středa 21. listopadu 2018

Skalní věž Káčov

30. 8. 2018
Terén: Silnice, polní cesty, singly

Mladá Boleslav – po červené Podlázky, Michalovice – Debř – po CT 17 Dalešice, Malá Bělá, Čihátka – Ptýrov – Ptýrovec – po CT 17 Mnichovo Hradiště – po zelené skalní věž Káčov – po zelené Mnichovo Hradiště – Veselá – Bakov n. Jiz. - po červené Josefův Důl - po žluté Debř – po modré Radouč - po žluté Mladá Boleslav

Po delším pátrání v mapě jsem nalezl přírodní památku, skalní věž na kopci Káčov. Mířím až za Mnichovo Hradiště, takže využívám rychlého přesunu severním směrem proti proudu Jizery po červené turistické trase do Podlázek, přes louku do Debře a pak po CT 17, bohužel po silnici přes Zvířetice, do Malé Bělé, kde odbočuji vpravo až k odbočce do Čihátek. Na této křižovatce vybírám nejmenší cestu šikmo vpravo mezi poli do Ptýrova. Zde sjíždím až k řece a po panelové cestě pokračuji na druhou stranu řeky, stále po CT 17, vlastně až na kraj Mnichovo Hradiště.

Projíždím celým městem přes centrum a dlouhou rovinkou po zelené turistické trase. Skalní věž je až na druhé straně kopce, tak je třeba překonat vrchol. Posledních pár metrů je na kole nesjízdných, tak vybíhám k vrcholu a vyhlídce pěšky. Po nekonečném létě je poprvé celkem chladno, tak se nezdržuji a vracím se po stejné cestě zpět do Mnichova Hradiště. Z náměstí mířím až za trať, hned za ní odbočuji vpravo a směřuji mezi tratí a dálnicí zpět k Boleslavi. Takto podél trati se dá jet až do Veselé. Po silničce mířím do Bakova, do Josefova pak jedu po známé červené turistické značce-místy ve svahu nad řekou, místy přes kameny nebo kořeny, úzká, občas s prudkým klesáním nebo stoupáním, ale přesto velmi pěkná cesta. Z Josefova Dolu je třeba dost prudce stoupat do Debře, pak už se jede po městě přes Radouč a po žluté na Staroměstské náměstí.

46 km za námi, představoval bych si trochu méně asfaltových úseků. Cíl byl ale pěkný a okolí Jizery samozřejmě taky. I přes realtivně pomalý singl na závěr se udržela průměrná rychlost na 20 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati