pátek 31. července 2020

Kaolinový lom Trnová

12. 6. 2020

60 km

Náročnost: Střední
Převýšení: 850 m
Terén: Lesní cesty

Plzeň-Bory - Depo 2015 - Anglicé nábřeží - Štruncovy sady - Mikulka - Třemošenský, Šídlovský rybník a Kamenný ryb. - po místní zelené Orlík - po místní žluté Záluží - po místní červené Horní Bříza, Modrý kříž, lom Trnová, U Mezníku - po zelené Krašovice, Kokořov - rozc. U Stýskal - po zelené Ledce, U Křížku - rozc. Pod Krkavcem - Krkavec - po žluté rozc. Zálužská silnice - po CT 2151 Štuperk - po modré Bolevec - alej Svobody - Plzeň-centrum - Bory


Domluvili jsme se s Adamem, že vyrazíme společně na výlet po severním Plzeňsku, na "jeho" okruh. Vyrážím z Bor a tak musím přes celé město. Vybral jsem tedy klasiku za nemocnicí k zimnímu stadionu a pak po nábřeží přes centrum až ke Štruncovým sadům. Odtud jsem to vzal polní cestou pod (lochotínskou) nemocnici a pak jednou z mnoha cest na Mikulku.

Máme sraz na Lidické a vyrážíme dlouhou rovinkou po Plaské ulici. Až na konci Plzně u železniční stanice Bolevec odbočujeme vlevo na cestu kolem Třemošenského rybníku. Naštěstí tu ještě kolem třetí není tolik lidí a tak se dá projet kolem Šídlováku ke Kameňáku. Následuje úsek po místní zelené značce vedoucí podél výpadovky a ústící u křižovatky u Orlíku. Po místní žluté se pak přehoupneme do Záluží, projedeme Vlnitou uličkou k místní červené turistické značce a po té upalujeme k viaduktu pod železnicí. Následuje stoupání na kopec Na Horách a pak pěkný průjezd lesem od hřbitova ke keramičce v Horní Bříze.

Za Horní Břízou se projíždí těžební oblastí mezi starými a novými lomy po místní červené táhlým stoupáním k Modrému kříži po kaolinovém štěrku. Pokud by nesprchlo, tak se jede v prachu. Na rozcestí Modrý kříž se cesta stáčí do lesa kolem lomu Trnová a křižuje novější příjezdovou silnici, která pokračuje ve výseku pro vysoké napětí na sever. Nahlédl jsem do polozarostlé části lomu, kde by měl být rybníček (foto), ale tak fotogenické místo jako aktivní lom to není.

Po rychlé, štěrkem zpevněné cestě se přesouváme k zelené značce, po které sjíždíme do Krašovic. Objíždíme Krašovický rybník a pokračujeme stoupáním na rozcestí Doubrava. Protože pršelo, potýkáme se obzvláště v následujícím lese s bahanem. Jinak je to zde ale na ježdění pěkné. My jsme ještě vyzkoušeli neznačenou cestu blíže k Nekmíři, ale to nebyl dobrý nápad. Za silnicí z Nekmíře do Tatiné se začíná klesat do Kokořova, kde je to dnes obzvláště bažinaté. Z Kokořova se moc nevyplatí jet po zelené, protože vede takovou podivnou sotva sjízdnou pěšinkou podél pole, tak jsme to vzali lesní cestou bez značky až k rozcestí U Stýskal. Odtud už to zas pálíme po zelené a to až do Ledec. Adam tu chce urvat nějaké prvenství na segmentu, ale nejsou ideální podmínky.

Když jsme tedy hodně sjeli, logicky nás teď čeká stoupání. Kousek po zelené, ale na kraji lesa, kde cesta rozdvojuje, odbočujeme vpravo a objíždíme Krkavec ze západu. Nakonec si na vrchol beztak vystoupáme, ale schůdnější cestou po červené. Nějaké další segmenty nás čekají ve sjezdu na žluté. Já jsem spíš na segmenty do kopce, protože jak sám Adam prohlásil, tady když chce někdo rekord úseku, musí jet jako magor:D My jsme potkali lidi, tak rekordy budou jindy. Projet jsme si to ale chtěli a tak se vlastně začínáme vracet po CT 2151 po hrubém asaltu do Chotíkova na Štuperk. Dáváme krátké občerstvení a pak se vracíme po modré do Plzně ke střelnici a na Gerskou ulici.

Zpět na Bory se vracím kolem rondelu, přes náměstí a kolem Masny. Celkem nám to hodilo 60 km a průměr na téhle trase 19,4 km/h je prý docela palba:)



Starší část lomu Trnová

Žádné komentáře:

Okomentovat