středa 11. června 2014

Nové kolo Cube Reaction GTC Pro 29

Asi po třech měsících vybírání kola jsem konečně dospěl ke skutečné koupi, ale cesta byla trnitá. V Plzni převažují veskrze negativní zkušenosti s cykloservisy/prodejnami, proto nebyl nikdo preferován. Vzhledem k tomu, že pravidelně dojíždim do Boleslavi, okruh se rozšířil o pár místních prodejen a taky částečně Prahu. To už vypadá celkem slušně.

Jak bych shrnul tu anabázi...hodiny na internetu u recenzí i kilometry zkušebních kilometrů vykrystalizovaly v určitou představu o mém budoucím kole. Zde bych zdůraznil, že opravdu nikdo vám nedoporučí vhodné kolo tak jako vy sám. Je třeba si ujasnit kde budu jezdit, jak budu jezdit, kolik do toho chci vrazit peněz a co od kola očekávam...a pak hledat ideální kompromis.

Já se nechtěl zlákat reklamou na 29" kola, ale nakonec mi přesvědčilo několik kol této velikosti, na kterých se mi sedělo mnohem přirozeněji a příjemněji, než na 26". Taky jsem původně uvažoval o celoodpruženém kole, a příští kolo taky full bude. Neuzrál pro něj ale zatím čas, a abych tak řek pravdu, asi neuzrály hlavně finance. Zase z vlastních zkušeností mi uchvátil systém Brain od Specialized, napumpujete tlumič, zatížíte svou vahou, upustíte jednoduše ventilem, takže tlumič je nastaven na danou hmotnost a můžete vyrazit. Navíc tlumí rázy, ale nehoupe se, obrovský rozdíl oproti všem ostatním systémům. Akorát to chce mít tak 80 papírů po kapsách...

Takže jsme u pevné devětadvacítky, to je slušný základ. Po zkušenostech ze Slaného (více http://kola-plzen.blogspot.cz/2014/04/velo-testfest-2014.html) jsem rozhodně pro brzdy Shimano SLX nebo XT a výbavu pokud možno trojpřevodník XT. A začalo hledání toho pravého kola, bohužel se značně limitujícím ukázala velikost rámu, přecijen mam dva metry. Většinou to na prodejně vypadalo tak, že jsem řek svou představu o ceně (30-35 tisíc) a oni mi ukázali nějaký "opravdu dobrý" kolo-hliník, velikost nelze vyzkoušet, na objednání se zálohou snad do X týdnů, výbava leckdy pouze Deore, vidlice RockShox Recon a nazdar. Kolikrát já jsem slyšel "do 40 000 s karbonem vůbec nepočítejte"! S tím jsem se tedy nespokojil, za takový balík si nenecham doporučit takové plečky a těžiště hledání jsem přesunul na internet.

Hodně to zkrátim, našel jsem asi tři obchody po republice, kde měli mít Focus Raven 5.0 29R 2013 kolem 37 tisíc, nicméně po telefonátu se strašně divili, že mají na stránkách uvedeno "na skladě" nebo "dostupné", že kolo už je pryč. Ještě tohle kolo měli v Boleslavi, kde mi ovšem tvrdili, jak bezkonkurenční cena je 49 999,-. Nevim, jestli počítaj s tim, že k nim chodí negramotní nebo co... Kolo se sehnat nedalo a v modelovém roce 2014 se bůh ví z jakých důvodů podobné nevyrábí (respektive poněkud odlišnou cenovkou). Mimochodem "autorizovaný dealer" Focusu v Plzni měl tak slabý výběr a malou ochotu mi hledat či snad se pokusit objednat vybrané kolo, že ještě teď mám trpký pocit úplného nezájmu o zákazníka.

Jenže když Raven padnul, už jsem věděl, co za své peníze můžu očekávat a rozběhlo se nové kolečko hledání nového vhodného adepta...100x dokola hledání podle parametrů, cen, náhodně po obchodech. Nakonec jsem se proklikal až ke Cube Reaction GTC Pro 29. A vypadalo to nadějně, že jsou a to i ve velikosti 23". Nic ovšem nebylo tak snadné. Rozhodně preferuju v tomhle případě osobní kontakt, proto jsem chtěl kolo z prodejny nejlépe v Plzni. Tam ovšem neměli. V Boleslavi mi slíbili, že určitě je možno objednat, model 2013 i 2014 a že se ozvou druhý den s podrobnostmi. Neozvali, pak jsem jim volal já, jak to vypadá, ale ještě nevěděli a v dalších dnech už radši ani nebrali telefon. V Praze bohužel měli jen jinou verzi, o deset tisíc dražší a v Mariánských Lázních to dopadlo podobně jako s Boleslaví.

Nakonec jsem tedy musel počítat s dovážkou, nedalo se svítit, uspěl jsem v Litvínově. Rozhodl jsem se pro model 2013, který byl asi o 5 tisíc levnější, než letošní a jiné měl jen brzdy. Ty si můžu případně vyměnit mnohem levněji, když mi nebudou vyhovovat. Kolo třetí den doma, naprostá paráda, nakonec za 33 458,- Karbon, výbava XT, kliky SLX, vidlice Manitou Marvel a brzdy tedy slabší Deore, nicméně nelituji, vyčkal jsem si, ale nakonec nakoupil dobře:))

Žádné komentáře:

Okomentovat