čtvrtek 9. března 2023

13. 11. 2022

Náročnost: Malá
Terén: Lesní a asfaltové cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Roudná - Plzeňský Prazdroj - Rokycanská - po NS Údolím Úslavy Lobezský park - po CT 2127 Božkov - podél Božkovského potoka Letkov - Na Pohodnici - po zelené Čílinské polesí - Čílina - Tymákov - podél D5 Letkov, plzenecká silnice - Koterov - Bručná - Homolka - podél Radbuzy centrum Plzně - Roudná - Pod Záhorskem

Zas po týdnu využívám podzimní neděle a zkusím se vyškrábat z šedi města někam nad mraky na slunce. Viděl bych to na Čílinu, tam to Rokycansko mělo v nedávné době na "inverzi" štěstí. Není to zrovna daleko, takže sotva vyjedu z města, nejprve mě čeká Roudná, pak kolem celého Prazdroje k Úslavě, kde je kolem Lobezského parku kousek nezpevněné cesty na pravém břehu řeky. Za Rolnickým náměstím pokračuji po CT 2127 do Božkova, na konci ulice Ve Višňovce vystoupám z údolí a podél umělého koryta Božkovského potoka pokračuji až do Letkova. Tam se dá z Lískové ulice za rybníčkem pokračovat na lesní cestu vedoucí k Pohodnici a žluté a následně zelené turistické trase. Po velmi rozbité cestě po zelené sjíždím k dálničnímu sjezdu u Ejpovic, ale jen křižuji silnici a pokračuji k rozcestí Čílinské polesí. O kousek dále, asi tři čtvrtě kilometru, na obslužné cestě je nenápadná cesta stoupající k vrcholu Číliny. Tou se vydávám, zpočátku je opravdu prudká a pak se dělí a vede bůh ví kam. trochu se učím s novými hodinkami, takže ještě nemám naučenou jejich toleranci a odezvu. Trochu tedy bloudím, ačkoliv mám nahranou mapu s trasou. Nakonec jsem se pofidérními cestami zavezenými nějakým kamením dostal oklikou až k vrcholu. A slunce samozřejmě nikde, jen mlha. Ale to má taky něco do sebe.

Za Čílinou sjíždím opět po zelené nad Němčičky. Značená trasa vede až k domům, já odbočuji prudce vpravo a sjíždím po kamenité cestě do Tymákova. Dále vystoupám po asfaltce k dálnici, ppřejedu ji po lávce a po jedné straně D5 mířím nad Letkov, pak musím na jižní stranu, tam zas vede cesta k obalovně, kde potřetí přejíždím dálnici. A konečně opět po severní straně po asfaltové obslužné cestě sjíždím k silnici na Starý Plzenec. Do Koterova musím po silnici, ale není to daleko. Zpět přes město se vracím po nové lávce přes trať a přivaděč na Bručnou, poté Nepomuckou k Homolce a po pravém břehu Radbuzy až k Západočeskému muzeu. Pak už jen projedu centrem na Roudnou a přes Rondel do Záhorska. Sice se mi zdálo, že jsem nejel nikam daleko, naskočilo tam 41 km😊Průměrná rychlost 20,4 km/h, jsem to nějak šetřil, ale zase 500 m převýšení...