pondělí 8. září 2014

Rozhledna Čížovka

4. 9. 2014
43 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Nízká

Kosmonosy-Horní Stakory-Násedlnice-Koprník-Kněžmost-po CT 8150 Suhrovice, Drhleny, Čížovka-Malobratřice-Obruby-po CT 8147 Bechov, Svobodín-po CT 8148 Dlouhá Lhota, Březno, Kolomuty, Řepov, MB


Nedobytný Bezděz a severozápadní oblast Mladoboleslavska už mě omrzely, tak jsem kouknul do mapy a oči mi padly na rozhlednu Čížovka. Zpočátku musim přes celou Boleslav a Kosmonosy, to mi zrovna moc nebaví. Pak do horních Stakor, ač po modré, je to po silnici. Ve Stakorech jsem si zkrátil cestu pěšinou ke Studénce. Pak to ovšem začalo, dlouhé rovinky po silnici proti větru, hrůza. Už jsem si nějak odvyk jezdit v nížině po silnicích a chtěl jsem tomu uniknout, bohužel nebylo kudy, tak jsem pokračoval až do Kněžmostu po nefrekventované silničce. Jen cyklisty vytáhlo sluníčko.

Celou dobu z Kosmonos jsem měl jet po cyklotrase 8153. Ani už jsem na ní nespoléhal a udělal jsem dobře. Ten, kdo ji značil, si teď dá pár facek, první značka se objevila asi po 15 km někde v Koprníku a druhá, poslední, byla přeškrtnutá na znamení konce značení, totální výsměch. Z Kněžmostu byla kupodivu slušně značená CT 8150, ovšem zase vedla po silnici, ačkoliv byla vidět pěkná paralelní upravená polní cesta mezi rybníky u Suhrovic-pro příště. Do Čížovky mi překvapilo solidní stoupání a taky to, že rozhledna není dostavěná a zkolaudovaná, takže není otevřená.

Konečně jsem tedy začal po větru sjíždět do Malobratřic, to to jelo samo. Z Obrub do Svobodína jsem se jal po další z diletantsky značených CT, tentokrát 8147. Světlou výjimkou budiž zbytek výletu po CT 8148, která naštěstí byla značena znamenitě, v téhle oblasti mi končila totiž mapa. Mezi poli jsem prosvištěl do Dlouhé Lhoty a Března, projel jsem Kolomuty i Řepov a pěkně za Olympií podél Klenice jsem se protáh do Štěpánky. Už jsem se jen v rychlosti promotal městem tak, abych udržel průměrnou nad 23 km/h. To díky značnému podílu silnic na celkem 43 km dlouhém výletu. jakjsem byl zpočátku otráven z nezáživného prostředí a silnic, tak se z toho vyklubal pěkný výlet, škoda, že ta rozhledna byla zavřená.

http://app.endomondo.com/workouts/474393814/20482649

Rozhledna Čížovka

Rozhledna Čížovka

Žádné komentáře:

Okomentovat