čtvrtek 18. září 2014

Hrad Kost, údolí Plakánek

17. 9. 2014
53 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

Kosmonosy-Horní Stakory-Dolní Stakory-Husí Lhota-Obora-Všeborsko-Obruby-po CT 8147 Přepeře-po CT 8150 Střehom-po žluté údolí Plakánek, Kost-Chrby-po CT 4009 Nová Ves, Branžež-Kněžmost-Koprník-Následnice-Studénka-Horní Stakory-Kosmonosy-MB


Recept, jak do tmy stihnout výlet na Kost je jasný-jet přímo a rychlou cestou, ne polem a oklikou jako minule. Směrem na východ od Boleslavi jsou asi jen tři možnosti, kde překonat dálnici, takže bohužel nejprve klasika silnicí do Horních Stakor. Tam jsem v zatáčce odbočil vpravo do polí a zkrátil si tak cestu do Dolních Stakor oproti objíždějící silnici. Hned na kraji vsi jsem se zas vydal vlevo do polí na Husí Lhotu neznačenou, ale slušnou cestou. Naštěstí se nedá moc zbloudit, a tak jsem byl překvapen, jak rychle jsem byl u dvakrát oploceného polygonu Škoda. Jel jsem podél jen kousek, kouske za odbočkou doprava na polňačku ze silnice na Úhelnici. Pak se cesta stočila doprava, od polygonu, přesně jak měla:) Začátek výborný, ale očekávané vystřízlivění přišlo záhy.

Hned za Sukoradskou stokou, kde se cesta podle mapy vrací po druhém "břehu", úřadovali vždy problémoví zemědělci a opět a zase jsem skončil v oraništi, jako naschvál, tohle mě bude pronásledovat až za hrob asi. No předrkotal jsem to po kraji a k lesu, kde cesta pokračovala. Ale mapě to v lese moc neodpovídalo, spíš bylo třeba držet se směru podle instinktu, zkrátka polem nepolem. Někde cesta žádná, jinde lesní traktory zřejmě pořádaly závody, takže babo raď, kam se vydat. Ale nakonec jsem dorazil, kam jsem chtěl, do Obory.

Na asfaltce jsem se ani neohřál a vydal se mezi poli na kraj Obrubců a trochu zajížďkou do Obrub přes Všeborsko. Pokračoval jsem po cyklotrase 8147 (dobře značeno!) proti silnému větru do Přepeř. Vystoupal jsem nad ves a dostal se k silnici, z níž jsem brzy uhnul doprava vymletým sjezdem po CT 8150 do Střehomi. Odtud jsem jel po žluté údolím Plakánek, které mě naprosto dostalo svými krásnými pískovcovými útvary a kaňonovitou podobou:) zanedlouho jsem dojel ke Kosti a opět jsem byl unešen. Hrad byl zavřený a já pospíchal, tak jsem ho objel, nafotil a pokračoval se svačinkou v ruce po CT 4009 na Pomníky, kde jsem si nevýhodně zajel ke Kamenici, takže jsem se zas vrátil a pokračoval po červené na Chrby.

Odtud jsem pokračoval doleva opět po CT 4009. Značení uhýbalo, jak jsem očekával a spokojen, že jedu správně a že existuje značení, jsem si dal Snickers a zřejmě polevil v pozornosti. Jelo se hodně v písku, ale docela rychle, pěkně lesem. Míjel jsem krásné skalní útvary v borovém lese, paráda. Jenže jsem vyjel v Nové Vsi. Že něco není v pořádku jsem si uvědomil, až když ukazatel cyklotrasy směřoval na Valečov. Byl jsem zmaten, ale snažil jsem se to stočit správným směrem. Projel jsem Branžež (tu jsem neměl na mapě) a lehce jsem znervózněl, že neni čas na další bloudění před setměním. Naštěstí kde se vzal, tu se vzal-Kněžmost:)

Z Kněžmostu snad nejde jet jinudy, než po silnici a já doufal, že vítr, co vál celou dobu proti mně, teď budu mít v zádech. Hm, ani h*vno. Pěkně jsem si to oddřel přes Násedlnici, Koprník a Studénku, zkratkou do Stakor a jak jinak, než po silnici přes Kosmonosy do Boleslavi.

Kost mě nadchla a stejně tak údolí Plakánek, skutečně Český ráj:) První polovina cesty výborná, i když ta druhá vlastně taky, jen trochu uspěchaná. Nakonec 53 km průměrem 22,86 km/h. Dost slušné, obtížnost velká v tomhle kalupu;)


http://app.endomondo.com/workouts/474394290/20482649

Údolí Plakánek

Hrad Kost

Kost

Kost

Kost

Údolí Plakánek

Žádné komentáře:

Okomentovat