pondělí 1. září 2014

Roupov, Lužany

30. 8. 2014
94 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Střední

Losiná-Černice-Bory-CAN-po CT 37 Křimice-Borská pole-Borská přehrada-Na Výsluní-Litice-Robčice-Vysoká-Snopoušovy-Krasavce-Příchovice-po žluté Lužany-po zelené Dlouhá Louka, Roupov-Soběkury-Přestavlky-Černotín-Vstiš-Vodní Újezd-letiště Líně-Nová Ves-Valcha-Tyršův sad-Borský park-Bory


Byl bych označil podmínky pro výlet ideální, kdyby nefoukal tak silný vítr celou dobu proti, ale jinak bylo pěkné letní počasí. Z Losiné od Barči jsem nevymýšlel kejkle a rychle jsem se jel připravit na výlet domů na Bory. Za cíl jsem si vybral Roupov, ale vyrazil jsem na druhou stranu, jelikož v Křimicích na zámku končila jízda veteránů:)

Z Křimic jsem dojel po západním okruhu na Borská pole, od kud jsem se vydal kolem přehrady po CT 2151 a po žluté. Za hrází jsem se pak vydal na Výsluní cestičkou schovanou přímo za domkem vlevo od silnice. Z kraje Litic jsem se vydal do Robčic, kde se nic nezměnilo, zemědělci si stále cestu orají podle libosti a tak do těchto míst zavítají jen ti, co se potřebují zbavit starého bordelu na černých skládkách. Z Robčic se ovšem stoupá hezkou přírodou Vysoké a pak zas slušně sjíždí ke Snopoušovům. Výjimečně jsem nebloudil!

Ze Snopoušov jsem se vydal do Krasavců, kousek po červené a následně po silnici do Příchovic a po žluté podél Úhlavy do Lužan k zámku. Z Lužan jsem pokračoval do kopce po zelené přes Dlouhou Louku a do Roupova, s výšvihem ke zřícenině. Čas mi nějak rychle poskočil a tak jsem se vydal směrem na Soběkury. Narazil jsem na polní cestu opravenou z dotací EU, vedoucí vhodnym směrem, tak jsem ji zkusil. Opravdu nevim, k čemu taková honosná nepoužívaná asfaltka, ale možná někde v lesích tam má někdo rezidenci, já jsem se vydal na rozcestí špatně a vrátil jsem se na silnici. A znovu jsem stoupal proti větru...

Ze Soběkur jsem vyzkoušel polní cestu přímo do Přestavlk (kupodivu skutečně existovala) a po silnici do Černotína. Za kravínem jsem se vydal nenápadnou odbočkou úvozem do Vstiše, kde jsem dal rychlou zmrzlinu a pokračoval do Vodního Újezda. Taky bez problému, což mě potěšilo velice. Z Újezda jsem pak jel letištním areálem, až jsem prolez dírou v plotu u Nové Vsi. Ještě jsem vyzkoušel, jak se dá dojet na Valchu od motokár-dost blbě, musí se přes pole, naštěstí se momentálně dalo projet strništěm. V lesíku už cesty jsou a dojel jsem pohodlně na Valchu, pak přes lávku přes přehradu, do TYršova sadu a s pomalu ucházející duší jsem se vyškrábal parkem na Bory.

Průměrná rychlost na 93,5 km 21,3 km/h, z toho valná část lesy, to potěší. A navíc s takovým hezkým cílem, jako je Roupov. Škoda, že neni u hradu více informací o historii.

http://app.endomondo.com/workouts/474422261/20482649

Zámek Josefa Hlávky Lužany

Zřícenina s komínem černé kuchyně Roupov

Zřícenina hradu Roupov

Roupov
E-Type a Austin Healey v Křimicích

Shelby Cobra

Jaguar E-Type

Ford Mustang

Mustang logo

Jízda historických vozidel, zámek Křimice

Žádné komentáře:

Okomentovat