středa 18. června 2014

Gutštejn

14. 6. 2014
86 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Nízká

Skvrňany-Křimice-po CT 37 Vochov, Kozolupy-Touškov-Písek-Lipno-po zelené Třebobuz, Chrástov, Žebrácký mlýn, Pernarec, Horské Domky, Mydlovary-Šipín-po červené Gutštejn-po žluté Daňkov-Dudákovský mlýn-po CT 2206 Rozněvice, Pernarec-Březí-Líšťany-Košetice-po modré Čemíny-po červené Kůští, Chotíkov-Radčice-Bory


Úplně a zcela náhodně, asi jako legendární výběr zkoušeného nejmenované profesorky na gymnáziu, mi při výběru cílové destinace padl zrak na Gutštejn. Na rozdíl od mnohých zkoušení tenhle výlet nedopadl vůbec špatně:)

Hned v Plzni mě překvapilo zjednosměrnění málo frekventovaných ulic kolem Hvězdy. S každým takovým zbytečným omezením klesá úcta k pravidlům... Skvrňany jsem projel po cyklostezce za novým atletickým stadionem, na kterou navazuje nová (ještě nedokončená) silnička s přemostěním přes západní obchvat, ústící v Křimicích. Kolem Yorku jsem jel do Vochova a horem přes pole do Kozolup. Z Touškova jsem se vydal na Písek, kde je celé stoupání až k rozcestí U Obrázku položen nový povrch na silnici:) Už po rozbité silnici jsem dojel přes Písek do Lipna, kde jsem se vydal po zelené, která ovšem vede ještě pár kilometrů po místní komunikaci, až za Třebobuzí pokračuje do polí. Do Chrástova stále bez nejmenšího problému, pak se ovšem na louce za vsí značení ztrácí. Naštěstí se podle mapy a relativně stále dobrých cest dá trefit správný směr. Turistická značka se objevuje až u Žebráckého mlýna.

Odtud se vystoupá do Pernarce, projede se celá ves, i Krukanice (:D), pak se dvakrát zahne vlevo a sjíždí se k Úterskému potoku. Zřejmě tudy nikdo moc nejezdí, jelikož je přes cestu suverénně veden téměř neviditelný elektrický ohradník, ještě že jsem jel pomalu, nejist si cesty. Zelená v tomto úseku není dobře značená, ještě že se jede pořád víceméně rovně a z kopce. Rušen jsem byl jen divokou zvěří... U Horských Domků po pár brodech jsem se vydal podél Úterského potoka poněkud zarostlou loukou, kde značka v terénu neodpovídá mapě a tak je pro příště nejlepší zvolit nejhezčí cestu. Pak už se zas ale jede pěkně, Z Mydlovar po asfaltu, ale brutálně do kopce. Výšku jsem ale rychle ztratil v serpentýnách kolem Šipína. Ke Gutštejnu jsem pak dojel po červené turistické podél Hadovky, kde se to dá slušně valit.

U zříceniny jsem si dal krátkou pauzu, prošel si rozvaliny a vystoupal k silnici přes Daňkov. Konečně mi cestou zpátky začal foukat vítr do zad, což mi přišlo velmi vhod. Znovu jsem si sjel do hlubokého údolí a vystoupal 100 výškových metrů. Pokračoval jsem po silnici ( a taky CT 2206) do Rozněvic s následujícím překonáním dalšího údolí. Jelo se mi ale skvěle, nevim, jestli to bylo kolem, fyzickou pohodou, větrem v zádech nebo konstelací hvězd, ale kilometry mi úplně letěly. Chvílema jsem si připadal jako ve hře...vidim horizont, ale blíží se tak rychle, že jsem v tu ránu na něm a pokračuju volnou silnicí dál, se stromy měnícími se ve šmouhy.

V Pernarci jsem odbočil na Líšťany, za Březím mi čekalo ještě jedno údolí se znatelným klesáním i stoupáním. Z Líšťan vim, že vede cesta lukami do Košetic, nicméně nejet tam nedavno, otočil bych to hned u prvního křoví a pak případně ještě asi pětkrát, jak bylo vše zarostlé. Ale probojoval jsem se a mnohem lepší cestou po modré jsem dojel do Čemín, kde jsem se klasicky vydal po červené přes kopec do Kůští a znovu stoupáním do Chotíkova, kde je nově úplně nová štěrková cesta v úseku, kde se staví spalovna. Z Chotíkova jsem se přehoupnul částečně po žluté do Radčic a kolem CANu jsem dojel na Bory.

Jelo se mi až nečekaně dobře, 86 km průměrnou rychlostí 22,9 km/h podle mobilu asi není střední obtížnost, co... Tentokrát mi to ani nepřišlo, bohužel jsem k večeru dost pospíchal, tak to bylo v dostihovém tempu, dalo by se to teda mnohem víc vychutnat:)



http://app.endomondo.com/workouts/479897572/20482649

Zřícenina hradu Gutštejn
Západní obchvat Plzně u Skvrňan

Žebrácký mlýn

...tak, tak
Jez na Úterském potoce u Horských Domků


Gutštejn od Hadovky

Hrad Gutštejn

Cube Reaction GTC

Gutštejn

2 komentáře:

  1. ááá, tak přes Chotíkov! Zajímavé!

    OdpovědětVymazat
  2. Nojo,nebyl cas na pivo u Smrhu:D:( 19:45 v Chotikove,20:30 sraz s Nelconem ve meste

    OdpovědětVymazat