západu. Nakonec si na vrchol beztak vystoupáme, ale schůdnější cestou po
červené. Nějaké další segmenty nás čekají ve sjezdu na žluté. Já jsem spíš
na segmenty do kopce, protože jak sám Adam prohlásil, tady když chce někdo
rekord úseku, musí jet jako magor:D My jsme potkali lidi, tak rekordy budou
jindy. Projet jsme si to ale chtěli a tak se vlastně začínáme vracet po CT
2151 po hrubém asaltu do Chotíkova na Štuperk. Dáváme krátké občerstvení a
pak se vracíme po modré do Plzně ke střelnici a na Gerskou ulici.
Zpět na Bory se vracím kolem rondelu, přes náměstí a kolem Masny. Celkem
nám to hodilo 60 km a průměr na téhle trase 19,4 km/h je prý docela
palba:)
Starší část lomu Trnová |
Žádné komentáře:
Okomentovat