čtvrtek 25. března 2021

Soutok Radbuzy a Úhlavy

11. 3. 2021
44 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 400 m
Terén: Lesní cesty, pěšiny, asfaltky

Plzeň-Pod Záhorskem – Vinice – Pecháčkův statek – Radčická – po NS Údolím Mže Plzeňská ulice – Křimická – Zadní Skvrňany – U Brůdku – Nová Hospoda – po zelené Valcha – Lhota – po NS Údolím Radbuzy Černý Most, Tyršův sad – Výsluní – Luftova zahradasoutok Radbuzy a Úhlavy – Vokounova lávka – po žluté Čechurov, Černice – pod Ostrou hůrkou U Přivaděče – Koterov – po NS Údolím Úslavy Božkov – Rolnické náměstí – Lopatárna – Masarykův most – Zadní Roudná – Pod Záhorskem

 

Ještě jsem vydržel a naplánoval výlet skutečně po katastru Plzně a ukázalo se, že to byl vlastně velmi dobrý nápad. Vyhlédl jsem si ostroh na soutoku Radbuzy a Úhlavy, který jsem ještě neprozkoumal. Vyrazil jsem ze Záhorska nad zoo a sjížděl pod Vinice přes bývalý Pecháčkův statek. Překonal jsem Mži po lávce a napojil se na NS Údolím Mže, po které jsem pokračoval až k řadě chatek podél konce křimické Plzeňské ulice. Tudy jsem projel do Zadních Skvrňan a po stezce od konečné tramvaje až k přemostění konce Pecháčkovy ulice přes Regensburskou. Přímo pod mostem se dá projet na Vejprnickou.

Z Vejprnické odbočuji k viaduktu U Brůdku, hned za ním se vydávám na lesní cestu podél trati prudce do kopce (je tu uklizená černá skládka 👍) a pokračuji lesem rovnou za nosem s tím, že se budu stáčet zpět k Nové Hospodě. Po pěkných pěšinách, které ani nejsou vyznačené v mapě, jsem vyjel pěkně u sokolovny a snadno se tak dostal k přemostění domažlické výpadové silnice. Následně se chystám jet po zelené na Valchu. Všude se tu těžilo, takže cesty jsou rozježděné a po zimě velmi rozbahněné. Z Valchy od konečné jsem zkusil cestu přes mokřad Lučního potoka, nějak jsem to přebrodil, ale podmáčený terén mě čekal i v kopci a lese k letišti Lhota. I odtud do Lhoty jsem zvolil cestu, kterou jsem ještě neprojel. Také jsem se brodil bahnem, ale to není překvapení, když tají zbytky sněhu.

Lhotou projíždím po NS Údolím Radbuzy a lesem se dostávám do Černého Mostu. Stále po NS překonám přehradu po lávce a stoupám k Tyršovu sadu. Nechce se mi klasickými cestami, tak to vezmu ještě přes vršek Chlumu a klesám k lávce přes přivaděč. Výsluní projíždím pokud možno ze severu podél řeky, dostávám se k Luftově zahradě a přes Zborovskou k Meditační zahradě. Odtud se dá sjet malinkou nenápadnou pěšinkou podél potůčku k Radbuze a rozmáčenou loučkou už je to na dohled soutoku Radbuzy a Úhlavy. K mému překvapení se odtud dá pokračovat podél Úhlavy k Vokounově lávce. Sice se tu musí na několika místech přeskočit koryto nebo potůček, ale jinak je to pěkná cesta. Nad Vokounovo lávkou vystoupám do Čechurova a klasicky po žluté projíždím rezidenční čtvrtí do Černic až pod dálnici. Z kruhového objezdu vyjíždím „tajným“ exitem na polní cestu vedoucí kolem dálničního nájezdu pod Ostrou hůrkou.

U trati se dá podjet dálnice zpět na plzeňskou stranu a projet bahnitou cestou kolem chatek a zřejmě rozestavěné další haly na travnatý koridor mezi tratí a halami, kudy se dá protáhnout k silnici na Koterov. Sjedu k Úslavě a hned za mostem odbočuji vlevo po NS Údolím Úslavy přes Božkov na Rolnické náměstí, pod Rokycanskou, stále po břehu k Lopatárně. Zde přejíždím na levý břeh, míjím lávku ke sv. Jiří, vyjíždím na Jateční ulici a přes Masarykův most se vracím na Zadní Roudnou a do Záhorska.

I v Plzni jsou stále cestičky, které se dají objevovat, uzávěra pohybu mi v tom vlastně pomohla a tak jsem strávil pěkných 44 km převážně v terénu po Plzni. Průměrnou rychlost jsem udržel těsně nad 20 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

 

Od soutoku Radbuzy (vpravo) a Úhlavy (vlevo) proti proudu

 

1 komentář:

  1. Tam jsme byli před pár lety na dovolené. Hezký kus země. Cením fotky, které nejsou úplně za světla a hezky to dotváří atmosféru. Jen jsme si odtamtud odvezli takový nepěkný suvenýr, kdy nám nějaký splašený dodávkář na parkovišti nacouval do nosiče na kola. Samozřejmě bez naší přítomnosti, minuli jsme se asi o pět minut, takže jsme to zjistili podle svědků. SPZ nebo jméno samozřejmě nikdo neměl. :/

    OdpovědětVymazat