pondělí 20. března 2023

Historický železniční přejezd Nýřany

48 km
8. 1. 2023
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 450 m
Terén: Lesní a asfaltové cesty
  
Plzeň-Pod Záhorskem - Vinice - Sylván - Radčice - Křimice - Vejprnice-cihelna - Tlučná - Nýřany - Kamenný Újezd - Blatnice - Rochlov - D5 sjezd 100 - podél D5 Dioss - historický železniční přejezd Humboldtka Nýřany - po CT 2258 Úherce, Nýřany, U Fulínů - Nová Hospoda - Slovanské údolí - Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem
 
 
Na sníh už se asi ani nevyplatí čekat, takže i dnes si vyrazím na kolo. Ani dnes neplánuji výlet po asfaltkách, rychle z města a hurá do přírody. Stačí vyjet na Sylván nad zoologickou zahradu a už se dá najít nějaká ta pěšinka. Obkroužím Pálavskou ulici a pak sjíždím lesem k obchvatu. Cesta je tu nedodělaná, momentálně je z ní bahenní lázeň, takže to naposled přeskáču přes svodidla, než se sem za 10 dní pustí provoz. Z Radčic pokračuji do Křimic po pravém břehu Mže, projedu celými Křimicemi po CT 2151 a až nahoře za Horničkou odbočuji vpravo do polí. Nejprve mířím na západ, pak od rybníčku cestičkou na jih k Vejprnicím, ale u bývalé cihelny opět odbočuji na západ. Není překvapením, že na těchto cestách je trochu bahno. Trochu toho shodím na těch pár metrech silnice, než zas sjedu v ostré levotočivé zatáčce na nezpevněnou cestu lesem vedoucí mírně z kopce k haldě nad Tlučnou. Za lesem bývá cesta nejhorší, ale je trochu projetá traktorem a v nejhorším místě je nahrnutá suť, takže se dá relativně dobře projet. Míjím obydlený domek na samotě v polích a pokračuji do dalšího lesa nad Tlučnou, kde křižuji modrou a jihozápadním směrem sjíždím k vlečce. Za tratí vyjíždím z lesa, po polní cestě se dostávám k cestě vedoucí z Pankrácké ulice, překonávám hlavní silnici a pokračuji do Nýřan. Zde je cesta postupně více a více podmáčená, ale lepší to projet na kole, než přeskakovat pěšky. U Nýřan přes zimu vznikly dvě obří haly, to už ani nemá cenu komentovat, jak si v naší krajině ničeho nevážíme. Bahnem projíždím kolem staveb a mírně stoupám ke Kamennému Újezdu. Do Blatnice tentokrát nepojedu po CT 2204, ačkoliv je také pěkná, ale nejprve vystoupám po žluté asi kilometr a půl a pak odbočím vlevo a neznačenou cestou lesem sjedu teprv do Blatnice. Hned na kraji u prvních baráků jsem zapomněl odbočit vpravo, abych se po louce vydal do Rochlova, tak se trochu vracím. 
 
Ze vsi Rochlov k železniční zastávce vede zelená turistická značka. Dál už je cesta neznačená a vede k dálničnímu sjezdu č. 100, kde ovšem jen přejedu po mostě a zas sjíždím na polní cestu podél D5. Obhlídnul jsem další megahalu u Heřmanovy Huti, která se tu staví na poli a jen marně kroutím halou, jak hloupí jako lidé jsme. Polní cesta nechává tuhle hrůzu za zády a vede až k Diossu. Když podjedu dálnici, jsem rád, že na mě čeká stará dobrá polní cesta k Humboldtce, loni se tu nějak podezřele bagrovalo a měl jsem strach, že to tu chce někdo vyasfaltovat. Právě u Humboldtky, odkud z Diossu dříve vedla vlečka, je nyní zanedbaný historický železniční přejezd. Beru ho jako dnešní cíl, záhy ovšem pokračuji po CT 2258 přes Úherce k dalšímu logistickému parku. Západní Čechy se staly jedním velkým logistickým parkem, občas přerušeným nějakou vsí nebo hájem😥 Neoblíbeným stoupáním přijíždím k zemědělskému družstvu nad Líněmi, přejíždím silnici do Tlučné a pokračuji parádní polní cestou do Sulkova. Snad tu ještě dlouho nepostaví tu vysokorychlostní železnici, pak už tohle území bude opravdu neprůjezdné... Zatím je to tu však fajn, jedu jen na kraj Sulkova, pak se spolu s cyklotrasou odkloním k Fulínům. Odtamtud už jedu neznačenou cestou lesem ve směru dálničního přivaděče v podstatě až na Novou Hospodu. Přes město pojedu Slovanským údolím, přes Jíkalku, kolem Kalikovského mlýna a pak za Plazou k Rondelu. 
 
48 km jako víno, malé převýšení, ani ne 500 m, takže ještě řadím do malé náročnosti, ačkoliv vítr byl chvílemi nepříjemný. Průměrná rychlost 20,8 km/h.

 


 
Historický železniční přejezd Nýřany

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat