úterý 27. listopadu 2018

Maršál

15. 9. 2018
Terén: Lesní cesty

Plzeň-Bory - Doudlevecká lávka - Částkova - Lobzy - Na Švabinách - Na Pohodnici - po žluté Ejpovice - Čilinské polesí -  Němčičky - po červené Maršál, Svidná - Lipská alej - Šťáhlavice - Nezvěstice - Olešná - Želčany - Chouzovy - po modré Pod Nebílovským Borkem - po červené Losiná - po CT 2126 Černice - po žluté Tyršův most - Plzeň-Bory

Asi hodinu si tak sedím nad mapou, až mi dochází trpělivost a vydávám se na Maršál. Z Bor sjíždím Samaritskou ulicí k Doudlevecké lávce a stoupám na Slovany, podjíždím Jiráskovo náměstí, Částkovou ulicí se dostávám do Lobez, tedy na Rolnické náměstí, odkud zas stoupám na Švabiny. Projíždím za Tescem a napojuji se na zelenou turistickou značku, po které pokračuji skoro až do Zátiší. V místě, kde se z cesty stává pěšinka, odbočuji vlevo k přivaděči, jehož následuji až nad Kyšice ke žluté značce. Sjíždím do Ejpovic a za nimi zas stoupám, jsou zkrátka v údolí. Zanedbaným podjezdem pod dálnicí, který je navíc schovaný za lesíkem, projíždím do Čilinského polesí. Nejedu však až na stejnojmenné rozcestí, ale využívám cestu, díky níž neztratím tolik výšky. Kupodivu úspěšně projíždím a dostávám se tak na Rokycansko. Nad Němčičkami projíždím po červené a pokračuji přes hlavní silnici do dlouhého lesního stoupání k Rakovské hájovně a čeká mě technicky náročnější závěr pod Maršálem.

Jelikož po dlouhé době v týdnu pršelo a je teprve dopoledne, potkávám tuny hřibů, škoda že mam tak malý batoh... Odměnou za vystoupané metry je sjezd do Svidné, ač je docela vymletý. Ve Svidné odbočuji vlevo, abych do Šťáhlav jel přes Lipskou alej a nad Hájkem. Nenechte se strhnout velkou cestou, je třeba odbočit vlevo po modré a pak z ní sjet v místě, kde se prudce stáčí doleva.

Před výjezdem na silnici si ještě můžete užít brod, pak se dáte doprava a za řekou zas doleva do polí, kudy se dá pěkně projet do Nezvěstic. celé je projíždím do Olešné a zkouším cestu do Želčan, tou dobou ještě v mapě neznačenou. A mám oprávněné obavy, z Vlčtejna jsem to už jednou zkoušel a nedopadlo to dobře. Kupodivu se zde ale nachází luxusní cyklostezka, samozřejmě za eurodotace, jak jinak. Musím to ale tentokrát pochválit, protože vznikla nová trasa.

Z Želčan je to asi půl kilometru do Chouzov a hned na kraji vsi je třeba odbočit vpravo na polní cestu po modré. Docela dlouho se stoupá, k rozcestí V Babších, pak už je to spíše naopak. Nejprve se křižuje silnice do Nebílov, pak jsem vystřídal modrou za červenou, pak ještě přes silnici do Nebílovského Borku a začíná se stoupat nad Losinou. Z Losiné na Bory se vracím klasicky po CT 2126 přes Černý les do Černic, pak přes vilovou čtvrť zhruba po žluté k Vokounově lávce, přes kopec k Tyršovu mostu a závěrečným stoupáním na Bory.

První výlet takového podzimního rázu, 57 km. Vždy mě baví objevovat nové cesty a tentokrát se to podařilo, takže spokojenost i přes celkem velké převýšení.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

A takových na Maršálu bylo...