pondělí 31. srpna 2020

Nový most/Zelenkův mlýn, Hracholusky

18. - 19. 7. 2020

Terén: Nefrekventované silnice

Plzeň-Pod Záhorskem - Plzeň-centrum - Bory - Na Hvězdě - Techmania - Slovanské údolí - U Brůdku - Křimice - po CT 37 Vochov, Kozolupy, Bdeněves, Plešnice, Nová Jezná, Jezná, Pňovany, Nový dvůr - Nový most - chatová oblast Zelenkův mlýn, Hracholusky - Čerňovice - Luhov - Líšťany - Hunčice - Všeruby - Kokořov - Stýskaly - Žilov - Ledce - Dubský mlýn - okolo Krkavce Chotíkov - Sytná - Košutka - Kopeckého pramen - Pod Záhorskem

Čekalo nás grilování u Hracholusek a rozhodli jsme se dojet na místo určení na kole. Sraz jsme si dali kousek za Plzní, U Brůdku. Vyjížděl jsem ovšem od Záhorska a potřeboval ještě na Bory, takže jsem projel celé město. Už jsem celkem vyladil trasu, kudy jet, aby to bylo efektivní-přes Rooseveltův most, náměstí Republiky, Resslovou ulicí, podchodem pod tratí, jednosměrkami kolem katastrálního úřadu k zimnímu stadionu a pak za nemocnicí nahoru. To se mi zatím osvědčilo nejvíc.

Z Bor pokračuji na Hvězdu, kde už se začínají vyvádět peníze z veřejného rozpočtu budováním semaforu na křižovatce ulic Sukova a Schwarzova. S bezpečností to nemá co dočinění a bude překážkou úplně pro všechny. Pokračuji k Techmanii a přes náměstí Emila Škody ke III. bráně, kudy se dá projet do Slovanského údolí. Proti proudu Vejprnického potoka projíždím až k Brůdku, kde se setkáváme s Andym a Nitrákem a vyrážím nahoru do polí ke Křimicím. Z Křimic už to máme celkem jednoduše naplánované, jelikož naším směrem vede CT 37. Následuje tedy silnička do Vochova po této trase, pak rychlá šotolina do Kozolup, průjezd malinkým viaduktem pod tratí a pěšinou do Bdeněvsi. Tady už na nás čeká Vilda a taky bohužel zavřená hospoda.

Pokračujeme tedy dále zpevněnou cestou chatovou oblastí podél Mže. Před Plešnicí ale ještě musíme vystoupat od řeky ke trati, klesnout zpět a znovu si to vyšlapat skrz ves, takže jsme uvítali občerstvení. Pak už to ale do cíle dnešního dne nemáme až tak daleko, takže jedeme zvesela zvlněnou krajinou stále po CT 37 přes Jednou do Pňovan. K přehradě Hracholusky nám zbývá výrazné klesání, takže u Nového mostu jsme raz dva. Kousek za ním už jsme vlastně v cíli, dáváme ještě pivo v občerstvení a pak už sjíždíme do jedné z chat v lokalitě u Zelenkova mlýnu.

Druhý den po grilovačce se osvěžujeme v teplé přehradě a pak vyrážíme v horku na cestu zpět. Stoupáme do Černovic. Ačkoliv to nebylo vyloženě příjemné stoupání, čekal jsem to výrazně horší vzhledem k tomu, jak moc jsme včera odpoledne klesali. V Čerňovicích odbočujeme na Luhov. Mezitím nás ovšem čeká překonání údolí Žebráckého potoka, nicméně jedeme stále po malých nefrekventovaných silničkách, tak to není až takové drama. V Luhově se s Vildou odpojujeme, protože Vilda jede do Ledec a mně se nechce nejkratší cestou do Plzně. My tedy z Luhova jedeme rovně a stoupáme do Líšťan, pak chvíli klesáme do Hunčic, překonáváme hlavní silnici Plzeň-Karlovy Vary a sjíždíme do Všerub. Ze Všerub se nám více zamlouvá trasa přes Kokořov a Stýskaly do Žilova. Tu a tam se stoupá, ale za chvilku jsme tam, tak už zbývá jen kousek přes kopeček do Ledec a polní cestou k Dubskému mlýnu.

Závěr cesty tedy absolvuji sám, vracím se k silnici od Záleží na Ledce a jak už mám vyzkoušeno, u prvního baráku na levé straně před Ledcemi se můžu s klidem vydat na nenápadnou cestu do prudkého kopce, která mě dovede k bývalé pískovně pod Krkavcem. Kousek za ní, podél plotu nějakého průmyslového areálu se vydávám vpravo na "vrstevnicovou" cestu pod vrcholem Krkavce, která celý kopec obkružuje až k rozcestí Pod Krkavcem, odkud pokračuji po modré nad Chotíkovem k Sytné. A protože mě dříve nadchla nenápadná pěšinka na kraji lesa nad Globusem, znovu ji využívám a po ní se dostávám na Košutku. Protože nechci jet městem, projíždím do Kotíkovské ulice a pěšinkami mezi chatami, rodinnými domu i mezi bezdomovci, kolem jakéhosi Kopeckého pramenu, kolem kterého neustále jezdím, ale ještě jsem ho neviděl, a na závěr i kolem nemocnice-zajímavá lokalita.

Celkem 71 km za dva dny, hezký výlet po pohodlných silnicích s malým provozem:)