čtvrtek 22. listopadu 2018

Chotěšov

8. 9. 2018
Terén: Silnice, polní cesty, singly

Plzeň-Bory - Borská pole - Valcha - Líně - po CT 2217 Červený Újezd, Zbůch, Starý Důl - Chotěšov - Mantov - po CT 3 Vstiš, Dobřany - Měsíční Stráň - po NS Údolím Radbuzy Černý most, Tyršův sad, hráz v. n. České Údolí - Borský park - Plzeň-Bory

Stalo se skutečností, že jsme vyjeli na projížďku s Barčou:) Prý že víc než 20 km nesmíme jet. Jenže to by se ani nevyplatilo vyndávat kolo. Bylo opět letní teplo a tak se jelo pěkně. Vybral jsem snazší terén a bez kopců. Jeli jsme tedy z Bor na Borská pole kolem univerzity, k útulku, po CT 2151 na Valchu a pak do Líní po neznačené cestě, která je ale rovněž vyspravená tak, že se nedá ani počítat za lesní, spíše asfaltovou. Ze Sulkova se jede podél Lučního potoka, pak je ovšem třeba vystoupat k CT 2271, která nás dovede přes Červený újezd do Zbůchu. Odtud bývala relativně přímá spojka do Chotěšova přes Starý Důl a podél trati. Bohužel se tato cesta stala skládkou a musí se po poli. Poměrně nepříjemné, zde by se rozhodně vyplatilo vytvořit cestu, protože po hlavní silnici je to pro cyklistu sebevražda.

V Chotěšově se občerstvujeme Pod Klášterem, pak míříme po CT 2166 do Mantova, na křižovatce s hlavní silnicí odbočujeme vlevo na CT 3, po níž se vezeme mimo jiné kolem výběhu s jeleny až do Vstiše po lukách, ale po slušné cestě. Ze Vstiše vede cyklotrasa po nefrekventované silnici do Dobřan, kde je dokonce pořád otevřená zmrzlina.

Z Dobřan jedeme pohodlím silničky na Šlovice. U Wartova mlýna pak odbočujeme na místní komunikaci, abychom mohli projet Měsíční Stráň, Lhotu a po NS Údolím Radbuzy pokračovat přes les na Valchu. Až za lávku přes přehradu se ztrácí trochu výška, kterou opět nabíráme před Tyršovým sadem. Ještě jednou nás podobná ztráta výšky čeká ve sjezdu k hrázi přehrady České Údolí. pak už konečně můžeme vyšlápnout poslední kopec a dojet přes Borský park na Bory.

Střízlivých 400m převýšení potěší, stejně jako 41 km a bezpočet možných zastávek cestou, a to jak občerstvení, tak pamětihodností.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati